Gå til innhold

Go figure, hva menes med dette uttrykket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier vel alt egentlig.

Anonymous poster hash: ce066...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest iGirl

"Go figure!" brukes når noe er sjokkerende, overraskende eller uflaks/dumt. Vi har ikke noe lignende uttrykk på norsk så vidt meg bekjent.

Eksempel (på norsk da, for ordens skyld): "Den ene dagen i året jeg bestemmer meg for å ta banen til jobb, også er det stans i all t-banetrafikk! ...go figure!"

Endret av iGirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Har helt annen oversettelse enn de over...
"Go figure" er mere som "finn det ut/tenk over det". Vi bruker det ganske ofte i kretsen min i sammenhenger som
"Tror du hun er sur?" "Vel hun kom jo ikke i bursdagen, go figure" (oversatt til "ja, det sier jo seg selv at hun er sur"

Eller "Liker du meg eller vil du bare ha sex?" "Jeg har prøvd meg på deg i over ett år nå, så go figure" (oversatt til "hallo, bruk hjernen din og legg to og to sammen, hadde ikke jagd deg i et år om jeg kun ville pule"

Eller "FRP er bare ute etter penger" "go figure, det er jo derfor de nekter utlendinger inn for de vil ha alle penga for seg selv"



Anonymous poster hash: 5918b...301
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller "FRP er bare ute etter penger" "go figure, det er jo derfor de nekter utlendinger inn for de vil ha alle penga for seg selv"

Anonymous poster hash: 5918b...301

En avsporing, men.. Frp er bare ute etter penger..? Om det var forskjellen på Frp og de andre partiene, at Frp ønsker god økonomi for landet og de andre ikke, så hadde valg av parti vært enkelt.

Anonymous poster hash: 20937...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...