Gå til innhold

Folk med religiøse budskap som ringer på


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Gjest Hippopotamus
Hvis de har truet deg med dommedag er de neppe JV.

Og hvis de har satt foten i døren, så er jeg enig med deg, det er rett og slett uhøflig!

Men ja de oppsøker folk der de er, om de går fra dør til dør eller på gata, for å fortelle deg om det fine de tror på.

Hvis du ikke vet hva de tror på har du en ganske grei over sikt her.

http://www.watchtower.org/languages/norwegian/index.html

"Dommens dag" var et uttrykk jeg brukte nå for å slippe å gjenta nøyaktige fraser, jeg husker ikke om akkurat det uttrykket er blitt brukt. Det som er blitt sagt, og som jeg mente å oppsummere med "dommens dag", er ting som at jeg havner i helvete, vil bli utryddet, tilintetgjort osv dersom jeg ikke tar imot den rette tro og lever et liv etter Guds lover.

Hvorvidt det var Jehovas Vitner eller andre vet ikke jeg sikkert siden man sjelden får noe konkret svar dersom man spør direkte, men når de drar fram Vakttårnet, pleier jeg å tenke at det er Jehovas Vitner. Hvorfor skulle de ellers ha med seg det...?

Som jeg sa gjelder dette en del av de som har vært på min dør, ikke alle. Noen respekterer et nei med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visst kan det vara påträngande när någon kommer och ringer på och vill predika sitt religiösa budskap. Personligen tycker jag att det är lika jobbigt att få besök av politiska partiers representanter vid val - eller att möta dem på gatan med informationsbroshyrer.

Det har ofta att göra med att de tar en kontakt och vill förmedla sitt budskap när jag kanske inte är redo.

Jehovas Vittnen är det enda religösa samfundet jag vet som besöker folk i sin närmiljö för att missionera - men är inte det mer rätt egentligen, mer rätt än att skicka missionärer till främmande länder för att predika och omvända? Är inte DET påträngande?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar du imot dem?

Var nettopp en gammel dame og en litt yngre dame på døra her, som skulle fortelle om Gud og fred på jorden. Selv er jeg ikke religiøs i det hele tatt, og kunne gjerne sett meg foruten sånne besøk.

Men når de først kommer da - så har jeg ikke hjerte til å avvise den gamle damen at jeg står der og hører og mottar brosjyrer og venter til de går på eget intiativ.

Hva med dere?

Sier att jeg ikke er hypp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier "Kom, så¨skal vi ofre noe sammen. Drikker dere blod?" :ler:

Nei, jeg ber dem reise til helv...;)

:ler:

Selv pleier jeg å si at jeg har vært nonne og det var ikek noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dum Perignon

Jeg ber dem dra til Himmelen! Det motsatte H-alternativet opplever jeg som litt brutalt og uhøflig, jeg er tross alt sørlending.

Endret av Dum Perignon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg liker ikke oppsøkende misjonering, de rare damene fra JH er jeg dritelei, men de har gitt opp å omvende meg til deres form for kristendom, men de får komme inn og drikke kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På besøk

Tenk om vi alle kunne oppføre oss mot andre slik vi ønsker at andre skal oppføre seg mot oss! Ringer det på døren så kan man si at: Beklager, men jeg er ikke interessert. Deretter kan man lukke døren. Med hvilken rett slenger man dritt, eller opptrer uhøflig overfor andre? Kanskje man rett og slett ønsker å fremstå som en respektløs, sur tulling som ikke eier folkeskikk? Det kan jo virke som om flere av innleggene over er skrevet av sistnevnte kategori. Dere om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier at de godt j\kan komme inn, men at dobermannen min(som står ved siden av meg og flekker tenner) ikke er så glad i fremmede på besøk, så det er på eget ansvar.... HI hi hi :sjarmor:

De vil aldri komme inn.... (bikja kan flekke tenner på kommando hun)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
Tenk om vi alle kunne oppføre oss mot andre slik vi ønsker at andre skal oppføre seg mot oss! Ringer det på døren så kan man si at: Beklager, men jeg er ikke interessert. Deretter kan man lukke døren. Med hvilken rett slenger man dritt, eller opptrer uhøflig overfor andre? Kanskje man rett og slett ønsker å fremstå som en respektløs, sur tulling som ikke eier folkeskikk? Det kan jo virke som om flere av innleggene over er skrevet av sistnevnte kategori. Dere om det.

Det er akkurat dette jeg gjør! Men når den høflige måten slett ikke virker, så må man finne andre måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Nei det er ikke alltid at den høflige metoden fungerer. Før var jeg alltid høflig mot de som kom på døren, men det resulterte bare i at de omtrent trengte seg inn i leilgheten og overøste meg med tilbud om frelse osv. Og det virker som om de som går på dørene til folk snakker seg imellom om hvor det lønner seg å ringe på, for etter at jeg hadde vært høflig mot en person så begynte det å komme folk på døra nesten daglig. Og de samme folkene kom igjen og igjen. Så det er ikke alltid at høflighet er den beste løsningen :forvirret: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kamerater som følge av at Jehovas Vitner har aktiv misjonering som et viktig punkt i deres trosbefaling. Så jeg tar imot alle ja.

Jeg fortalte om min virkelighet som har medmennskelighet, respekt og empati som grunnsteiner. Jeg er selv pinsevenn, og har ingen problemer med andre religioner.

Så nå har vi "normal" kontakt og diskuterer religion på lik linje med andre saker som er aktuelle. De har sett mitt ståsted, og er faktisk fortrolige med det.

Vinner du noen med respekt for du som regel samme valør tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke alltid at den høflige metoden fungerer. Før var jeg alltid høflig mot de som kom på døren, men det resulterte bare i at de omtrent trengte seg inn i leilgheten og overøste meg med tilbud om frelse osv. Og det virker som om de som går på dørene til folk snakker seg imellom om hvor det lønner seg å ringe på, for etter at jeg hadde vært høflig mot en person så begynte det å komme folk på døra nesten daglig. Og de samme folkene kom igjen og igjen. Så det er ikke alltid at høflighet er den beste løsningen :forvirret: .

Kanskje de frelser på provisjon? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...