Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Noen Quest er veldig vanskelig, ja. Men en god del er veldig lette. Anbefaler også å være lavt ned på stigen til å begynne med. Få opp speech og lignende før en går ut i kamper.

Hva skal man med speech før man går ut i kamper? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Man har en blacksmith i Whiterun rett ved inngangen. Warmaiden. Der kan du selge armor og våpen. Ved The Bannered mare har man et slags apotek, der du kan få solgt potions og det som hører med. Rett ved siden av der igjen har du general goods der du får solgt det aller meste. Men husk at disse butikkene ikke har uendelig med gull, så du må kanskje dra dit i flere omganger.

Vil forresten anbefale å samle på det du får fra dragene. Det kan nemlig brukes til ting senere i spillet :)

Man kan lage seg en drageskinn rustning i hvert fall. Dessuten er de handelsfolka så jævla kjipe. Har aldri gull på seg :tristbla: Hvor er det man får mest for tingene man selger egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med speech før man går ut i kamper? :sjenert:

En får mye mer for alt en tar fra soldater. Er ikke noe nødvendighet, men det er veldig nyttig i forhold til penger senere i spillet. I tillegg kan en unngå de verste kampene om en har god speech. (I noen quests er det avgjørende om en har god speech.)

Endret av HopelessFear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lage seg en drageskinn rustning i hvert fall. Dessuten er de handelsfolka så jævla kjipe. Har aldri gull på seg :tristbla: Hvor er det man får mest for tingene man selger egentlig?

Det avhenger ikke så mye av butikken, men hvor godt forhold du har til selgeren og hvor god du er i speech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får mye mer for alt en tar fra soldater. Er ikke noe nødvendighet, men det er veldig nyttig i forhold til penger senere i spillet. I tillegg kan en unngå de verste kampene om en har god speech. (I noen quests er det avgjørende om en har god speech.)

Det visste jeg faktisk ikke. Takk for info.

Det er nesten altfor mange skills å velge mellom etter min smak, vanskelig å få oversikt over hvilke fordeler man får for hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger ikke så mye av butikken, men hvor godt forhold du har til selgeren og hvor god du er i speech.

Det kommer mest ann på hvilke "perk" man velger. Man kan ha mye i speech uten å velge noen perks der, og da får man ikke mye utbytte.

Der spiller egentlig ikke mye rolle hva du velger, siden spillet justeres etter din level, så du kan fint komme deg gjennom det aller neste uansett.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer mest ann på hvilke "perk" man velger. Man kan ha mye i speech uten å velge noen perks der, og da får man ikke mye utbytte.

Der spiller egentlig ikke mye rolle hva du velger, siden spillet justeres etter din level, så du kan fint komme deg gjennom det aller neste uansett.

Flisespikkeri etter min mening. For å kunne velge gode perks må du vær god i speech. Jo bedre speech jo bedre perks. Som sagt, flisespikkeri.

Speech utvikler seg bl.a. jo mer du handler (men pass på å ikke selge ting man har flere av samtidig, man får speech for hver transaksjon ikke for hver dings), så den utvikler seg på sett og hvis med spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at man må velge perks for å få noe særlig ut av poengene man opparbeider seg.

Ta feks smithing. Du vil ikke kunne lage noe nytt om du ikke velger perks, så det er ganske vesentlig, og ikke bare flisespikkeri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og spiller akkurat nå, kongespill! :hoppe: Beste TES så langt, tror jeg, selv om de er svært bra alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at man må velge perks for å få noe særlig ut av poengene man opparbeider seg.

Ta feks smithing. Du vil ikke kunne lage noe nytt om du ikke velger perks, så det er ganske vesentlig, og ikke bare flisespikkeri.

Og poenget mitt var at det er ikke selgeren det kommer an på i forhold til pris.

Det du referer til er, i mine øyne, fortsatt samme sak. Man får ikke perks uten å utvikle seg innenfor de ulike grenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å si at en høne og en hane ikke er samme rase, men det er det. En skjønner jo at en må ta perks for å få fordelene med det. Men en kan ikke få perks uten å ha økt levelen i den spesielle grenen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik og pil-og-bue er fortsatt litt for overpowered. Dessverre klarer jeg ikke legge av meg den vanen - til tross for at jeg egentlig går for 1h+shield som Nord. (Trodde det var som Oblivion, at man kunne velge major perks, men det var det tydeligvis ikke)

Synes også det er litt for mye drager (jeg går alltid til fots, slik at jeg får med meg alt som er å få med seg på veien), og kommer derfor over mange av dem - samt at de er for lette å drepe. Spiller dog på normal, noe jeg alltid gjør med et nytt spill. Etterhvert blir det nok hardere vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snik og pil-og-bue er fortsatt litt for overpowered. Dessverre klarer jeg ikke legge av meg den vanen - til tross for at jeg egentlig går for 1h+shield som Nord. (Trodde det var som Oblivion, at man kunne velge major perks, men det var det tydeligvis ikke)

Synes også det er litt for mye drager (jeg går alltid til fots, slik at jeg får med meg alt som er å få med seg på veien), og kommer derfor over mange av dem - samt at de er for lette å drepe. Spiller dog på normal, noe jeg alltid gjør med et nytt spill. Etterhvert blir det nok hardere vanskelighetsgrad.

Helt enig med deg, altfor mange drager. Finner dem overalt, så de er ikke så spesielle som folk skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlige drager er lette å drepe, men har dere truffet en blood dragon? De er mer av en utfordring. Jeg hadde en sprø og skremmende erfaring med en slik: Jeg traff på den midt i villmarka, den kom flyvende over meg. Jeg løp til en liten fiskerhytte som lå i nærheten, gjemte meg bak veggen når blood dragon skjøt ild, og fyrte av med pil og bue så fort jeg hadde muligheten. Jeg så for meg en lett, men noe langdryg, seier.

Helt til dragen lander rett ved hytta, tar noen omstendelig steg nærmere, ser på meg - og så stapper hele hodet inn gjennom vinduet og tygger meg i hjel!

Det var utrolig skremmende - og utrolig tøft å se hvor smarte de faktisk var!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er level 19 og nærmer meg slutten av main quest. Jeg har ikke gjort så mye annet med denne første karakteren - en nord warrior-type. Jeg bruker denne karakteren bare for å gjøre main quest og bli kjent med spillet. Når jeg har fått det unna, så kan jeg virkelig begynne spillet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og poenget mitt var at det er ikke selgeren det kommer an på i forhold til pris.

Det du referer til er, i mine øyne, fortsatt samme sak. Man får ikke perks uten å utvikle seg innenfor de ulike grenene.

Det kommer litt an på hvor godt likt du er i byen, litt på hvor mange poeng man har i speech, litt på hvor godt selgeren liker deg, og masse på hvilke perks man har.

Når man får 1 perk hver level, er det mange som vil velge å putte dem i ander ting, som feks beskyttelse og kamp, så det er uansett ikke flisespikkeri å nevne at man burde ha litt i speech også, for å tjene mer penger.

Det er som å si at en høne og en hane ikke er samme rase, men det er det. En skjønner jo at en må ta perks for å få fordelene med det. Men en kan ikke få perks uten å ha økt levelen i den spesielle grenen.

Det er ikke alle som forstår det. Det er en helt ny greie de har introdusert i serien, pluss at ikke alle har erfaring med spill i det hele tatt, så jeg forstår ikke helt greia med denne kritikken jeg får bare for å nevne at man burde velge perks i speech.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jeg ferdig med main quest. Nå kan jeg lage en ny karakter og virkelig gå i gang og spille. :nigo:

Jeg har ikke gjort ferdig main questen i et eneste elder scrolls spill, noen gang. Det er alt for mye annet morro å gjøre... Hittil har jeg for det meste bare jakta og bygd rustninger :gjeiper:

Du skal få en utfordring av meg, til den neste karakteren din... Lag en pen ork! Hvis du greier det, skal du få nesemøydommen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, beklager, jeg har de neste tre-fire karakterne planlagt allerede. ;) Jeg har fullført main quest in Morrowind, Oblivion og Skyrim nå. Jeg føler jeg må få det unna først, før jeg kan gå i gang med guilds og skikkelig utforsking. Daggerfall blir en hard nøtt å knekke, tror det må bli et livsprosjekt å klare main quest der. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...