Gå til innhold

Ung ufør og startlån fra kommunen..


inga:)

Anbefalte innlegg

Har du ung ufør og fått startlån?

Hvor mye fikk du?

Fant ikke noe sted hvor det gikk an å forhåndsutregne hvor mye en ca kan få, uten å søke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_hei_*
Har du ung ufør og fått startlån?

Hvor mye fikk du?

Fant ikke noe sted hvor det gikk an å forhåndsutregne hvor mye en ca kan få, uten å søke...

Vet ikke hvor du bor, men startlån er rettet mot alt fra unge i etableringsfasen, barnefamilier, enslige forsørgere, eller alle som i har lav inntekt, i trondheim mener de med dette under 450.000 brutto, noe som mange har. Det er behovsprøvd og lånet skal stå i forhold til inntekt, så da spørs det hvor stor inntekt du har?

Og om dere er to stk?

Startlån er en fin mulighet for de som ikke har egenkapital, da dette kan være fullfinansieringslån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du bor, men startlån er rettet mot alt fra unge i etableringsfasen, barnefamilier, enslige forsørgere, eller alle som i har lav inntekt, i trondheim mener de med dette under 450.000 brutto, noe som mange har. Det er behovsprøvd og lånet skal stå i forhold til inntekt, så da spørs det hvor stor inntekt du har?

Og om dere er to stk?

Startlån er en fin mulighet for de som ikke har egenkapital, da dette kan være fullfinansieringslån.

jeg vet at jeg har rett på det etter å ha lest regler. Har 180.000 i året med trygd og jobb, samt egenkapital. Ingen gjeld ifra før.

bor alene og i bergen.

prøvde å lete etter en "beregningskalkulator" men fant ikke noe

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*
jeg vet at jeg har rett på det etter å ha lest regler. Har 180.000 i året med trygd og jobb, samt egenkapital. Ingen gjeld ifra før.

bor alene og i bergen.

prøvde å lete etter en "beregningskalkulator" men fant ikke noe

.

Da kan du jo søke Bergen kommune om dette, men om du ikke har noe egenkapital blir det jo ikke store lånet du får, da du må kunne betjene det også?

Ser på Bergen kommune at maksimalt startlån for en person kan heves til 1,3 mill. og må betales ned på 20-25 år med en rente som følger husbankens rentesats med et tillegg på 0,25%.

Et lån på 1,3 mill vil for din del være over mer enn inntekt x 6, og det ville ikke være forsvarlig å låne ut så mye da du med den inntekten neppe kan betjene det. Om du hadde hatt samboer ville det vært en bedre sjanse.

Nå vet jeg lite om boligprisene i Bergen, men kan det være muligheter for å finne en leilighet litt utenfor sentrum til en lav pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...