Gå til innhold

Hvor er Gud `?


Gjest King James

Anbefalte innlegg

Gjest King James

Til alle som spør hvor er Gud. Her skal dere få svaret.

"Where has God gone?" he cried. "I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til alle som spør hvor er Gud. Her skal dere få svaret.

"Where has God gone?" he cried. "I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers

Om vi snakker om den gammeltestamentlige guden, så ble han slått i hel av Tors hammer. Som kjent var han en irrasjonell kranglefant som en ikke kunne stole på. I sin allmektighet klarte han å konstruere et skaperverk som han av en-eller-annen grunn ble misfornøyd med og forsøkte å drukne i en gigantflom. Det hele kunne minne om en ustabil drittunge med hang til nedriving av egne legobyggverk.

Hans uforutsigbare raserianfall førte til at han utfordret Tor til duell. Tor knuste pannebrasken hans med en svær hammer, så gud er nå død. Den hellige ånd svever hvileløst i limboland.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi snakker om den gammeltestamentlige guden, så ble han ....

Og om vi snakker om den nytestamentlige, da?

Kom igjen! Dette er underholdende!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og om vi snakker om den nytestamentlige, da?

Kom igjen! Dette er underholdende!

;)

Vel, den nytestamentlige gud er jo en splittet personlighet som det er vrient å få tak på. Denne gudeskikkelsen har jo litt av alt, en slags gudemix, omtrent som en pose Twist der alle finner en sort de kan like.

Dette kompliserer spørsmålet om guds død.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Ikke skyld på meg, han var død lenge før jeg var påtenkt.

Jo jeg skyller på deg du ayrabeth drepte Gud,,,du alene er morderen....du er den som drepte Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...