Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

De hopper litt frem og tilbake i serien. Hva skjedde på terminus, før gareth tok over??

Jeg ville egentlig kutte ut TWD, etter sesong 4. Wææææh jeg hater meg selv, for å være så svak.

Anonymous poster hash: a084d...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De hopper litt frem og tilbake i serien. Hva skjedde på terminus, før gareth tok over??

Jeg ville egentlig kutte ut TWD, etter sesong 4. Wææææh jeg hater meg selv, for å være så svak.

Anonymous poster hash: a084d...721

Tror jeg fikk det med meg.. Først var det Gareth og de som lagde terminus, og at det var et fristed, så kom noen og overmannet dem. Voldtok kvinner og bare drev kvalm, så klarte Gareth og gruppa å ta tilbake terminus, men på en eller annen måte så skjønte dem at de måtte leve av mennesker for å overleve videre, og ikke la andre som kommer inn være fri for da kan dem igjen bli overmannet... Var det forståelig eller forklarte jeg det litt dårlig?? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fikk det med meg.. Først var det Gareth og de som lagde terminus, og at det var et fristed, så kom noen og overmannet dem. Voldtok kvinner og bare drev kvalm, så klarte Gareth og gruppa å ta tilbake terminus, men på en eller annen måte så skjønte dem at de måtte leve av mennesker for å overleve videre, og ikke la andre som kommer inn være fri for da kan dem igjen bli overmannet... Var det forståelig eller forklarte jeg det litt dårlig?? :klo:

Det var en interessant vri på historien. Vi fikk jo et glimt av "kirka" deres i forrige sesong, så jeg antok at folkene på Terminus hadde opplevd en eller annen form for grotesk svik, siden veggene var fulle av slagord som "Aldri mer", "Oss først" og så videre. Og på en måte var det ganske troverdig. Idealistisk fyr og vennene hans organiserer et befestet fristed, det blir overtatt av drittsekker som i stedet for å delta i å organisere et samfunn for mennesker, myrder og voldtar, og man mister troen på menneskeheta for godt.

Kannibalismen var litt verre å forstå. Men det er ikke noe ukjent fenomen der mennesker har havnet i ekstreme situasjoner. Og kanskje det blir lettere når man ser mesteparten av den øvrige menneskeheten som sjelløse dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en interessant vri på historien. Vi fikk jo et glimt av "kirka" deres i forrige sesong, så jeg antok at folkene på Terminus hadde opplevd en eller annen form for grotesk svik, siden veggene var fulle av slagord som "Aldri mer", "Oss først" og så videre. Og på en måte var det ganske troverdig. Idealistisk fyr og vennene hans organiserer et befestet fristed, det blir overtatt av drittsekker som i stedet for å delta i å organisere et samfunn for mennesker, myrder og voldtar, og man mister troen på menneskeheta for godt.

Kannibalismen var litt verre å forstå. Men det er ikke noe ukjent fenomen der mennesker har havnet i ekstreme situasjoner. Og kanskje det blir lettere når man ser mesteparten av den øvrige menneskeheten som sjelløse dyr.

Kunne egentlig tenke meg å vite mer om disse terminus folka. Jeg håper Rick og dem kommer over en som forteller hele historien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig tenke meg å vite mer om disse terminus folka. Jeg håper Rick og dem kommer over en som forteller hele historien!

Jeg tror det blir mer etter hvert. Iallfall om man skal dømme etter trailerne som har blitt publisert. Lederen Gareth er med i flere scener der han ser ut til å forhandle med Rick.

Og det ligger visst an til en slags allianse mellom de to gruppene.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter han som kom helt til sist (etter rulleteksten og neste episode-traileren)? Jeg er forferdelig dårlig på ansikter og navn, men her i huset spekuleres det i at det er han som hjalp Rick i første sesong (gav ham en radio og snakket mye om Atlanta). Og at vi har sett ham en gang til etter det, i en by, der han også hjalp Rick.

Det var også et tegn som var tegnet inn på et tre. Hva slags tegn var det, og hvem har laget det? Han så ut til å gjenkjenne merket, og fulgte det.

Edit: Fant det ut, han heter Morgan Jones. Men lurer fælt på det merket på treet.

Endret av Kjemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva heter han som kom helt til sist (etter rulleteksten og neste episode-traileren)? Jeg er forferdelig dårlig på ansikter og navn, men her i huset spekuleres det i at det er han som hjalp Rick i første sesong (gav ham en radio og snakket mye om Atlanta). Og at vi har sett ham en gang til etter det, i en by, der han også hjalp Rick.

Det var også et tegn som var tegnet inn på et tre. Hva slags tegn var det, og hvem har laget det? Han så ut til å gjenkjenne merket, og fulgte det.

Edit: Fant det ut, han heter Morgan Jones. Men lurer fælt på det merket på treet.

Ja, der var det noe spennende. Jeg tror ikke jeg har sett det merket før, og det var flere ting som var merkelig ved det. Det var helt ferskt, og rett ved siden av det stedet der Rick malte over et av skiltene til Terminus før gruppen stakk av gårde inn i skogen.

Kan de ha blitt forfulgt av noen fra Terminus? En speider, kanskje? Gruppen oppholdt seg jo en stund i området før de forlot det. Carol ledet dem tilbake til hytta der Tyreese og baby Judith (aka Little Ass Kicker) ventet. Deretter beveget de seg tilbake til jernbanesporet, før de stakk inn i skogen. Det var altså plenty tid for evt overlevende fra Terminus til å finne sporet av dem, dersom de hadde sendt ut folk for å lete.

Jeg lurer på om Morgan fortsatt er gal. Han var temmelig ute av balanse da Rick fant ham sist.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Negan blir introdusert på slutten av sesongen.

Jeg datt av i sesong 4 riktignok men måtte se sesongpremieren fordeom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ebola walkerne har i sesong fire?

Anonymous poster hash: 01697...23a

Slik det ble fremstilt i serien så var det en luftveissykdom, og folk som døde av det, døde først og fremst av pustebesvær. Men den var ekstremt aggressiv. Den første som døde, gjorde det i løpet av noen få timer fra han kjente symptomene. Siste desperate forsøk på å holde folk i live var å ventilere dem med en respirator eller hva det nå heter. Hadde det vært ebola, ville dødsårsaken først og fremst vært dehydrering og organsvikt, og folk ville dødd i sitt eget oppkast og avføring. Det var det heller lite av i TV-serien, så selv om de så ut til å blø fra øynene, så tror jeg vi kan utelukke hermorragisk feber.

Men fugleinfluensa virket omtrent som i Walking Dead. Den angrep lungene, og betennelsesreaksjonen som fulgte virusinfeksjonen når kroppen prøvde å bekjempe den, skadet lungevevet slik at folk bokstavelig talt druknet i sine egne kroppsvæsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det ble fremstilt i serien så var det en luftveissykdom, og folk som døde av det, døde først og fremst av pustebesvær. Men den var ekstremt aggressiv. Den første som døde, gjorde det i løpet av noen få timer fra han kjente symptomene. Siste desperate forsøk på å holde folk i live var å ventilere dem med en respirator eller hva det nå heter. Hadde det vært ebola, ville dødsårsaken først og fremst vært dehydrering og organsvikt, og folk ville dødd i sitt eget oppkast og avføring. Det var det heller lite av i TV-serien, så selv om de så ut til å blø fra øynene, så tror jeg vi kan utelukke hermorragisk feber.

Men fugleinfluensa virket omtrent som i Walking Dead. Den angrep lungene, og betennelsesreaksjonen som fulgte virusinfeksjonen når kroppen prøvde å bekjempe den, skadet lungevevet slik at folk bokstavelig talt druknet i sine egne kroppsvæsker.

Grusomme sykdommer uansett...

Anonymous poster hash: 01697...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli rimelig grotesk, det hele.

Jeg er forbauset over at serien slipper unna med så mye som den gjør. Første episode av sesongen inneholder slakting av mennesker og klart antydet kannibalisme, og i episoden 2 trappes det opp til at stakkars Bob sitter der med det ene benet amputert mens den sleipe jævelen Gareth konverserer ham om at han smaker langt bedre enn man skulle tro. Det er ganske drøyt. Til TV å være mener jeg.

Jeg så noe merkelig, forresten. Når Bob våkner opp og begynner å se seg rundt, så ser man at en av de overlevende fra Terminus er mannen som Tyreese og Carol overmannet i hytta før Carol gikk til angrep på Terminus. Tror dere det kan være en tilleggshistorie der? Tyreese liker jo ikke å drepe folk. Kan han virkelig ha latt denne mannen gå etter det han gjorde?

Hva skjer når det viser seg at svina har kidnappet en av deres folk og ikke bare drept ham, men faktisk spist ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grotesk ja. Der sa du det. Stakkars Bob. Jeg trodde Bob var bitt og skulle ta sitt eget liv. Noen som vet hvorfor han gråt rett før psykoGareth og co. tok ham? Og hva er greia med pastoren? Og hvem har Beth? De kjører jo bil med kors (likbil?) så regner med de som har Beth har tilknytning til den merkelige pastoren. Herlighet.. veldig spennende nå.

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper det stemmer at Bob ble bitt i kjelleren, og at han ville ta livet av seg akkurat da han ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du mener de kan ha reddet livet hans ved å kutte av ham foten? Men han har jo gått så lenge etter å ha blitt bitt at det MÅ jo ha kommet inn i blodet hans.

Men kanskje alle blir zombifisert når de spiser foten hans? Og det var derfor det var sånn fokus på kjøttstykkene de slafset i seg...



Anonymous poster hash: 93841...705
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så lurte også på han mannen som Tyreese liksom skulle ha drept ja, noe må ha skjedd der. Jeg antar at han ikke klarte å drepe ham likevel, men heller slo ham helseløs og forlot ham i hytta. Han var jo på vei ut av hytta når de andre kom opp mot ham.

Og jeg tror også at de som spiser benet til Bob blir infisert, men Bob dør nok. Om han var bitt i den foten de kappet av og spiste, så må de jo ha sett det før de slengte den på grillen?

Og hva skjer med Carol og Daryl nå? De reiste jo bare uten å si ifra til resten av gruppen. De andre må jo tro at de er forsvunnet med Bob eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ, har nettopp sett episode 2 nå. Satt akkurat og tenkte at det var en litt kjedelig episode egentlig, men så ble Bob plutselig kidnappet og de spise han opp.. Wææ.. Det er groteskt, ja. Men jeg viste de kannibalene ble til å være med videre i serien, aldri i verden om de kom til å introdusere kannibaler i episode 1 og så ikke bruke de mer enn det. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg, men håper det ikke blir noen "katt og mus lek" mellom gruppa vår og kannibalene. Det blir bare for kjedelig.. Men TWD har tatt vendinger før som jeg ikke har sett komme, så dette blir spennende!

Syns også det var litt rart at Carol og Daryl bare dro fra de andre?! Skjønner jo at de måtte forte seg, men nå aner jo ikke de andre hvor de er blitt av. Det blir bare litt urealistisk for meg, for i en slik verden ville jeg jo gjort alt mulig for å holde meg sammen med gruppa. Det er jo ingen garanti for at de finner tilbake til hverandre igjen (selv om de så klart gjør det, er jo en tvserie).



Anonymous poster hash: a5c3b...49e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...