Gå til innhold

facebook, rapportere bilde som en person har av deg som har blokket deg


Mattismannen

Anbefalte innlegg

som tittelen sier så har eksen min bilder av meg som jeg vil ha fjernet, problemet er at hun har blokket meg og nekter og svare på sms eller noe, fikk søsteren til å si det men fikk bare beskjed om at hun ikke brydde seg og skulle late som ingenting.

jeg vil ikke at noen som jeg ikke har noen relasjon til lenger skal ha bilder av meg på face når jeg ikke ser de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan rapportere det til facebook ja, så fjerner de det for deg :) Siden hun har blokket deg, og du ikke får se bildene (tror du må rapportere på bildene det gjelder), så kan du jo kanskje få søstern din til å rapportere for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men får ikke rapportert de siden jeg ikke kan se bildene pga jeg er blokka:/ det er dessverre det som er problemet:/

*edit litt treg i postingen. får gjøre som Aella sier:)

Endret av Mattismannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle nesten tro du ikke var med på disse bildene frivillig.

Tvang hun deg til å bli tatt bilde av eller noe?

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha neida, vil bare ha dem vekk siden hun er et ferdig kapittel:)

Det er dessverre ikke slik at man bare kan "slette" fortiden sin. DU valgte å bli sammen med henne.

DU valgte å være med på bildene.

DU må leve med valget ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,er jo det, men er jo ikke ulovlig å få fjernet bildene?

Er ikke ulovlig av henne å ha dem der heller. Han samtykket når de ble tatt.

Høres ut som TS tenker mer på henne enn hun om han.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ulovlig av henne å ha dem der heller. Han samtykket når de ble tatt.

Det er ikke slik at et samtykke nødvendigvis gjelder for evig og alltid. Samtykket kan fritt trekkes tilbake og om så skjer skal bildet fjernes.

datatilsynet om saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at et samtykke nødvendigvis gjelder for evig og alltid. Samtykket kan fritt trekkes tilbake og om så skjer skal bildet fjernes.

datatilsynet om saken.

Åhh, er så lei av mennesker som mener de kan gjøre hva de vil med et bilde de har tatt av deg. Du sier: "Det er meg du har tatt bilde av og jeg liker ikke bildet, slett det" Og så får man som svar tilbake: "Nei, det er mitt bilde og jeg som bestemmer over det! Sletter det aldri!" Grrrrrr.... :murvegg:

Anonymous poster hash: a9fdd...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke ulovlig av henne å ha dem der heller. Han samtykket når de ble tatt.

Høres ut som TS tenker mer på henne enn hun om han.

Det kan godt hende, vil bare ha dem vekk jeg :P hvorfor skal jeg godta at hun ikke fjerner dem når hun ikke vil ha noe med meg å gjøre?:P Endret av Mattismannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, er så lei av mennesker som mener de kan gjøre hva de vil med et bilde de har tatt av deg. Du sier: "Det er meg du har tatt bilde av og jeg liker ikke bildet, slett det" Og så får man som svar tilbake: "Nei, det er mitt bilde og jeg som bestemmer over det! Sletter det aldri!" Grrrrrr.... :murvegg:

Anonymous poster hash: a9fdd...8b7

Enig i denne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, er så lei av mennesker som mener de kan gjøre hva de vil med et bilde de har tatt av deg. Du sier: "Det er meg du har tatt bilde av og jeg liker ikke bildet, slett det" Og så får man som svar tilbake: "Nei, det er mitt bilde og jeg som bestemmer over det! Sletter det aldri!" Grrrrrr.... :murvegg:

Anonymous poster hash: a9fdd...8b7

Spørs jo om det er portrettbilde eller situasjonsbilde..

Sistnevnte hadde du bare fått svar "Fuck off" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

som tittelen sier så har eksen min bilder av meg som jeg vil ha fjernet, problemet er at hun har blokket meg og nekter og svare på sms eller noe, fikk søsteren til å si det men fikk bare beskjed om at hun ikke brydde seg og skulle late som ingenting.

jeg vil ikke at noen som jeg ikke har noen relasjon til lenger skal ha bilder av meg på face når jeg ikke ser de selv.

Om dette er bilder hun har tatt og hvor du har vært klar over dette har du i utgangspunktet veldig lite du skulle si i forhold til hennes bruk av de så lenge det ikke er i øyemed av å tjene penger på ditt ansikt. Det er isåfall hennes intellektuelle eiendom. Om det derimot er du som har tatt bildene vil det være motsatt og da vil du kunne gå til sivilt søksmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell portrett bilder, men uansett er ikke sånn at kommer til å gjøre alt i min makt for å fjerne dem, vis det blir så mye styr for det:) har bare en date som reagerte på det:) jeg har fjerne alt av minner om henne på min facebook, ser ingen grunn til å fortsatt ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell portrett bilder, men uansett er ikke sånn at kommer til å gjøre alt i min makt for å fjerne dem, vis det blir så mye styr for det:) har bare en date som reagerte på det:) jeg har fjerne alt av minner om henne på min facebook, ser ingen grunn til å fortsatt ha det.

hun =/= deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo om det er portrettbilde eller situasjonsbilde..

Sistnevnte hadde du bare fått svar "Fuck off" ...

Det er likevel totalt unødvendig og dårlig gjort å la være å slette et bilde når noen trygler om å få det slettet. Hvorfor er det så innmari viktig for noen å ha et bilde av en annen person som ikke ønsker at det skal ligge ute på nettet? Det er klart at det er forskjell på situasjonene bildet er tatt i - dersom man tar et gruppebilde av en sosial sammenheng med mange til stede er det verre hvis én kommer (særlig i etterkant) og sier at "nei, du dette bildet var stygt av meg så det må fjernes". Noe annet er hvis man blir tatt bilde av bevisst eller ubevisst, alene eller med et par stykker, og synes bildet av seg selv var kjempestygt. Enkelte har jo store komplekser for utseendet sitt og det at et bilde ligger ute på nettet kan faktisk resultere i en depresjon eller det som verre er. I tillegg kan man plutselig havne i en kritisk situasjon hvor man rett og slett er nødt til å få fjernet bilder av seg selv på nettet (kan være misbruk av bilder, forfølgelse etc.) og da er det fotoinnehaverens ansvar å respektere at bildet ønskes fjernet!

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...