Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg irriterer meg over at når de tynne skuespillerne skal spise, så tar de en musebit, eller bare vifter litt med det de har i hånden selv om de ikke har en replikk rett etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er så morsomt å se når de kjører bil, og de klipper inn en bakgrunn inn i bilen slik at det skal se ut som om de virkelig beveger seg.

Hvis du først begynner å legge merke til gatebildet og bilene rundt, stemmer det ALDRI med de ulike klippene!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i noen av punktene som er nevnt ja.

I tillegg grove faktiske feil, som gjerne kort og god ikke går ann, altså som strider i mot elementære naturlover som f.eks:

- den ene er klemt fast under vann, den andre (kjæresten) redder vedkommende ved å "kysse luft"...som om vi puster UT oksygen...

- biler som kjører inn i andre biler i stor fart, og som på mystisk vis hopper over den

- ikke hver dag det skjer selvsagt, men i Armageddon brant det godt i verdensrommet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er utlendinger som alltid prater plettfritt grammatikalsk engelsk med et ordforråd vi andre bare kan drømme om, men som selvfølgelig har en aksent som gjør at de høres ut som om de kommer fra verdensrommet.

Og som endel andre nevner, de grusomme telefonsamtalene. For min del irriterer det meg grønn at de avtaler at de skal møtes, men aldri hvor og når.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør
Måten de svelger piller på; de kaster hodet bakover mens de svelger for liksom å vise at de virkelig svelger en pille. Sånn svelger ikke jeg pillene mine, i hvert fall.

Det gjør jeg. Jeg sliter med å svelge piller, og når man legger hodet bakover slik åpner man svelget, slik at det blir litt lettere.

Jeg kjenner også en som aldri sier hadet på telefon, men bare plutselig legger på, men det er ganske irriterende i virkeligheten også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Her var det mye morsomt:)

Det som irriterer meg er

* at biler alltid eksploderer i actionfilmer selvom de bare kjørte i grøfta.

* at folk står og prater med seg selv (spesielt i såpeoperaer). Hvem gjør slikt i virkeligheten? Virker jo ikke helt gode. Haha :gjeiper:

* moralpreken i slutten av sitcoms

* at de møter en fremmed og avtaler en date, men har ikke gitt hverandre telefonnummeret, adresse eller avtalt klokkeslett og sted.

* at de aldri sier hadet i telefon

* at de tar en slurk av drinken eller en bit av maten før de går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Anne_*

Dette med at vitsene er så dårlige, eller at humoren er så merkelig, men at publikum (eller latterboksen..) ler seg skakk over ting som ikke er særlig festlig.. Jeg har lurt på mange ganger om de har sånn humor i Amerika?? Da ville jeg vært lost hvertfall.. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anne_*

Dette med at vitsene er så dårlige, eller at humoren er så merkelig, men at publikum (eller latterboksen..) ler seg skakk over ting som ikke er særlig festlig.. Jeg har lurt på mange ganger om de har sånn humor i Amerika?? Da ville jeg vært lost hvertfall.. :skratte:

Edit:Måtte gjøre om fordi jeg ikke klarte dette med font og farge osv.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle tipse om www.moviemistakes.com, en hel webside dedikert til ulogiske ting i filmer og serier. Mange timers moro der, for spesielt interesserte! :)

Tillegg: Her er f.eks. lista med feil i King of Queens, siden vi først begynte å snakke om den serien. Hele 91 feil, inkludert nevnte vinduer og ikke-eksisterende balkong.

Sorry, MarianneE...du får bare la være å klikke på disse linkene! :fnise:

Endret av Meaty
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle tipse om www.moviemistakes.com, en hel webside dedikert til ulogiske ting i filmer. Mange timers moro der, for spesielt interesserte! :)

Hm, der gikk den studiedagen i vasken! Takk skal du f*** meg ha! :fnise:

Et par ting til: at de ofte ikke kan drikke bare vann, eller melk, eller te, men må ha noe med fancy farge på.

Når folk blir skutt, så flyr de bakover.

Katastrofefilmer. For all del, de er god underholdning, men de følger en av og til smertelig forutsigbar oppskrift som (nesten) alltid inneholder

- et par. Paret blir sammen i løpet av filmen, eller slår opp og blir sammen igjen.

- noen slemme og noen snille folk

- mange eller alle av de slemme dør

- noen av de snille dør, men aldri alle

- de snille vinner til slutt

- en slem person viser seg å være snill/en snill person viser seg å være slem

- vulkan/tyranosaur/aliens/sykdom/flom/istid/Godzilla

- moral

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wind

Datamskinenene og programmene folk liksom bruker! Det er helt sinnsvake greier som er fullstendig poengløse og fullstendig urealistiske. Se f.eks. på politiserier der de jobber med data. De trykker på tastaturet, og det zoomes inn på akkurat det riktige ansiktet på et bilde fra et overvåkningskamera, og det blir omgjort til helt utrolig god kvalitet. Dette gjør de også med bilskilt, osv. Hvordan i all verden gjør de det?

Det samme gjelder hvordan dataprogrammene ser ut. Det er gjerne noen diagram som liksom kalkulerer noe, og nesten selvlysende farger i fancy logoer eller ting som snurrer rundt eller hopper opp og ned. Aldri sett noe slikt i virkeligheten.

Og når de skal skrive inn et navn de skal søke på, så skriver de så godt som alltid hele navnet med store bokstaver.

Så på en episode av Criminal Minds her en dag, og de hørte på en kassett eller noe, og den ene fyren fikk beskjed om å spole fram til slutten. Han spolte kjempekort tid, og trykket på play akkurat der de skulle begynne å høre. Flaks heter det om det skjer i virkeligheten.

Og så selvsagt når de filmer folk som drikker eller spiser noe. Først filmes de fra en vinkel, mens de holder kaffekoppen tilfeldig i hånda, og så bytter de kamera, og da har de plutselig nettopp tatt seg en slurk, og kaffekoppen er på vei ned fra munnen. :roll:

Jeg kom på en ting til. Tiden i filmer går så ujevnt. Hvis det er en bombe, så prøv å telle ned sammen med sekundene. Det stemmer ALDRI. Ofte så har folkene flere minutter mer på seg enn nedtellingen på bomben skulle tilsi. Hvem lager forresten nedtellingspanel på en bombe?

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter som bruker høye hæler når de slapper av hjemme i sitt eget hus eller leilighet. Kom igjen! Det gjør da ingen.....

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller om noen f.eks kommer hjem og de ser vinduet er knust og ting ligger strödd, så roper de som regel spörrende etter samboeren eller noen andre de bor sammen med!

Dette gjelder uansett når det er lagt opp til at det er noen uvedkommende eller noe annet skummelt i huset. Snakk om å tiltrekke seg uönsket oppmerksomhet :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg over hvordan de kjøper flybilletter, de planlegger det aldri. De bare plutselig impuls-kjøper flybillett til neste dag til Europa en plass, f.eks. Spania, også bruker den ikke etterpå fordi kjæresten/eksen kom på flyplassen og sa at han elsker henne. Er flybillettene veldig billige i USA? :eeeh: Også kan de lett bestemme seg å skifte dato eller destinasjon, det virker som å bytte fly er like lett som å bytte buss..

Den andre tingen som irriterer meg er hvordan de kjøper take-away mat. Det er aldri EN pizza eller EN kinesisk, åååhh nei. De kjøper 10 forskjellige pizza eller 10 forskjellige sånne pappesker med kinesisk mat, bare fordi de vil smake på alt, selv om de er bare 2 som skal spise.. Er takeaway-maten også ekstrem billig i USA, kanskje? :wink:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg: Her er f.eks. lista med feil i King of Queens, siden vi først begynte å snakke om den serien. Hele 91 feil, inkludert nevnte vinduer og ikke-eksisterende balkong.

Haha, morsom side! Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Måten de svelger piller på; de kaster hodet bakover mens de svelger for liksom å vise at de virkelig svelger en pille. Sånn svelger ikke jeg pillene mine, i hvert fall.

Kjæresten og faren hans gjør dette :) de er begge helt norske ;P Gjør det lettere for dem å svelge piller da den "flyr" bakover..

Er veldig mye som irriterer meg faktisk. meste har vel blitt nevnt her.

- Husker jeg så på en eller annen romer-film.. Pluttselig titta det opp en splitter ny digitalklokke på armen til han ene.. :fnise:

- Spesiellt i dansefilmer irriterer jeg meg at alle, selv om de ikke kjenner hverandre, helt "pluttselig" kan den samme dansen, med de samme dansetrinnene og danser helt identisk :P

- Nesten alle husene og leilighetene er helt prikkfrie og med fine matchende møbler og alt er helt ryddig og fint. Har de hund, er det som regel verken hundehår, børster, leker eller seng til hunden i huset.

Alt sto stille i huet mitt nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sengene er alltid perfekt oppredd med minst ti pynteputer i hodeenden.

I skrekkfilmer så går alltid morderen, mens de han jakter på løper. Likevel klarer han alltid å ta dem igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria
:ler: Har irritert meg over mange av de samme tingene som over. Eneste andre jeg kommer på i farten er at etter at de har hatt sex så er de alltid påkledd, han i bokser, og hun i truse og t-skjorte. Hvem kler da på seg igjen etter at man har hatt sex og skal sove?

Dessuten er det visstnok veldig vanlig å ha sex med laken i mellom din og partnerens kropp.

I tillegg grove faktiske feil, som gjerne kort og god ikke går ann, altså som strider i mot elementære naturlover som f.eks:

- den ene er klemt fast under vann, den andre (kjæresten) redder vedkommende ved å "kysse luft"...som om vi puster UT oksygen...

Nei, munn til munn metoden er bare tull. Har ingenting for seg..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle telefonnumre i USA begynner visst med 555.

Hvis en person har fått noe viktig i posten har vedkommende alltid en diiiger bunke med brev, men klarer alltid å åpne den viktige konvolutten først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos når det gjelder pc bruken på film, de taster alltid på tastaturet og bruker ALDRI mus! why is that ? :filer:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...