Gå til innhold

Telepati???


Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy

Tror du på det? Jeg mener og påstår at jeg har "telepatiske" evner, eller det vil si at det hender at jeg vet om folk som står meg nær har det tungt, eller om det skjer noe helt spesielt i livet deres. Eller jeg vet mange ganger om folk tenker på meg og om de har tenkt å ta kontakt (de som jeg ikke er fysisk i nærheten av). Sier ikke at dette skjer hele tiden og alltid, men det skjer ofte, og det har det gjort siden jeg var ganske liten. Hva tror du, eller hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bhsiltsk

Jeg har det slik med samboer. Hver dag.

Syns ikke det er noe unaturlig, og blir ikke overrasket når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Jeg har det slik med samboer. Hver dag.

Syns ikke det er noe unaturlig, og blir ikke overrasket når det skjer.

Men tenker kanskje heller ikke noe særlig over det når det ikke skjer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Man tenker vel generelt sett ikke over det når man anser det som naturlig, samme hva det gjelder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest King James

ja telepati er virkelig

det er noe jeg ofte utfører riktinok i min fantasi

men det hadde vært noe og kunne flytte ting med tanken

og jeg er helt sikker på at telepati er virkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Telepati er det nok ikke, men at man er følsom for energien til de som står en nær er jeg ikke tvil om. Vi mennesker sender ut energibølger som andre oppfatter på forskjellige måter. Enkelte er ekstra følsomme for slik energi og kan på den måten føle hva andre føler, lese mennesker mye lettere enn "vanlig dødelige" og tolke signalene som sendes bedre.

Dette behøver nødvendigvis ikke skje kun når man er i nærheten av hverandre. Jo sterkere bånd man har jo sterkere er signalene som sendes.

Jeg opplever dette til stadighet. Opplever å "se" at ting skjer før det skjer, jeg analyserer mennesker med en gang jeg møter dem, tolker dem og finner ut mer om dem enn hva de sier. Eneste problemet jeg har er å kunne kontrollere det og å kunne tolke "advarsler" før de skjer. Det er ikke alltid like lett. Men interessant er det, og med rett øving klarer man det utrolige!

Man kan også bruke sin egen energi for å hjelpe andre på diverse måter, men det blir litt for spesifikt for meg å forklare nå.

For ordens skyld:

Telepati = Lese andre menneskers tanker og følelser, tankeoverføring.

Telekinesis = Å kunne flytte objekter med tankene, uten berøring (selvsagt).

Hvorvidt disse to evnene er mulige skal jeg ikke uttale meg om. Vi mennesker bruker en utrolig liten prosentandel av hjernen vår på samme tid. At noen klarer å bruke flere prosent enn vanlige mann i gata har jeg ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Jeg tror på telepati, har opplevd det så mange ganger selv.

De har gjort noen enkle psykologiske tester på det også og funnet ut at det stemmer til en viss grad i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til en viss grad, men det tror jeg er det å tolke signalene til folk. Kan man lese folk finner man ut mye rart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror at man kan vite ting før man er blitt det fortalt.

Jeg vet ofte hvem det er som ringer når jeg hører telefonen kimer. Og for ordens skyld... før jeg har sett på displayet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gjort noen enkle psykologiske tester på det også og funnet ut at det stemmer til en viss grad i allefall.

Nei, det stemmer ikke. Man har aldri klart å påvise telepati ved vitenskapelige metoder, og tro du meg..mange har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Ja til en viss grad, men det tror jeg er det å tolke signalene til folk. Kan man lese folk finner man ut mye rart. ;)

Men.. Hvis du kan lett lese andre folk; hvordan vet du at det du leser er det riktige? Hvordan vet du at du tolker de rett? Og hvordan vet du at det du leser ikke bare er det de ønsker at du skal oppfatte, men slik de virkelig tenker/føler?

(ikke ment som kritikk, bare veldig nysgjerrig :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Men det med telepati og å vite hvem som ringer osv: Det kan jo være at det er fornuften og vår logiske sans i kombinasjon med underbevisstheten som gjør at vi "vet" sånne ting? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat om telepati i enten KK eller Cosmo, og det som Embla S sier ble trukket fram der - at når vi "vet" hvem som ringer, så er det underbevisstheten som jobber. Hvis det er lenge siden moren din ringte, så er det en viss sansynlighet for at det er henne, liksom! ;)

Jeg tror ikke på telepati. Men jeg tror at man kan tolke og lese signaler - og at underbevisstheten stadig søker etter å forstå andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Hvis du kan lett lese andre folk; hvordan vet du at det du leser er det riktige? Hvordan vet du at du tolker de rett? Og hvordan vet du at det du leser ikke bare er det de ønsker at du skal oppfatte, men slik de virkelig tenker/føler?

(ikke ment som kritikk, bare veldig nysgjerrig :) )

Det letteste for meg nå ville vært å svare at jeg bare vet det, men jeg skal gjøre et forsøk. ;)

Mye går rett og slett på å tolke kroppsspråk, hvordan folk ordlegger seg, hva folk sier, hvordan folk sier det de sier osv. Man får også en viss følelse av mennesker man prater med, dette har du sikkert opplevd selv også. Noen utstråler energier veldig godt, andre nesten ikke i det hele tatt.

Deretter tolker man alt dette. For min del skjer dette automatisk, og det er meget sjelden jeg har tatt feil. Men jeg må iallefall ha en samtale med personen for å "lese" vedkommende, det holder ikke med å si hei, se på personen, utveksle et par ord og vips så vet jeg alt. Det har jo også hendt jeg har tatt feil selvsagt. Jeg er ikke akkurat en dreven kar på dette, men det jeg forteller om er hvordan ejg selv har oppfattet ting.

Om man er klar over at noen kommer til å "lese" en kan man sette opp hva jeg liker å kalle en vegg, for å blokkere vedkommede. Er personen flink blir det som å lese en stein. (Jfr. pokerfjes) ;)

Vet ikke om jeg klarte å forklare det du lurte på jeg, så du får nesten bare spørre igjen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan det jo absolutt.

Ofte venter man jo ubevisst på at f.eks foreldre eller nære venner skal ringe, fordi en kjenner vanene deres.

Jeg for min del tror uansett ikke at det er noe overnaturlig. Bare at det er en del av vårt sanseapparat som vi ikke er like kjent med som resten.

Men bestemora mi drømte bestandig samme type drøm, de nettene noen som stod henne nært døde.

Jeg er igrunn glad for at jeg ikke har arva den evna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat om telepati i enten KK eller Cosmo, og det som Embla S sier ble trukket fram der - at når vi "vet" hvem som ringer, så er det underbevisstheten som jobber. Hvis det er lenge siden moren din ringte, så er det en viss sansynlighet for at det er henne, liksom! ;)

Jeg tror ikke på telepati. Men jeg tror at man kan tolke og lese signaler - og at underbevisstheten stadig søker etter å forstå andre.

Joda, NÅR det ringer er en ting, men FØR det ringer freaker meg ut gang på gang.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner! :ler: Men telepati...nei, du må nok slenge fram flere beviser for å få med meg på den! ;)

Men at det er rart å oppleve sånt, det er jeg ikke i tvil om - jeg kan også stusse over ting som skjer, av liknende karakter, sånn som at jeg tenker på ei venninne som jeg ikke har snakka med på år og dag - og så plutselig tikker det inn en mail! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg kaller det ikke telepati. Telepati er for meg det å faktisk lese tanker. Jeg tolker mennesker. Stor forskjell. ;)

Og ja, eksempelet ditt er akkurat det jeg mener. At man tenker på en tilfeldig person og vips så får man kontakt med personen på en eller annen måte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...