Gå til innhold

Fikk MMS, skikkelig ekkelt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mottok nettopp en MMS med et bilde av meg selv. Nummeret det kommer fra starter med +47, men har 12 siffer etter landskoden.

Bildet et helt harmløst, et portrettbilde en venninne tok av meg i fjor vår. Det ligger lagret kun på min pc, og er aldri blitt offentliggjort på f.eks facebook.

Hva kan dette være? Har noen hacket PC'en min? Synes dette var skikkelig creepy!

Noen som har opplevd noe lignende?

Jente 21



Anonymous poster hash: 092c0...9e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shit, så utrolig ekkelt! Håper du finner ut av det.



Anonymous poster hash: 8d5b6...772
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det jeg også, for dette likte jeg svært lite! Sitter her med frysninger! Ingen som har opplevd noe lignende?



Anonymous poster hash: 092c0...9e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen som er veldig flinke på data? Jeg hadde ringt til alle jeg tror hadde hatt peiling på hva som har skjedd her. Hadde også lastet ned antivirusprogram og låst dørene.. Ekkelt!! Håper du sier i fra her om du får vite noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en, men han hadde ingen aning om hva som kunne ha skjedd. Må jo være noen som har tilgang på bildet, vet nummeret mitt og mest sannsynlig vet hvem jeg er. Nei, dette var ikke gøy! Blir jo nesten redd her her :(

En kompis prøvde å ringe nummeret, men fikk "Den du ringer kan ikke nås for øyeblikket".

Googlet "Telefonnummer med 12 siffer" og fikk opp et lignende telefonnummer (+47**0000******) at dette nummeret trolig hører til et bredbåndsabonnement, og derfor ikke er registrert noe sted.

Oppdaterer selvsagt!



Anonymous poster hash: 092c0...9e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye DataSIM-kort er 12-sifrede. Grunnen er at det finnes et begrenset antall 8-sifrede nummer, og så mange som skal ha DataSIM nå for tiden hadde vi på sikt gått tomme for 8-sifrede nummer.

Vedkommende som eier dette har nok bare satt det i en mobil og sendt deg melding, vel vitende om at DataSIM-kort ikke er i telefonkatalogen og at det vil være vanskelig for deg å finne ut hvem det er.

Hvem kjenner du som har et Datakort på jobben? Det er ikke et privatabonnement så lenge det er 12 siffer tror jeg.

Anonymous poster hash: 82e0f...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg løste mysteriet! Tusen takk for alle svar!

Min kjære samboer, som la igjen telefonen sin i gangen hjemme i dag, fant sin gamle Nokia (med DataSIM) liggende i lastebilen på jobb. Der fant han dette bildet, som jeg tydeligvis sende til han i mars i fjor. Dette skulle han sende til meg med en melding under, men fikk beskjed om at bildet ikke kunne sendes og droppet hele greia. Han fikk seg en liten skjennepreken over tlf nå da, må jo ikke skremme meg slik!

Heldigvis var det ikke noe skummelt :) Litt flau nå da... :ler:



Anonymous poster hash: 092c0...9e7
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottok nettopp en MMS med et bilde av meg selv. Nummeret det kommer fra starter med +47, men har 12 siffer etter landskoden.

Bildet et helt harmløst, et portrettbilde en venninne tok av meg i fjor vår. Det ligger lagret kun på min pc, og er aldri blitt offentliggjort på f.eks facebook.

Hva kan dette være? Har noen hacket PC'en min? Synes dette var skikkelig creepy!

Noen som har opplevd noe lignende?

Jente 21

Anonymous poster hash: 092c0...9e7

Hvem som helst kan gå inn på en fbkonto og ta bilder som ligger der. Finner deg i tlfkatalogen så sender de. Derfor legger jeg aldri ut private bilder på face. Dine venner kan ha bilder av deg på sin konto som er åpen

Anonymous poster hash: 12203...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst kan gå inn på en fbkonto og ta bilder som ligger der. Finner deg i tlfkatalogen så sender de. Derfor legger jeg aldri ut private bilder på face. Dine venner kan ha bilder av deg på sin konto som er åpen Anonymous poster hash: 12203...b64

det var aldri på facebook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst kan gå inn på en fbkonto og ta bilder som ligger der. Finner deg i tlfkatalogen så sender de. Derfor legger jeg aldri ut private bilder på face. Dine venner kan ha bilder av deg på sin konto som er åpen

Anonymous poster hash: 12203...b64

Som også Mini-mio sier, bildet det er snakk om var aldri på facebook eller andre nettsider.

Det ligger lagret kun på min pc, og er aldri blitt offentliggjort på f.eks facebook.

Anonymous poster hash: 092c0...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...