Gå til innhold

Skal man følge bibelen slavisk?


Anbefalte innlegg

Gjest runehera
Er du redd ham?

dette trur eg:

nope, for Gud har lovt å bevare dei frelste frå det vonde. og all ondskapen kjem ifrå djevelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest runehera
Dvs? at ånden åpenbarer Guds ord/budskap til deg direkte (ikke igjennom noen skrift?) Eller at ånden har "passet på" hvert menneske som har skrevet bibelen og gjort sånn at de ikke har skrevet noe som blir feil?

Jeg har nok et historie-kritisk bibelsyn.

Jeg tipper du er en pinsevenn siden du legger så stor (all?) vekt på ånden?  ;)

dette trur eg:

at Ånden åpenbarer Guds Ord/budskap til meg ved Ordet, som er bibelen. du skjønner det at det står i bibelen at Ordet er ett med Ånden, og Ordet er jo Jesus. trur at heile bibelen er innblest av Gud, at Gud har hatt fulle kontrollen heile veien om kva som skulle vera med og ikkje vera med. Gud er jo allmektig!

Gleden i Herren er vår styrke, står det, så har ikkje så mykje glede i å vera så veldig kritisk av meg! Våk og be, står det jo, men det står også at Han vil bevara dei frelste frå det vonde også,o.l.

eg er pinsevenn ja. legger all vekt på Ånden pga. Ånden er Jesu tilstedeværelse. der to eller tre er samla i Jesu navn, er Han midt i mellom dei - ved Den Hellige Ånd. Jesus personlig sitter ved Faderens høgre hånd i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette trur eg:

nope, for Gud har lovt å bevare dei frelste frå det vonde. og all ondskapen kjem ifrå djevelen.

Da har det kanskje ikke så stor hensikt å fokusere noe særlig på han heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Da har det kanskje ikke så stor hensikt å fokusere noe særlig på han heller da.

dette trur eg:

visst ein kjenner Gud, kjenner ein også djevelen. ellers trenger ein ikkje å kjenna Gud. for Jesus kom for å frelsa det som var fortapt. hadde det ikkje vore ein evig fortapelse, hadde Jesus dødd forgjeves.

"VÅK og be!" står det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette trur eg:

visst ein kjenner Gud, kjenner ein også djevelen. ellers trenger ein ikkje å kjenna Gud. for Jesus kom for å frelsa det som var fortapt. hadde det ikkje vore ein evig fortapelse, hadde Jesus dødd forgjeves.

"VÅK og be!" står det også.

Jeg tror jeg skal slutte å diskutere med deg nå, runehera. Det nytter så lite når det eneste du ikke lytter til det andre skriver, og på forhånd har bestemt deg for at du har den korrekte forståelsen om alt som angår Gud. Ønsker deg alt godt, og håper virkelig at du får oppleve at du ikke trenger all kunnskapen om bibelen og at du ikke trenger å vite hva som er rett og galt i alle situasjoner og for alle mennesker. Vi har hvert vårt liv å leve. Gud bryr seg om hver enkelt av oss, og har ulike planer for hver av oss. Jeg kan ikke dømme om ditt liv, og kan ikke dømme om mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...