Gå til innhold

Synd, frelsning og Gudstro


Gjest runehera

Anbefalte innlegg

dette trur eg:

eg skal ikkje dømma om du er frelst eller ikkje. det er ein sak mellom deg og Faderen. men iallefall, visst du er født på ny, forstår me kvarandre! dei gjerningane som bibelen snakker om, er ei frukt av trua. som kroppen er død uten ÅND (Den Hellige Ånd, slik eg har forstått det), er trua død uten GJERNINGER (å handla på Guds Ord, f.eks. å ta seriøst at ein må bli født på ny for å sjå og komma inn i Guds rike!) alle som er født på ny har bedd ei frelsebønn til Gud heilhjerta, og dei trur at alt som står i bibelen er sant og handler på det I DEN HELLIGE ÅND!

Jeg trenger ikke bibelen for å følge Guds ord. Guds ord for meg er bare det Han åpenbarer for meg i dag. Jeg er fri til å leve det livet Han vil at jeg skal leve, og jeg trenger ikke forsøke å passe inn i en liten ramme som andre mennesker setter for meg. Hvem har fortalt deg at en må tro på alt som står i bibelen, for å være født på ny? Og hvem har sagt at en må be en "frelsesbønn" (som er laget av mennesker). Gud ser til hjertene. Han blir ikke imponert av fine formuleringer og ord. Det er ikke det det handler om.

Hva er det som gjør at du tror på det du gjør? Hva ville du gjort om pastoren din og hele resten av den forsamlingen du går i plutselig hadde fått en "åpenbaring" om et eller annet som du selv følte ikke stemte? Hva om alle lederne i menigheten fortalte deg at Gud hadde sagt til dem at du skulle reise til Afrika i fem år, mens du ikke hadde hørt noe fra Ham om det. Ville du gjort det? Ville du følt deg ulydig om du ikke hørte på dem? Du trenger ikke svare meg, men du kan jo tenke på det for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lurven
dette trur eg:

skriver ikkje til dei med "døve ører" og forherda hjerter, for dei er evig fortapt alikavel! men skriver til dei som har eit åpent sinn og eit villig hjerta. så velg heller å ikkje lesa! god moral fører forresten til helvete, mens lydighet i Kristus fører til himmelen. så seier nei takk til god moral!

er ikkje verre enn å begynna og skriva i forhold til temaet? ein kan slutta og begynna når ein vil, så alltid noko å gjera på! leken er ikkje gøyare enn ein lager den sjøl.

hvorfor tror du god moral fører til helvete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg trenger ikke bibelen for å følge Guds ord. Guds ord for meg er bare det Han åpenbarer for meg i dag. Jeg er fri til å leve det livet Han vil at jeg skal leve, og jeg trenger ikke forsøke å passe inn i en liten ramme som andre mennesker setter for meg. Hvem har fortalt deg at en må tro på alt som står i bibelen, for å være født på ny? Og hvem har sagt at en må be en "frelsesbønn" (som er laget av mennesker). Gud ser til hjertene. Han blir ikke imponert av fine formuleringer og ord. Det er ikke det det handler om.

Hva er det som gjør at du tror på det du gjør? Hva ville du gjort om pastoren din og hele resten av den forsamlingen du går i plutselig hadde fått en "åpenbaring" om et eller annet som du selv følte ikke stemte? Hva om alle lederne i menigheten fortalte deg at Gud hadde sagt til dem at du skulle reise til Afrika i fem år, mens du ikke hadde hørt noe fra Ham om det.  Ville du gjort det? Ville du følt deg ulydig om du ikke hørte på dem? Du trenger ikke svare meg, men du kan jo tenke på det for deg selv.

dette trur eg:

ok, då har me hatt forskjellig syn på Guds Ord heile veien. eg trur at bibelen er Guds Ord skjønner du, og berre den! ja, me har alle fått fri vilje kor me vil tilbringa evigheten! du farer vill...

kan svara på det eg gidder å svara på, bibelen (Guds Ord) er Jesus. trur ein på litt av bibelen trur ein på litt av Jesus. det er ikkje nok! Jesus vil me skal tru på heile Ham. når ein er født på ny er bibelen (Guds Ord) Åndens mat, og då trur ein på heile bibelen (Jesus). det finst mange slags frelsebønner, men frelsebønnene er prøvd på det som står i bibelen. Gud ser til hjertene ja, dei som følger Ham med eit heilt hjerta. ikkje med eit halvt. sant det, at Han blir ikkje imponert av det som er gjort i kjødet. men Han blir imponert over det som er gjort i Ånden.

det som gjer at eg trur på Jesus er at Han kalte på meg, og eg sa ja. eg ba ei frelsebønn og fekk Den Hellige Ånd. då snudde livet mitt seg opp ned. ein lang historie! har ikkje noko planar om å reisa til Afrika, men visst Gud ville at eg skulle ha reist der til og eg hadde fått det stadfesta godt nok, så hadde eg nok gjort det. ingen synder er for store eller små i Guds auger, poenget er om ein er født på ny eller ikkje, om ein trur på bibelen (alt som står i den!) eller ikkje, om ein har Jesus som sin personlige Herre og Frelsar i sitt liv eller ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
hvorfor tror du god moral fører til helvete?

dette trur eg:

den som trur på "god moral" er på vei til helvete. den som trur at om ein er god på denne jord, om ein gjer mykje godt,osv. er ein også god nok for Gud, i Guds auger. den som trur på dette og at visst ein gjer dette eller lite vondt så kjem ein til himmelen, er på vei til helvete.

"den som bygger si tru på lovgjerninger er under forbannelse."

Endret av runehera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...