Gå til innhold

GILDE driver med kjønnsdiskriminering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne annonsen dukket opp på toppen av en av nettavisene og jeg finner den ekstremt sexistisk. Så kvinner får ikke lov til å spise disse Gilde-produktene? Og hva vil det si å være mann? At noe er for menn? Så vi kan ikke spise slikt vi da? Vi er dømt til et liv med salat og fuglefrø?

2rrm7wm.jpg



Anonymous poster hash: c1285...ac5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn og se på reklamefilmene de har kokt sammen, grusomt teit :P

Synes dette er mer diskriminerende overfor menn, som fremstilles dumme og enkle - ja, så dumme at det må stå EAT på pakkene før de skjønner at det er spiselig??

Gah, jeg trodde vi kanskje hadde kommet litt lenger enn dette....

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke diskriminerende for fem flate øre, bare ekstremt tåpelig.



Anonymous poster hash: a498a...b3f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smakt den ene der (Gyros) og må bare si at den kan mennene gjerne beholde for min del.

Har dere forresten sett Expert-reklamen der mannen sitter med PCen jobber med powertools mens dama bruker stekeovnen og strykejernet? Den provoserte meg MYE mer...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den, nå kommer jo noen menn til å tenke "oh, endelig et produkt for oss menn, endelig blir vi hørt!". Ny vri! Ikke minst spennende å se reaksjoner fra indignerte kvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er laget til menn siden de sikkert mener kvinner er oppegående nok til å lage noe så enkelt selv. :)

Anonymous poster hash: 50c38...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Gah, jeg trodde vi kanskje hadde kommet litt lenger enn dette....

Jo, det er nettopp det vi har.

Vi har kommet ekstremt langt når vi gidder å bry oss om disse små tingene når det kommer til diskriminering og likestilling. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne annonsen dukket opp på toppen av en av nettavisene og jeg finner den ekstremt sexistisk. Så kvinner får ikke lov til å spise disse Gilde-produktene? Og hva vil det si å være mann? At noe er for menn? Så vi kan ikke spise slikt vi da? Vi er dømt til et liv med salat og fuglefrø?

Anonymous poster hash: c1285...ac5

Denne reklamen er utelukkende diskriminerende overfor menn.

Anonymous poster hash: 40cad...a67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den, nå kommer jo noen menn til å tenke "oh, endelig et produkt for oss menn, endelig blir vi hørt!". Ny vri! Ikke minst spennende å se reaksjoner fra indignerte kvinner.

https://medlem.nortura.no/organisasjon/kampanje/kampanje-gilde-eat/

Skal vi se hvordan menn blir fremstilt i disse fire reklamene som visstnok skal henvende seg til menn:

1. Som en fotballidiot som ikke tenker på annet enn fotball

2. Som en liten tøffel som er underdanig kvinnen

3. Som en gris som ikke klarer å spise med både kniv og gaffel

4. Som en latsabb som bare spiller kabal på jobben

Det er sånn at man mistenker at det er kvinnegruppa Ottar som har laget reklamene.

Anonymous poster hash: 40cad...a67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nettopp det vi har.

Vi har kommet ekstremt langt når vi gidder å bry oss om disse små tingene når det kommer til diskriminering og likestilling. :icon_lol:

Små ting? Vel, dette er Norges største kjøttprodusent, og det ligger nok en del arbeid, tid og penger bak konseptet og produktet. Mange har vært involvert i prosessen, og mange har tydligvis en ide om at mann=idiot er en felles oppfatning. Når det er sagt, er det nettopp slike kampanjer som er med å skape så store skiller mellom kjønnene. Det er dette jeg synes er trist, og det er det som provoserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer, men ikke på kvinners vegne: Tror ikke Gilde at menn klarer å lage seg mat på egenhånd? Menn kan lage mat på lik linje som kvinner, og er ikke noen stakkars små nisser som ikke klarer å fikse annet enn brødskive hvis kona er ute av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ingenting mot det jeg så på en reklameplakat for Fishermans friend her om dagen

Der stod det omtrent dette: Denne reklamen er myntet på kvinner, da vi vet at menn ikke kan gå og lese samtidig.

Sikkert ikke ordrett, men jeg ble såpass provosert at jeg lurte på om jeg skulle melde reklameplakaten for å være mannsdiskriminerende. Om man tuller med slike ting på privaten er en ting, men det trenger ikke å henge på kjøpesentrene i landet.

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Små ting? Vel, dette er Norges største kjøttprodusent, og det ligger nok en del arbeid, tid og penger bak konseptet og produktet. Mange har vært involvert i prosessen, og mange har tydligvis en ide om at mann=idiot er en felles oppfatning. Når det er sagt, er det nettopp slike kampanjer som er med å skape så store skiller mellom kjønnene. Det er dette jeg synes er trist, og det er det som provoserer meg.

Det aner meg at det har vært en meget klar overvekt av unge kvinner i denne ideprosessen.

Anonymous poster hash: 40cad...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH FAEN nå får det være nokk med slik sentimentalitet og overfølsomhet!

Tenker du virkelig slikt eller lider du bare av Dramatiserende Personlighetsforstyrrelse?

Klart det ikke er ment slikt! Er dette grunnen til at det er så få kvinnelige komikere i verden? Ser du ikke humoren i det der? Tar du alt så negativt? Hvorfor må det absolutt være noe gale med andre og annet? Har du noen gang tenkt på deg selv og at kanskje du kan være problemet? Eller er du for narsissistisk til å tenke slik?

btw..........hvorfor spør jeg egentlig? Trenger ikke høre svaret uansett

Endret av Haru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere "-ister" kan vel knapt se noe på TV uten å få et sinneutbrudd. Må være slitsomt og alltid tolke alt etter verste mening.



Anonymous poster hash: 1cedc...783
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke humor igjen i dette samfunnet? Eller går folk rundt og leter etter muligheter der det kanskje kan være noe kjønnsdiskriminering på gang?

Anonymous poster hash: 50c38...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg gjerne også benytte anledningen til å klage på diskrimineringen på andre reklamer. For eksempel, hvorfor er bind og tamponger rettet mot kvinner? Hva med menn? Hvorfor kan ikke vi kjøpe Dr. Greve intimvask? Hvorfor er det ikke nakne menn i disse reklamene? Kanskje jeg har lyst på en fuktighetskrem med PH 3.5 og Aloe Vera?

Temmelig tåpelig å bry seg om slikt. Kan for øvrig nevne at kebab sausen i den Kebab EAT tingen er temmelig god. Skulle ønske det fantes en sånn saus man kunne kjøpt separat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...