Gå til innhold

Dårlige erfaringer med psykologer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var selv hos psykolog for en del år siden,og det første han klarte å si var: Har du problemer du som er så pen altså?

Hva faen? Jeg ble helt matt.

Ga han en sjanse til,det skulle jeg ikke gjort!

Ble voldtatt,snakket om det,og neste time klarte han å si:Drikk rødvin og ha sex.Det er sunt.

Etter det så har jeg ikke snakket med en psykolog for å si det sånn.

Har hørt så mye at jeg nesten blir skremt.Nei,jeg BLIR skremt!

Har dere opplevd noe sånt?

Det blir lite snakket om da folk gjerne ikke vil si at de trenger hjelp av psykologer.

I usa feks er det helt ok å snakke om at en har psykolog eller terapeut.

Syns det er greit å sette litt søkelys på hva en kan risikere å oppleve med de som skal hjelpe,tror det bør bli snakket mer om.Det er jo ganske dramatisk,da de gir deg flere problemer enn hjelp i noen tilfeller.

Anonymous poster hash: bf5ff...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, den var ganske drøy :sjokkert: Har heldigvis aldri opplevd noe slik selv, men er nok mye rare psykologer rundt omkring.

Ja,han påførte meg flere problemer,det er sikkert!

Men har hørt verre historier,det skulle ha blitt mer snakket om syns jeg.

Anonymous poster hash: bf5ff...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overasker meg ikke at en psykolog kunne finne på å si at det å drikke rødvin er sunt.



Anonymous poster hash: 9d308...6a2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overasker meg ikke at en psykolog kunne finne på å si at det å drikke rødvin er sunt.

Anonymous poster hash: 9d308...6a2

Hva mener du?

Anonymous poster hash: bf5ff...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?

De kan ikke så mye om fysiologi

Anonymous poster hash: 9d308...6a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har møtt en psykolog som reddet livet mitt, og en som fikk meg til å prøve å ta livet av meg. Psykologer er ikke en homogen gruppe, de er like ulike som andre mennesker. Håper ikke en dårlig erfaring med én psykolog gjør at du tror alle er helt håpløse.



Anonymous poster hash: 48db1...12e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv hos psykolog for en del år siden,og det første han klarte å si var: Har du problemer du som er så pen altså?

Hva faen? Jeg ble helt matt.

Ga han en sjanse til,det skulle jeg ikke gjort!

Ble voldtatt,snakket om det,og neste time klarte han å si:Drikk rødvin og ha sex.Det er sunt.

Etter det så har jeg ikke snakket med en psykolog for å si det sånn.

Har hørt så mye at jeg nesten blir skremt.Nei,jeg BLIR skremt!

Har dere opplevd noe sånt?

Det blir lite snakket om da folk gjerne ikke vil si at de trenger hjelp av psykologer.

I usa feks er det helt ok å snakke om at en har psykolog eller terapeut.

Syns det er greit å sette litt søkelys på hva en kan risikere å oppleve med de som skal hjelpe,tror det bør bli snakket mer om.Det er jo ganske dramatisk,da de gir deg flere problemer enn hjelp i noen tilfeller.

Anonymous poster hash: bf5ff...767

Jeg tror ikke på deg.

Anonymous poster hash: bda3b...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De kan ikke så mye om fysiologi

Anonymous poster hash: 9d308...6a2

 

 

Vet du hvor stor del studiet som omhandler biologi? Nei, nettopp! Alle som er utdannet psykolog i Norge kjenner både kortids- og langtidseffektene av alkohol meget godt og vi lærer hva som skjer på cellenivå. 

 

Det er trist at du har hatt en slik opplevese med psykolgen TS. Husk at de fleste psykologer er flinke i sitt fag, men psykolger er bare mennesker de også og kommer i alle former & fasonger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har én erfaring med psykolog, og det er en god erfaring. Etter forsøk på å få hjelp i mange år, fikk jeg det tilslutt og endte heldigvis opp med en flink psykolog!

Han forstår meg, klarer å fortelle meg at jeg ikke er sutrete og dum, og jeg føler vi er nogenlunde på bølgelengde. Jeg har kanskje vært heldig med det?

Han er kanskje en god skuespiller, som mange andre psykologer, men jeg tror i allefall på det at han bryr seg om at jeg skal bli frisk. Og det er alt som betyr noe for meg; å ha noen man kan prate med som sitter med rett verktøy og som kan snekre deg litt sammen igjen. Blir det litt falleferdig, så samme det, bare man får litt nye planker og et strøk maling så man holder noen år til

Anonymous poster hash: 0ed77...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 3 av mine 4 psykologer har vært helt høl i huet.

En som pirker seg i øret med kulepennen og studerer ørevoksen sin i stedet for å følge med på samtalen.
En som glaner i taket og sier "Hæ hva sa du nå kan du gjenta det?" når jeg har snakket ferdig
En som fortalte meg at årsaken til mine problemer var noe som skjedde lenge før jeg ble født (nesten som å si at Det var 2 verdenskrig for mange år siden så derfor er du aggressiv i dag) helt høl i huet, faktisk sånn at det er de som har vært den som ser ut til å trenge behandling og ikke jeg for å si det sånn!



Anonymous poster hash: dd375...a7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...