Gå til innhold

Respekt?


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg mener respekt bør gå begge veier, jeg har møtt på så utrolig mange religiøse mennesker som dømmer meg, og prøver å omvende meg bare fordi jeg ikke tror like sterkt som det de gjør, eller på riktig måte eller hva det måtte være.

Jeg respekterer at de tror, så hvorfor kan ikke de respektere at jeg ikke tror så sterkt.

Dere mener jeg vil bli sendt til helvette, og det som værre er, men om jeg ikke tror, så tror jeg heller ikke på et helvette.

Jeg vet ikke hva jeg tror på egentlig, jeg heller mer mot buddhismen enn kristendommen i grunn, men jeg vil vite mer om ting, før jeg velger å tro blindt på noe. Alle religioner har noe bra ved seg syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke dra alle over samme kam og si at kristne er sånn og ikke kristne er sånn. Folk er forskjellig, uansett hvilken religion de tilhører. Jeg liker å diskutere religion, men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg dømmer ikke dem som har andre meninger enn meg. Og jeg synes at når man skal delta på en diskusjon generelt egentlig, må man alltid ha respekt for hva den andre mener. Noen sier at religioner er det som starter krig her i verden. BULLSHIT! Det er mangel på respekt for andres meninger som skaper krig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Er helt enig med hovedinnlegget - men nå skal det legges til at det ikke bare er kristne som blir tråkket på. I mange av trådene her har de som tydeligvis betegner seg som kristne ikke akkurat respekt for personer med andre religiøse syn. Og det synes jeg også man skal ta i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...