Gå til innhold

Kvinner som nav´er og drar på ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du virkelig hadde hatt sosial angst er det jo merkelig at du takler å være blant så mye folk på en deilig ferie, men å jobbe på et sted hvor du kan være helt alene det blir for vanskelig. Hva hadde du gjort hvis du ikke kunne levd av statskassen? Hadde du sultet ved brødboksen da eller hadde du blitt frisk nok helt plutselig?

Anonymous poster hash: 46544...2e0

Når jeg er på ferie så går jeg bare ut av hotellet et par ganger for å gå på teater eller opera eller lignende. Mer enn det orker jeg ikke. Hvis jeg hadde jobbet alene hadde det fortsatt vært en arbeidsgiver som stilte krav, og jeg ville vært alt for redd for at jeg ikke skulle klare å fylle de. Og nei, hvis jeg ikke kunne levd av statskassen hadde jeg tatt livet mitt.

Anonymous poster hash: 02544...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg er på ferie så går jeg bare ut av hotellet et par ganger for å gå på teater eller opera eller lignende. Mer enn det orker jeg ikke. Hvis jeg hadde jobbet alene hadde det fortsatt vært en arbeidsgiver som stilte krav, og jeg ville vært alt for redd for at jeg ikke skulle klare å fylle de. Og nei, hvis jeg ikke kunne levd av statskassen hadde jeg tatt livet mitt.

Anonymous poster hash: 02544...eb0

Siden du lider av angst, hvordan overlever du flyturen hvis du f.eks reiser til syden?

Og hva er poenget med å dra på ferie hvis du kun skal være inne på hotellrommet?

Må jo være bortkasta penger? :(

Anonymous poster hash: 8172f...519

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du lider av angst, hvordan overlever du flyturen hvis du f.eks reiser til syden?

Og hva er poenget med å dra på ferie hvis du kun skal være inne på hotellrommet?

Må jo være bortkasta penger? :(

Anonymous poster hash: 8172f...519

Flyturen går, så lenge jeg slipper å sitte ved siden av noen fremmede. Det hadde aldri gått. Men så lenge jeg har noen ved siden av meg som jeg kjenner så har jeg jo ikke kontakt med noen mennesker siden de sitter på andre rader. Får de andre til å kjøpe drikke da. Var flere år jeg ikke klarte å fly, men det går nå som jeg kan takle å være en stund rundt folk som jeg slipper å snakke med Poenget med å dra på ferie for meg er oppsetningene jeg skal se. Betyr mye for meg, og det er det eneste jeg har som gir meg et glimt av glede. Så absolutt verdt pengene for min del.

Anonymous poster hash: 02544...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dude91

"Angst" du liksom. Seriøst, at folk faktisk får penger av NAV på grunn av angst er helt utrolig. Patetisk. Skaff dere en ekte lidelse. Anonymous poster hash: 44507...a3b

Jeg er glad for at du ikke jobber i helsesektoren. Du har åpenbart null kunnskap om psykatri og psykologi. Folk som deg er som kreftceller i en ellers sunn velferdsstat.

Endret av Dude91
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Syke". Poenget her er at kvinner generelt sett er latere enn menn. Anonymous poster hash: 4fb30...ae3

Åååååå ja , er det det som er poenget ..... Så egentlig bare litt bullshit fra deg ....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært alvorlig syk, og fikk AAP av nav da. For min helse var det veldig bra å reise til varmere strøk på vinteren, så dette ble prioritert. Men det vil og si at jeg levde ekstremt økonomisk resten av året. Aldri ut på byen, fest, spise ute, handle klær, sminke og sånn. Og spiste bare billig mat.

Vil vel ikke kalle meg hverken lat eller en som utnyttet systemet. Og tro meg jeg vil aldri gå tilbake, å være for syk til å jobbe, leve av 10 000 kr i måneden, og snu hver eneste krone, bli sett ned på av de fleste er ikke gøy. Jeg ble takk og pris frisk, jobber og tjener mye mer, kan reise på litt mer festlige reiser enn en kjedelig sydentur hver vinter.



Anonymous poster hash: 1f5ec...2a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok av mennesker som går på AAP og reiser på charterturer til syden for å kose seg på fyllaturer, og lurer seg unna ved å ikke huke av som normalt på meldekortene uten at de blir tatt.

Anonymous poster hash: 46544...2e0

Hvordan vet du det?

Anonymous poster hash: 515b7...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig hadde hatt sosial angst er det jo merkelig at du takler å være blant så mye folk på en deilig ferie, men å jobbe på et sted hvor du kan være helt alene det blir for vanskelig. Hva hadde du gjort hvis du ikke kunne levd av statskassen? Hadde du sultet ved brødboksen da eller hadde du blitt frisk nok helt plutselig?

Anonymous poster hash: 46544...2e0

fy f.. at noen kan få seg til å sette folk til vegs på denne måten, at du har samvittighet til å spørre folk du ikke kjenner om så om private ting, for å ikke si hetse dem for at de er syke. Det verste er at du får svar, noe du ikke fortjener!

Anonymous poster hash: 6da55...098

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som er uføretrygdede pga. depresjon o.l., som klager og syter hele tiden over hvor dårlig råd de har, og hvor urettferdig alt er, fordi naboen eier mer enn dem. Men de reiser stadig på ferieturer, både innenlands og utenlands, har bil, leilighet og hytte. Da kan det ikke stå SÅ dårlig til med økonomien vel? Tror bare de er veldig glad i å velte seg i sin egen medlidenhet. Jeg har faktisk gradert uføretrygd selv, (og har en liten deltidsstilling) men klager sjelden på økonomien av den grunn. Jeg har hverken overskudd eller råd til å reise på ferie utenlands. Men jeg har såpass at jeg kan unne meg litt ekstra av og til. Det synes jeg er godt nok. Men disse andre klarer visst begge deler, både å bruke penger på reise, og finne overskudd til det. Likevel klager de, og synes alt er urettferdig. Merkelig i grunnen. Jeg irriterer meg sånn over folk som tar alle velferdsgodene våre som en selvfølge. For vi er heldige her i landet, som har en mulighet til å klare oss når vi blir syke. Jeg vil påstå at mine plager er en god del tyngre enn deres, men likevel er jeg takknemlig for det jeg har.



Anonymous poster hash: 20786...1ac
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg kjenner flere som er uføretrygdede pga. depresjon o.l., som klager og syter hele tiden over hvor dårlig råd de har, og hvor urettferdig alt er, fordi naboen eier mer enn dem. Men de reiser stadig på ferieturer, både innenlands og utenlands, har bil, leilighet og hytte. Da kan det ikke stå SÅ dårlig til med økonomien vel? Tror bare de er veldig glad i å velte seg i sin egen medlidenhet. Jeg har faktisk gradert uføretrygd selv, (og har en liten deltidsstilling) men klager sjelden på økonomien av den grunn. Jeg har hverken overskudd eller råd til å reise på ferie utenlands. Men jeg har såpass at jeg kan unne meg litt ekstra av og til. Det synes jeg er godt nok. Men disse andre klarer visst begge deler, både å bruke penger på reise, og finne overskudd til det. Likevel klager de, og synes alt er urettferdig. Merkelig i grunnen. Jeg irriterer meg sånn over folk som tar alle velferdsgodene våre som en selvfølge. For vi er heldige her i landet, som har en mulighet til å klare oss når vi blir syke. Jeg vil påstå at mine plager er en god del tyngre enn deres, men likevel er jeg takknemlig for det jeg har.

Anonymous poster hash: 20786...1ac

Bra skrevet.

Anonymous poster hash: 515b7...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok latere også, men iallefall generelt mye sykere enn menn. Denne rapporten viser det. Det er resuktatet av dette evige gnålet om likestilling som startet rundt de tider rapporten går tilbake til. Det er lett å gnåle om likestilling, fordi kvinnene på liv og død tror de er like flinke til å stå i jobb som menn. Det hjelper sånn passelig, da dette fører til at samfunnet får enorme kostnader og problmer fordi de rett og slett ikke klarer dette. Likevel holder de fortsatt på med likestillingsmaset. En annen ting de klager på er lønnsforskjellene i like yrker. Skulle bare mangle, da menn er mer å stole på enn kvinner i nær sagt alle typer jobb. Her er rapporten. Skremmende og trist lesing. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Sverige-Kvinners-sykefravar-86-prosent-hoyere-enn-menn-7528044.html#.U4br5Mb0dhs Anonymous poster hash: e9505...b51

Vi må jo ikke glemme det at kvinner i høyere grad har tatt på seg et dobbelt ansvar som det blir skrevet. De tar oftere av seg unger og gjør mer hjemme. I tillegg til å ha en perfeksjonstrang.I lag med kvinners seksualitet, der de går etter den typiske mannen som jobber hele tiden, har mye utdanning, kjekk og oftere fraværende. Blir det ofte verre, og så har vi jo alle disse som ønsker å være alenemødre, med et kort forhold til en mer tiltrekkende mann, enn å være i lag med en de ikke blir tiltrukket nok til. Så har du drt gående. Kvinner ftw.

Anonymous poster hash: ec1c5...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo ikke glemme det at kvinner i høyere grad har tatt på seg et dobbelt ansvar som det blir skrevet. De tar oftere av seg unger og gjør mer hjemme. I tillegg til å ha en perfeksjonstrang.I lag med kvinners seksualitet, der de går etter den typiske mannen som jobber hele tiden, har mye utdanning, kjekk og oftere fraværende. Blir det ofte verre, og så har vi jo alle disse som ønsker å være alenemødre, med et kort forhold til en mer tiltrekkende mann, enn å være i lag med en de ikke blir tiltrukket nok til. Så har du drt gående. Kvinner ftw.

Anonymous poster hash: ec1c5...e7a

Hva betyr ftw?

Anonymous poster hash: 515b7...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du spørre disse vennene dine hvordan de får det til? Det er snart ti år siden jeg sov et annet std enn hjemme (med unntak av sykehus) og jeg skulle gjerne hatt mulighet til å reise bort for å se noe nytt, men jeg har ikke råd. Jeg må jo betale alt dobbelt fordi jeg må ha med meg BPA.

Anonymous poster hash: 83db9...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har reist på ferie når jeg har hatt en god periode. I motsetning til de som går på jobb og gjør noe de liker, ligger jeg på sofaen i min egen stue 24 timer i døgnet 7 dager i uken 365 dager i året som oftest. I tilegg har vi hunder, så noen ganger er det faktisk greit å se noe annet enn innsiden av leiligheten min. Det er ikke så veldig krevende å ligge på en solstol på Mallorca om dagen og ligge på sengen med roomservice om kvelden. For det er det jeg gjør når jeg er på ferie.



Anonymous poster hash: 9e421...0ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som er uføretrygdede pga. depresjon o.l., som klager og syter hele tiden over hvor dårlig råd de har, og hvor urettferdig alt er, fordi naboen eier mer enn dem. Men de reiser stadig på ferieturer, både innenlands og utenlands, har bil, leilighet og hytte. Da kan det ikke stå SÅ dårlig til med økonomien vel? Tror bare de er veldig glad i å velte seg i sin egen medlidenhet. Jeg har faktisk gradert uføretrygd selv, (og har en liten deltidsstilling) men klager sjelden på økonomien av den grunn. Jeg har hverken overskudd eller råd til å reise på ferie utenlands. Men jeg har såpass at jeg kan unne meg litt ekstra av og til. Det synes jeg er godt nok. Men disse andre klarer visst begge deler, både å bruke penger på reise, og finne overskudd til det. Likevel klager de, og synes alt er urettferdig. Merkelig i grunnen. Jeg irriterer meg sånn over folk som tar alle velferdsgodene våre som en selvfølge. For vi er heldige her i landet, som har en mulighet til å klare oss når vi blir syke. Jeg vil påstå at mine plager er en god del tyngre enn deres, men likevel er jeg takknemlig for det jeg har.

Anonymous poster hash: 20786...1ac

Uføretrygd finnes i alle størrelser. Min mor får 470k i året, mens jeg får 235k.

Anonymous poster hash: 9e421...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si mine venniner er mye latere og sluer til å utnytte NAV enn det mine kompiser er! Har flere venniner som lever på NAV samtidig som de reiser både hit og dit.

Skjerpings!

Anonymous poster hash: 4fb30...ae3

Å, dra til helvete med deg! Du har ikke full oversikt over andres liv og situasjon så du kan klappe igjen de frekke nebbet ditt. Det er ikke forbudt å bevege seg utenfor sitt eget hjem da vettu!

Anonymous poster hash: 0e7c5...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...