Gå til innhold

bibelsk forvar av staten Israel


Anbefalte innlegg

jeg leste bibelen for noen år siden og var med i et kristent miljø. Det som i ettertid slo meg var menighetens og den norske frikirkens generellt sterke støtte til Israel på bibelsk grunnlag - samt at staten Israel skulle ha en særstilling i forhold til andre nasjoner

Men jeg fikk ikke noe sterkt inntrykk av at bibelen sa noe entydig og klart om dette. :forvirra:

Kan noen komme med noen bibelsitater som som viser at bibelen konkret støtter opprettelsen av israel?

Endret av Ørna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjerde Mosebok kap.34 kan du lese om hvordan Herren taler til Moses om hvor grensene for Israel skal gå. Dette omfatter mye mer enn israelerne har i dag.

I Jeremia 16,14-15 står det: Se, derfor skal dager komme, sier Herren, da det ikke mer skal bli sagt: Så sant Herren lever, han som førte israels barn opp fra landet Egypt!

Men det skal bli sagt: Så sant herren lever, han som førte israels barn opp fra landet i nord og fra alle de land som han hadde drevet dem bort til. Og jeg vil føre dem tilbake til deres land, det som jeg gav deres fedre.

Og dette siste er det vi ser i dag. (Altså vi som ser og leser annet enn det venstresiden serverer oss)

Hundretusener av israelere har de siste årene strømmet til sitt hjemland fra alle verdenshjørner, og de fortsetter å komme i tusentall hvert år.

Ellers vil jeg anbefale deg å lese om dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...