Gå til innhold

Folk med religiøse budskap som ringer på


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på dagsformen for noen ganger elsker jeg å diskutere :sjarmor: Men ellers sier jeg at jeg er buddhist (noe de ihvertfall ikke venter :sjenert: ) og at jeg er fornøyd med den troen jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehovas vitne kommer på besøk her hvert år. Gir de aldri opp?! Mulig at det skyldes deres første besøk, jeg skjønte ikke hva de ville. :ler: De snakket om hunden min og været og alt annet, og ga meg det der bladet sitt før de gikk. :roll: Kanskje jeg står på kanskje-liste? :overrasket:

En gang stakk katta til skogs da de kom! :grine2: Lure katta. Bedre enn matmor. ;)

Jeg synes de er så frekke også, for her vi bor er det veldig lite folk, og de kommer snikende på oss. :frustrert:

Jeg sier bare at jeg ikke er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här talar jag om att jag inte är intresserad - jag har redan funderat och är ateist sedan flera år.

Mannen min brukar beklaga deras situation och berätta för dem att han anser att DE är sjuka, vilseledna och lurade. Och att de saknar förmåga att tänka för egen del.

Sedan vägrar jag konsekvent att ta emot material.

Någon gång har jag sagt att jag vet vad det rör sig om efter som mitt ex mamma och man var Jehovas vittnen.

Har nog bara fått besök en gång på dörren - men blivit uppsökt på stan några gånger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg orker ikke snakke med folk som skal betvile min egen dømmekraft og mine egne meninger. Hvis jeg sier noe som helst, sier jeg noe om at jeg skal respektere deres tro, dersom de respekterer min. Jeg tror minst like mye som de gjør, bare ikke på det samme som dem. (Jeg er agnostiker). Takk og hadetbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tjue år siden slapp jeg inn et ungt ektepar fra jehovas vitner.

Studerte med dem ganske lenge, og ble kjent med deres tro og hvorfor de gjør som de gjør.

Etter som årene gikk og jeg fikk impulser og motargumenter til det de stod for, sluttet jeg å studere med dem, men i dag har jeg fremdeles en veldig god venninne i henne.

Nå bor jeg i blokk med porttelefon og dette har i stor grad fjernet hele "problemet" med folk som ringer på uten egentlig å ha noe i blokka å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Husk at disse er hjernevaskede mennesker, og det er litt synd paa de.

Det trenger ikke være synd på de hvis de trives med det de gjør, hvis troen gir dem noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være synd på de hvis de trives med det de gjør, hvis troen gir dem noe.

Neida, det trenger ikke å være det, men så som regel så synes "vi utenfor" det.

Broren til ei venninne av meg ble jehovas vitne som voksen. Familien hennes synes det er trist, for han ble en helt annen person og er bare opptatt av jehovas vitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det trenger ikke å være det, men så som regel så synes "vi utenfor" det.

Broren til ei venninne av meg ble jehovas vitne som voksen. Familien hennes synes det er trist, for han ble en helt annen person og er bare opptatt av jehovas vitne.

FAMILIEN hans synes det er trist ja, han gjør ikke nødvendigvis det selv.

Se for deg denne tanken da: Du har funnet sannheten om livet, og sannheten om at det faktisk finnes en gud. Og du vet at fordi du har funnet dette, og lever etter det, så er du ganske sikker på å overleve dommens dag, harmageddon, og få leve evig på en jord som er ryddet og ordnet til et paradis.

Familien din og vennene dine vil ikke høre om det, og skjønner ikke at du faktisk sitter med sannheten. Tror du ikke egentlig at DU vil synes synd på dem i stedet?

De får jo ikke bli med videre etter harmageddon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært skrevet mye om intoleranse i dette forumet, særlig når det gjelder min tro. Men her synes jeg det oser av nettopp intoleranse til andres tro.

Men dette gjelder ikke alle.

En bør være klar over at Jehovas vitner ofte er mennesker som er blitt fanget opp når de har vært langt nede, og trenger noen som viser interesse for dem. Dette tror jeg at Jehovas vitner er flinke til.

Når jeg får besøk av Jehovas vitner, så ber jeg dem inn på kaffe.

Da vet jeg at jeg kan få en ganske heftig, men seriøs diskusjon, i motsetning til her i dette forumet, hvor det er en del som tror de kan tøffe seg med barnslige tåpeligheter. Dette gjelder heller ikke alle.

Noen har kommet igjen flere ganger, for de har tydeligvis likt seg hos oss.

De har også måttet innrømme at de ikke vet eller forstår alt som står i Bibelen.

Men det er det vel ingen som gjør.

En av de tingene jeg har konfrontert dem med, er at jeg ser så lite glede og liv i forbindelse med denne troen. Jeg har selv hatt en svoger som var medlem.

Men jeg har forstått at dette har mindre betydning for dem.

Selv er jeg medlem i en pinsekirke hvor det er mye liv og glede, og alle står fritt når det gjelder tanker og tolkninger av Bibelen. Men vi har også frivillige bibelskoler for de som ønsker det.

Jehovas vitner har bibelstudier 5 dager i uka, så dette blir jo ren indoktrinering, da det er lederne som hele tiden dirigerer dette.

Men dette er også hyggelige mennesker på lik linje med alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jehovas vitner har bibelstudier 5 dager i uka, så dette blir jo ren indoktrinering, da det er lederne som hele tiden dirigerer dette.

Men dette er også hyggelige mennesker på lik linje med alle andre.

Det er ikke bare lederne som taler, alle er med :) Har mange venner som er vitner og de har masser av livs glede!

Forstår at det er mange missforståelser ute å går, de er ikke ute for å omvende men for å opplyse. De har lært masse fint om bibelen og fremtiden og vil gjerne dele det med alle de møter. De har et ønske om at så mange som mulig skal få ta del i de håpene de har. Altså : de vil ditt beste!!

Så hvis du ikke er intressert så si det og de respekterer det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
Det er ikke bare lederne som taler, alle er med  :) Har mange venner som er vitner og de har masser av livs glede!

Forstår at det er mange missforståelser ute å går, de er ikke ute for å omvende men for å opplyse. De har lært masse fint om bibelen og fremtiden og vil gjerne dele det med alle de møter. De har et ønske om at så mange som mulig skal få ta del i de håpene de har. Altså : de vil ditt beste!!

Så hvis du ikke er intressert så si det og de respekterer det! ;)

Det er vel ikke akkurat sånn at de bare deler dette med de de møter - de oppsøker faktisk folk aktivt hjemme! Det er en liten forskjell...

En annen ting er at en del av de jeg har hatt besøk av ikke alltid er så flinke til å respektere at jeg ikke er interessert. De stikker foten i dørsprekken, nekter å flytte seg og "truer" meg med dommens dag og evig pine.

Hvis dette er det du kaller å "dele det fine de har lært om bibelen og fremtiden med alle de møter", så deg om det. Jeg synes mest av alt at det minner om kraftige overtramp i forhold til andre menneskers tro og privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer at jeg er akkuratt på vei ut for å møte bibelgruppa mi eller no sånt. For da blir de så glade ;) og etter det så kom det aldri noen igjen heller på samme adressen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat sånn at de bare deler dette med de de møter - de oppsøker faktisk folk aktivt hjemme! Det er en liten forskjell...

En annen ting er at en del av de jeg har hatt besøk av ikke alltid er så flinke til å respektere at jeg ikke er interessert. De stikker foten i dørsprekken, nekter å flytte seg og "truer" meg med dommens dag og evig pine.

Hvis dette er det du kaller å "dele det fine de har lært om bibelen og fremtiden med alle de møter", så deg om det. Jeg synes mest av alt at det minner om kraftige overtramp i forhold til andre menneskers tro og privatliv.

Hvis de har truet deg med dommedag er de neppe JV.

Og hvis de har satt foten i døren, så er jeg enig med deg, det er rett og slett uhøflig!

Men ja de oppsøker folk der de er, om de går fra dør til dør eller på gata, for å fortelle deg om det fine de tror på.

Hvis du ikke vet hva de tror på har du en ganske grei over sikt her.

http://www.watchtower.org/languages/norwegian/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...