Gå til innhold

Alle fire verdenshjørner går mot Israel


Gjest Sinut2

Anbefalte innlegg

En dokumentar Om den gjennomsyrede ondskapen som pågår i de palestinske områdene: http://www.pmw.org.il/ASK%20FOR%20DEATH.htm

..Israel ER interrisert i fred, men da må de palestinske terrororganisasjonene som har som mål å utslette israel, legge ned våpnene! Israel FORSVARER seg fra agressive muslimske naboer! Syria huser mange palestinske terrorister..Libanon huser Hizbollah som mange ganger har angrepet Israel..Iran har selv sagt at de har som mål å utslette Israel..

Israel er Guds land og jødene Guds folk...Jeg bare elsker dette landet.. Som det står i bibelen..Løgner og hat-propaganda vil bli lagd mot Israel, men på dommedagen vil dere som farer med løgner mot jødene bli straffet! ISRAEL GJØR INGENTING GALT! MEDIA DRIVER EN HAT KAMPANJE MOT ISRAEL OG GJENTAR LØGNER OG PROPAGANDA MOT ISRAEL SÅ DET BLIR EN SANNHET FOR FOLK FLEST..

Men det er ikke mye jeg kan gjøre...Dette står jo i bibelen..Jeg må si jeg synes synd på dere som ikke skjønner dette..Men en dag vil dere skjønne hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tiril2s

En dokumentar Om den gjennomsyrede ondskapen som pågår i de palestinske områdene: http://www.pmw.org.il/ASK%20FOR%20DEATH.htm

..Israel ER interrisert i fred, men da må de palestinske terrororganisasjonene som har som mål å utslette israel, legge ned våpnene! Israel FORSVARER seg fra agressive muslimske naboer! Syria huser mange palestinske terrorister..Libanon huser Hizbollah som mange ganger har angrepet Israel..Iran har selv sagt at de har som mål å utslette Israel..

Israel er Guds land og jødene Guds folk...Jeg bare elsker dette landet.. Som det står i bibelen..Løgner og hat-propaganda vil bli lagd mot Israel, men på dommedagen vil dere som farer med løgner mot jødene bli straffet! ISRAEL GJØR INGENTING GALT! MEDIA DRIVER EN HAT KAMPANJE MOT ISRAEL OG GJENTAR LØGNER OG PROPAGANDA MOT ISRAEL SÅ DET BLIR EN SANNHET FOR FOLK FLEST..

Men det er ikke mye jeg kan gjøre...Dette står jo i bibelen..Jeg må si jeg synes synd på dere som ikke skjønner dette..Men en dag vil dere skjønne hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du faktisk tror på det du sier her, kan du jo likevel gjøre deg den tjenesten at du ser på fakta og setter deg litt inn i historien til situasjonen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ekspert på konflikten der nede, men det jeg har hørt, via en venninne som har en araber/muslim som har flyttet hit opp og tatt norsk navn, som nær venn, så tror jeg ikke blindt på at Israel er den stygge ulven her.

Han, som er arabisktalende, kan fortelle litt om hva Arafat har sagt til sine egne i alle år, ord som aldri har kommet resten av verden for øre, (og han var en av dem selv), og det han gjenforteller er i grove trekke dette: Israelerne/jødene skal helt vekk fra Israel og de skal ha hele landet selv. Der har man den egentlige palestinske agendaen. Men det er ikke den vi får høre...

Men som sagt; jeg vet ikke - jeg bare hører hva hun har fortalt om hva han, som faktisk er palestiner, har sagt om sine egne. I dag er han kristen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yes, Sir Arafat
på dommedagen vil dere som farer med løgner mot jødene bli straffet!

Sånn sett er intet nytt; Israel har holdt dommedag for palestinerne hver dag i mange år allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var helt uskyldig at Israel innvaderte Libanon. Sharon hadde ingen verdens ting å gjøre med Shabra og Shatilla, heller ikke Qana...og for all del El Khaim var et paradis på jord! Eller hva med hendelsen ved Fatma gate? (Tidligere Metullah gate) :ironi:

Ja, folk i områder i Sør-Libanon er Hizbollah sympatisører, men er det ikke en grunn til det mon tro? Pr. i dag er det fredelig selv der nede. Det er lite og ingenting provoserende som skjer der. Folket prøver å stable livet sitt på beina igjen etter tiår i helvete. IDF og SLA har gjort sitt der nede. Nå jobbes det hardt for å plukke opp det som er igjen. Men selvsagt hadde Israel ingenting med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det var helt uskyldig at Israel innvaderte Libanon. Sharon hadde ingen verdens ting å gjøre med Shabra og Shatilla, heller ikke Qana...og for all del El Khaim var et paradis på jord! Eller hva med hendelsen ved Fatma gate? (Tidligere Metullah gate) :ironi:

Ja, folk i områder i Sør-Libanon er Hizbollah sympatisører, men er det ikke en grunn til det mon tro? Pr. i dag er det fredelig selv der nede. Det er lite og ingenting provoserende som skjer der. Folket prøver å stable livet sitt på beina igjen etter tiår i helvete. IDF og SLA har gjort sitt der nede. Nå jobbes det hardt for å plukke opp det som er igjen. Men selvsagt hadde Israel ingenting med dette å gjøre.

Hvis det er fredelig i Sør-Libanon i dag, så er det selvfølgelig fordi syrerne har måttet forlate dette landet som de hadde okkupert i mange år. Denne okkupasjonen har vi hørt svært lite om fra NRK og andre venstreorienterte media.

Jeg har lest mange historier om hvordan syrerne hersket med, og fordrev libanesere fra sine hjem. Hvis det nå er fredelig i området, så beviser jo det at historiene har vært sanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Syrerne er ute. De siste forlot landet samme dagen jeg ankom Beirut. Men det har vært veldig rolig i de delene jeg besøkte lenge før Syria trakk seg ut. Nærværet til syrerne var det ikke alle som satt pris på, men allikevel var det mye pga. at Israel forsvant at ting begynte å stabilisere seg.

Syrerne har ikke vært ønsket der nede av folk flest, men det var nok israelsernes handlinger som ødela flest liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Syrerne er ute. De siste forlot landet samme dagen jeg ankom Beirut. Men det har vært veldig rolig i de delene jeg besøkte lenge før Syria trakk seg ut. Nærværet til syrerne var det ikke alle som satt pris på, men allikevel var det mye pga. at Israel forsvant at ting begynte å stabilisere seg.

Syrerne har ikke vært ønsket der nede av folk flest, men det var nok israelsernes handlinger som ødela flest liv.

Den siste setningen din, var det bare ønsketenkning, eller kan du underbygge den med noen faktaopplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å si det sånn så snakket jeg med utrolig mange mennesker der nede, og de sa det samme til meg. ;) Hvis man ser på den brede støtten Rafik Hariri hadde, og den brede støtten Saad har i dag (han vant valget) så tyder det også på det samme. I tillegg fikk jeg selv oppleve hvor populær Rafik var. Gjennom hele min reise fra øst til vest og nord til sør var han støttet og savnet av de aller fleste.

En del shiamuslimer, som er Hizbollahsympatisører, ønsket at Syrerne skulle få bli. Dette fordi Syria støtter Hizbollah. Disse shiaene finner en oftes i sør- Libanon i små mer tilbaketrukne, og konservative landsbyer.

Noe som er veldig viktig å merke seg, er at Libaneserne flest vil ha et godt forhold til Syria. De ønsker bare å kunne bestemme over eget land. Vi hadde ikke blitt så happy vi heller hvis Sverige plutselig hadde fått det for seg å okkupere deler av Norge. Og etter 1905 har vi opprettholdt gode relasjoner til Sverige, så de er ikke så annerledes enn oss der nede. ;)

For en rask gjennomgang av hendelsene der nede se den grå rubrikken her: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article988414.ece

Her kan du selv lese hva 4 libanesere selv mente om tibaketrekkingen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4482883.stm

Ca. 800.000 mennesker i Beirut gikk ut i protest mot det syriske nærværet en måned etter drapet på Hariri: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4350613.stm

Syria har ikke bare vært en positiv innflytelse, men de ble i utgangspunktet hanket inn for å hjelpe når Israel gikk til angrep i 1982. Der var de hjelpsomme. Så at de nå endelig har trukket seg ut er med på å ytterlig stabilisere situasjonen i landet. Nå kan de fokusere fremover, bygge opp resten av landet, demokratiet, og fokusere på å ha et greit forhold til nabolandene sine. Å være en helt selvstendig stat er viktig for dem. :)

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så snakket jeg med utrolig mange mennesker der nede, og de sa det samme til meg. ;) Hvis man ser på den brede støtten Rafik Hariri hadde, og den brede støtten Saad har i dag (han vant valget) så tyder det også på det samme. I tillegg fikk jeg selv oppleve hvor populær Rafik var. Gjennom hele min reise fra øst til vest og nord til sør var han støttet og savnet av de aller fleste.

En del shiamuslimer, som er Hizbollahsympatisører, ønsket at Syrerne skulle få bli. Dette fordi Syria støtter Hizbollah. Disse shiaene finner en oftes i sør- Libanon i små mer tilbaketrukne, og konservative landsbyer.

Noe som er veldig viktig å merke seg, er at Libaneserne flest vil ha et godt forhold til Syria. De ønsker bare å kunne bestemme over eget land. Vi hadde ikke blitt så happy vi heller hvis Sverige plutselig hadde fått det for seg å okkupere deler av Norge. Og etter 1905 har vi opprettholdt gode relasjoner til Sverige, så de er ikke så annerledes enn oss der nede. ;)

For en rask gjennomgang av hendelsene der nede se den grå rubrikken her: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article988414.ece

Her kan du selv lese hva 4 libanesere selv mente om tibaketrekkingen: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4482883.stm

Ca. 800.000 mennesker i Beirut gikk ut i protest mot det syriske nærværet en måned etter drapet på Hariri: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4350613.stm

Syria har ikke bare vært en positiv innflytelse, men de ble i utgangspunktet hanket inn for å hjelpe når Israel gikk til angrep i 1982. Der var de hjelpsomme. Så at de nå endelig har trukket seg ut er med på å ytterlig stabilisere situasjonen i landet. Nå kan de fokusere fremover, bygge opp resten av landet, demokratiet, og fokusere på å ha et greit forhold til nabolandene sine. Å være en helt selvstendig stat er viktig for dem. :)

Siden du har forklart så tydelig for oss hva syrerne gjorde i Libanon, så hadde det vært greit om du også redegjorde for hvorfor israelerne gikk inn i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel er Guds land og jødene Guds folk...Jeg bare elsker dette landet.. Som det står i bibelen..

Ikke i følge mange ortodokse jøder som følger tohraen og talmud

her er et utdrag hentet fra en artikkel fra Dagbladets Magasin s. 24-29n (den 23.8.2003)

de ortodokse jødene var generellt imot dannelsen av en jødisk stat i 1948" (Israel Domb)

Den bokstavlige tolkningen av Toraen gjør mange ortodokse til sterke kritikere av staten Israel. Særlig er Satmar-hasidene, hoveddynasti i Stamford Hill, London kjent for sin antisionistiske holdning. Mange vil ikke sette sin fot i Israel, selv om Jerusalem har religiøs betydning for dem. De annerkjenner ikke Israels rett til eksistens, har ingen pengeutveksling eller handel med landet.

Utdraget är avkortat med hävisning till upphovsrätten. Länka gärna till artikeln på dagbladet. Jag hittar inte den aktuella artikeln men här är

Dagbladets arkiv för MAGASINET i augusti 2003

/Furstina - moderator

enkelte kristnes voldsomme interesse og støtte til Israel ligner på avgudsdyrkning

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne diskutere og ta frem Israels rolle under invasjonen og i tiden før (1978-1982), men jeg har mye skolearbeid og får besøk av søstera og minsten hennes i helga. Derfor får jeg sikkert ikke tid til å komme med noe før etter de er dratt, søndag ettermiddag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...