Gå til innhold

Reinkarnasjon


Gjest Varg-Menja

Tror du på reinkarnasjon?  

26 stemmer

  1. 1. Tror du på reinkarnasjon?

    • Ja
      10
    • Nei
      13
    • Usikker
      3


Anbefalte innlegg

Gjest Varg-Menja

Har lest at stadig flere tror på reinkarnasjon, uavhengig av religiøs overbevisning, og lurte på hva dere tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nej jag tror inte.

Man kan ju aldrig veta men jag tycker det verkar allt för osannorlikt för att kunna vara sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett empirist, og tror ikke på noe uten å ha noen grunn til å tro det. Selv om det høres veldig koselig ut, husker jeg ingenting fra noen forrige liv, og så lenge ingen har gode nok argumenter, så er jeg skeptisk. Men jeg er åpen for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dum Perignon

Jeg har vært endel i Finnmark, og det er velkjent at endel samer ønsker seg sitt eget land av reindriftsfolk. Men at en slik nasjon av reinkarer vil gjenoppstå, dét har jeg liten tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om mange, også her i KG, som tror på reinkarnasjon, men jeg har aldri sett eller hørt om noen som kan fortelle noe om sitt tidligere liv.

Og da er det naturlig å spørre:

Hva i all verden er det som får dem til å tru på noe slikt?

Er det slik at alle tror på et neste liv, men aldri har hatt et tidligere liv?

I så fall har jeg forstått dem feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om mange, også her i KG, som tror på reinkarnasjon, men jeg har aldri sett eller hørt om noen som kan fortelle noe om sitt tidligere liv.

Og da er det naturlig å spørre:

Hva i all verden er det som får dem til å tru på noe slikt?

Er det slik at alle tror på et neste liv, men aldri har hatt et tidligere liv?

I så fall har jeg forstått dem feil.

Jeg har vel sett like mange troverdige historier om folks tidligere liv som folks fortellinger om paradis. Ironisk nok så velger folk å tro en av delene likevel, og tipper du også er en av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg husker ikke noe fra tidligere liv, det er det vel de færreste som gjør, men jeg tror allikevel at jeg har levd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg husker ikke noe fra tidligere liv, det er det vel de færreste som gjør, men jeg tror allikevel at jeg har levd før.

Det er av seriøs interesse å få vite hva som får deg til å tro dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av seriøs interesse å få vite hva som får deg til å tro dette.

Siden jeg tror fullt og fast på reinkarnasjon, blir mitt spørsmål til deg KR: Hva er det som gjør at du ikke tror på det? Spør av "seriøs interesse" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg tror fullt og fast på reinkarnasjon, blir mitt spørsmål til deg KR: Hva er det som gjør at du ikke tror på det? Spør av "seriøs interesse"  :)

Nå er det slik at jeg må ha en grunn for å ha tro på noe, ikke en spesiell grunn for ikke å tro på noe. Da vil det jo bli temmelig mye å tro på uten grunn.

Når det gjelder reinkarnasjon, så er det ingen som har gitt meg noen grunn til å tro dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid78

Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg synes det er for mange ting vi ikke kan forklare som kan forklares med det. Men jeg prakker det ikke på andre. Vi har alle hver vår tro, og å tro er ikke å vite. så... Men jeg har nå trodd siden jeg var lita jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl
Det er av seriøs interesse å få vite hva som får deg til å tro dette.

Jeg syns bare at det virker som det mest logiske. F.eks. så kan ikke mennesker bli til ingenting når de dør. Mennesker er energi, og energi kan ikke bare forsvinne. Det kan gå over i en annen form ja, men ikke plutselig bli borte. Jeg synes også at de østlige religionenes syn på livet virker mer logisk enn kristendommens. Det virker riktigere å tenke at alt går i ring, man blir født, lever, dør, blir så født igjen osv. osv., enn å tenke på den kristne måten. Altså at man fødes, dør, kommer til himmmelen og så stopper man der. Bare tenk hvor fullt det ville blitt dersom alle mennesker som fødes skulle ende opp der hehe. Selv om folk flest ikke husker sine tidligere liv, så finnes det jo faktisk dem som husker. Selv om jeg ikke kan vise til noen nettside e.l. ang dette her og nå. Sjeler er en gjenbruksvare, akkurat som alt annet her i livet, mener nå jeg :)

Endret av Fairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg kristen, men som jeg har skrevet i andre tråder synes jeg det er rart at de som sier de tror på Bibelen ikke tror på reinkarnasjon ! Det har tross alt stått om det der, men passet ikke de som bestemte. Og det er jo ikke vanskelig å skjønne, det rokker jo ved skremmebildet om straff i helvete om noen gjorde noe galt, ikke sant?

Jeg kan selvsagt ikke bevise noe, men det er akkurat samme måte å tro på som du har KR,- selvom jeg aldri får deg til å innse det (har jo prøvd noen ganger,da :sjenert: ). Du tror ikke på reinkarnasjon, jeg gjør det,- og sånn er det bare.

Jeg trenger ikke noe bevis, jeg kjenner det i hjertet mitt at det er sånn det er (og andre må gjerne tro noe annet ,det er deres sak).

Vi diskuterte sikkert dette i forrige liv (ikke på data,da) og kommer nok til å gjøre det i neste liv også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg er på en måte "sikker" på at livet etter døden blit ett nytt liv som meg, bare at jeg ikke vet d da. Dere har vel opplevd "deja vu"? hvor man opplever eksakt ting man har opplevd før.. ellers så tror jeg at vi ikke er der lenger, slik man gjorde før fødselen. Alle århundrede før den er som ett sekund for meg. man vet ikke.. håper d ga LITT mening...? heh ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiller det for noe rolle for deg hva jeg tror?

Det synes jeg er et spørsmål som fortjener heller et svar.

Det skal du få et greit svar på.

Hvis du ser helt oppe på toppen, over denne tråden her, så vil du se at det stårReligion og livssyn. Dette fordi dette er et sted hvor alle som vil (er interessert

i dette temaet) kan diskutere det her. Jeg er ikke bare interessert i hva andre tror, men like mye begrunnelsen for deres tro. Dette har noe med at jeg også er interessert i andre mennesker enn meg selv.

Jeg har et spørsmål til deg: Hva gjør du her?

Hvis det ikke spiller noen rolle for deg hva andre tror, så regner jeg med at du heller ikke vet noe om andre religioner enn din egen, hvis du da har noe du tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bare at det virker som det mest logiske. F.eks. så kan ikke mennesker bli til ingenting når de dør. Mennesker er energi, og energi kan ikke bare forsvinne. Det kan gå over i en annen form ja, men ikke plutselig bli borte.

Du har studert mange år med fysikk, forstår jeg.. ;)

Mennesker blir ikke til ingenting når vi dør: vi returnerer tilbake til karbonkretsløpet og fungerer som mat og kompost. Det er slik energien vår går videre: ved at en plante vokser på næringen i oss, eller en larve blir til en sommerfugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...