Gå til innhold

på vei til himmelen eller helvete utifrå Guds Ord?


Gjest runehera

Anbefalte innlegg

men pine er vel ikkje noko kjekt?

nåja, det kommer vel helt an på hva din gud (eller rettere sagt din djevel) mener er pine det.

Jeg også, som andre her, har blitt dømt av din gud for lenge siden på bakgrunn av noe som jeg ikke selv rår over. Være som andre slik du vil andre skal være mot deg?

Vi skal nok se hvem som virkelig taper i det store løp, de som dømmer eller de som blir dømt. See you on the other side- eller kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiant Thor
er på vei til himmelen, for kvar den som tok imot Ham ga Han rett til å bli Guds barn, står det.

vil til himmelen, for det er bedre å ha Guds Ånd i seg og komma til himmelen, enn å ikkje ha Guds Ånd i seg og komma til helvete (ildsjøen). det er bedre å leva eit velsigna liv på denne jord med forfølgelser, enn å leva eit ikkje-velsigna liv for ein veit ikkje kva velsignelse er, uten forfølgelser. det er lettare å vera frelst enn å ikkje vera det, til tross for forfølgelser. det er bedre å gleda seg i himmelen i evig tid uten eit kjød men istadenfor eit herlighetslegeme, enn å pinast i helvete med både sjel og legeme i evig tid. og jordlivet er ein dråpe i havet i forhold til evigheten. og ein dag kunne det vera for seint for meg å ta imot! for Gud såg etter hjerta mitt, om det var villig. og Han visste frå begynnelsen om eg trudde og om eg ville forråda Ham. frelsens dag var den dagen! mårodagen kjente ingen!

ja vi forstår du kommer til himmelen og vi andre går til helvetes flammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er masochist, er helvete himmelen.

Dette var et interessant utsagn.

Hvis helvete er himmelen, hva er himmelen for deg da?

Personlig tror jeg at helvete blir like ille for alle.

Jeg tror ikke at djevelen driver forskjellsbehandling i sitt eget rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du helt forsto hva blekspruten mente

Jo da, hun mente tydeligvis at himmelen er et bedre sted enn helvete.

Derfor er det grunn til å spørre hvorfor noen kan trives der.

Hvis hun hadde ment at helvete var best, hadde hun ikke kalt det for himmel for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Jo da, hun mente tydeligvis at himmelen er et bedre sted enn helvete.

Derfor er det grunn til å spørre hvorfor noen kan trives der.

Så vit jeg forsto det. Så var det at helvete er himmelen for Onde psykopater noe som jo stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vit jeg forsto det. Så var det at helvete er himmelen for Onde psykopater noe som jo stemmer..

Forklar heller hvorfor de kaller det himmel.

Det er da tydelig at det negative blir positivt, når en går fra å kalle helvete for helvete, til å kalle helvete for himmel.

Forstår du nå hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut
Dette var et interessant utsagn.

Hvis helvete er himmelen, hva er himmelen for deg da?

Personlig tror jeg at helvete blir like ille for alle.

Jeg tror ikke at djevelen driver forskjellsbehandling i sitt eget rike.

Og derfor gadd jeg ikke filosofere videre på det. :P Men nå tror jeg ikke på noe helvete heller. Eller håper iallfall ikke det finnes, men det kan vi jo ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut
Jo da, hun mente tydeligvis at himmelen er et bedre sted enn helvete.

Derfor er det grunn til å spørre hvorfor noen kan trives der.

Hvis hun hadde ment at helvete var best, hadde hun ikke kalt det for himmel for noen.

Herrejesus og faen mann :overrasket: Snakk om å vri og vrenge og hygge seg! Jeg tror jo ikke på noe helvete engang, det var en liten morsomhet, med et snev av sannhet i seg. Hvis jeg var en troende masochist, hadde jeg så klart ikke bedrevet satanisme for å få litt spanking av jævelen selv, hva er dette for tøys?

Men hvis jeg TYDELIGVIS mente det, så har du vel rett :)

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg er lesbe. Guden din har dømt meg for lenge siden. Så¨jeg taper bare ved å tro på han. Heldigvis er jeg heller ikke så naiv at det faller meg naturlig heller.

til newt: (svarer kun på innlegget, skal sei "eg trur", ikkje "eg veit"!)

til deg som er lesbe: eg trur dette:

Gud har dømt alle for lenge siden, faktisk like etter syndefallet. du taper visst du trur på Ham uten at Jesus er din rettferdighet, men du taper ikkje visst du trur på Ham visst Jesus er din rettferdighet! er bedre å vera "naiv" og komma til himmelen enn å ikkje vera "naiv" og komma til helvete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

dei som vil snakka med meg kan legga meg til msn:

mailadresse slettet ihht KGs regler. Mie (mod).

mvh. Rune :)

Endret av Mie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
nåja, det kommer vel helt an på hva din gud (eller rettere sagt din djevel) mener er pine det.

Jeg også, som andre her, har  blitt dømt av din gud for lenge siden på bakgrunn av noe som jeg ikke selv rår over. Være som andre slik du vil andre skal være mot deg?

Vi skal nok se hvem som virkelig taper i det store løp, de som dømmer eller de som blir dømt.  See you on the other side- eller kanskje ikke.

skriver kun det eg trur:

bibelen forteller om hva pine er. skal gi eit par eksempel:

"Da han slo øynene opp i dødsriket, der han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus tett inntil ham. 'Far Abraham,' ropte han, 'forbarm deg over meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen."

"De fikk ikke lov til å drepe dem, men skulle pine dem i fem måneder. Og den pinen var som pinen når et menneske blir stukket av en skorpion. I de dagene kommer menneskene til å søke døden, men ikke finne den. De skal lengte etter å få dø, men døden skal flykte fra dem."

"«Om noen tilber dyret og bildet av det og tar imot merket på pannen eller hånden, skal han få drikke av Guds vredes vin som er skjenket opp ublandet i hans harmes beger, og han skal pines med ild og svovel for øynene på de hellige engler og Lammet. Røyken fra deres pinsel stiger opp i all evighet – verken natt eller dag får de ro, de som tilber dyret og dyrets bilde og tar imot dets navn til merke.»"

"Og djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet."

"Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen." !

det er sant! er heilt enig med deg i det! eg også har blitt dømt for lenge siden! er forresten Guds Ord som dømmer, ikkje eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
ja vi forstår du kommer til himmelen og vi andre går til helvetes flammer

eg trur:

eg og er på vei til helvete, men pga. eg har tatt imot Jesus, er eg ikkje på vei til helvete alikavel! så er håp for alle som vil ta imot Jesus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Bibelen står det om to veier, en smal og en bred. Om helvete står det egnetlig fryktelig lite. Men det viktigste er at helvete er et sted hvor Gud er fraværende.

Står også i Bibelen at alle er Guds barn og at han elsker alle. Så om faktisk man kommer til helvete eller ikke hvis man ikke tror, tja, jeg veit ikke. Tror hvertfall at Gud elsker oss så høyt at han ikke sender oss i evig pine.

Man vet ikke for sikkert hva som skjer, hvis du hadde spurt Gud/Jesus så hadde han sikkert sagt: "surprise surprise!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
I Bibelen står det om to veier, en smal og en bred. Om helvete står det egnetlig fryktelig lite. Men det viktigste er at helvete er et sted hvor Gud er fraværende.

Står også i Bibelen at alle er Guds barn og at han elsker alle. Så om faktisk man kommer til helvete eller ikke hvis man ikke tror, tja, jeg veit ikke. Tror hvertfall at Gud elsker oss så høyt at han ikke sender oss i evig pine.

Man vet ikke for sikkert hva som skjer, hvis du hadde spurt Gud/Jesus så hadde han sikkert sagt: "surprise surprise!" ;)

skriver kun deg eg trur:

er heilt uenig med deg i at det står lite om helvete i bibelen. helvete = fortapelsen,ildsjøen,dødsriket,avgrunnen,+++ og det står masse om i bibelen! hadde eg hatt tid kunne eg ha skreve ned mangfoldige bibelvers om det, men det er ikkje verre og søka etter det på bibelen.no eller ein databibel, eller noko sånt. Jesus snakte mykje om helvete! for å gjera mykje info til lite info, helvete er eit forferdelig sted der det ikkje finst noko godt men berre vondt! utifrå det som står i bibelen! som eg trur på!

står i bibelen at "alle som tok imot Ham ga Han rett til å bli Guds barn". Gud er ikkje ein diktator, så det funker berre at ein blir eit Guds barn visst ein vil i sitt hjerta bli eit Guds barn. (me er skapt av samme Gud men det er ikkje det samme som Hans barn.) Han elsker alle, ja, men tvinger ingen! bibelen forteller at den som ikkje trur er allerede dømt, men den som trur har evig liv. Gud elsker oss faktisk så høgt at Han har gitt oss ein fri vilje... heilt fantastisk! slepper å vera roboter! ;) helvete er faktisk beredt for djevelen og hans engler. ikkje for mennesker, men er ikkje så mykje å gjera med det med mindre ein VIL tru. (i verden er det slik: du tror det ikke før du får se det. i Guds rike er det slik: den som tror får se Hans herlighet og makt. ergo: ein må bli født på ny for å sjå og komma inn i Guds rike. dei som er født på ny blir Hans sanne barn! dei er ikkje født av kjød, ikkje av mannsvilje, o.l. men av Gud! pga. ånda døyr og ein får ei ny Ånd, Den Hellige Ånd som også er Jesu Ånd og panten til himmelen, og på vei vekk ifrå helvete!)

det som er problemet er at det er alt for mange såkalte "Jesus". men velger ein å tru på bibelens Jesus har ein iallefall ikkje bomma! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jeg en dag til perleporten og Gud sier til meg: Nei vettu hva messy? Du har oppført deg fint og gjort gode ting mot dine medmennesker , men du kommer ikke inn fordi du har valgt å se på homofili som en naturlig ting og ikke en synd. Så kan jeg trøste meg at gud og mines prisipper er uforenelige.

Så får de som indokrtinerer, hjernevasker og utolerante med bibelen i hånd slippe frem i køen, fordi det er ikke et sted jeg vil være uansett. (med mindre det er i sosialantropologisk sammenheng, og bare for en liten stund)

Endret av messy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest runehera
Kommer jeg en dag til perleporten og Gud sier til meg: Nei vettu hva messy? Du har oppført deg fint og gjort gode ting mot dine medmennesker , men du kommer ikke inn fordi du har valgt å se på homofili som en naturlig ting og ikke en synd. Så kan jeg trøste meg at gud og mines prisipper er uforenelige.

Så får de som indokrtinerer, hjernevasker og  utolerante med bibelen i hånd slippe frem i køen, fordi det er ikke et sted jeg vil være uansett. (med mindre det er i sosialantropologisk sammenheng, og bare for en liten stund)

dette trur eg:

gode gjerninger fører ikkje fram til himmelen! for mennesket har eit syndig kjød, ein syndig menneskenatur. og Gud som er 100% hellig, fullkommen, ønsker ikkje synd i himmelen. så det bur ikkje noko godt i mennesket i Hans auger. men det betyr ikkje at Han ikkje elsker dei forda. Gud viste sin kjærlighet til oss ved at Han sendte oss sin Sønn, Jesus, mens me endo var syndarar. så er kun frelsa som holder, ikkje gjerningane. for å ha det heilt klart!

den einaste synda ein kjem til helvete for er å ikkje ha Jesus som sin rettferdighet, dvs. Herre og Frelsar i sitt liv. så når ein blir frelst, får ein ikkje lyst å vera homofil og dermed blir ein ikkje lenger i sine synder. men blir ein ikkje frelst og er homofil ender det med fortapelse. bibelen forteller veldig klart om at homofili er synd. det står mellom annet at "menn som ligger med menn skal ikke arve Guds rike."

du må for all del ha den gud som du vil ha. og eg har min Gud, bibelens Jesus.

eg for min del overlater tolkningen til Den Hellige Ånd! Han skal læra oss alt og minne oss om det som Jesus har sagt, m.m., står det i min bibel.

har noko bibelvers til deg frå min Jesus:

"Guds vrede åpenbares fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. 19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent foran dem; Gud har selv åpenbart det. 20 Hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har de fra verdens skapelse av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel lovpriste og takket de ham ikke som Gud. Med sine tanker endte de i tomhet, og deres uforstandige hjerter ble formørket. 22 De påsto at de var kloke, men de endte i dårskap. 23 De byttet ut den uforgjengelige Guds herlighet med bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr.

24 Derfor overga Gud dem til urenhet, så de fulgte sitt hjertes lyster og vanæret kroppen sin med hverandre. 25 De byttet ut Guds sannhet med løgn og tilba og dyrket det skapte istedenfor Skaperen, han som er velsignet i evighet. Amen. 26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse.

28 De brydde seg ikke om å kjenne Gud, derfor overga Gud dem til en sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. 29 De er fulle av all slags urett, umoral, grådighet og ondskap, fulle av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. De farer med sladder 30 og baktalelse, hater Gud, bruker vold, er overmodige og brautende, de pønsker ut ondskap og er ulydige mot foreldrene, 31 de er uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. 32 De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det." (Rom. 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er noen ord fra min Jesus:

"Den som er uten synd, kan kaste den første stenen"

"Heller ikke jeg fordømmer deg."

"Døm ikke for at du selv ikke skal bli dømt."

"Slik jeg har elsket dere, skal dere elske hverandre"

Jeg synes det blir selvmotsigende å si at det ikke er gjerninger som frelser, samtidig som du sier at gjerninger fører mennesker til fortapelse. Lever du et perfekt og "syndfritt" liv, siden du kan dømme andre mennesker til fortapelsen? Hvem har gitt deg den retten? Skjønner forresten ikke hvorfor så mange kristne er så opphengt i homofili. Det og sex før ekteskapet, ser ut til å være de verste syndene i verden. Men det er jo lettere å se flisen i andres øyne enn bjelken i sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Og her er noen ord fra min Jesus:

"Den som er uten synd, kan kaste den første stenen"

"Heller ikke jeg fordømmer deg."

"Døm ikke for at du selv ikke skal bli dømt."

"Slik jeg har elsket dere, skal dere elske hverandre"

Jeg synes det blir selvmotsigende å si at det ikke er gjerninger som frelser, samtidig som du sier at gjerninger fører mennesker til fortapelse. Lever du et perfekt og "syndfritt" liv, siden du kan dømme andre mennesker til fortapelsen? Hvem har gitt deg den retten? Skjønner forresten ikke hvorfor så mange kristne er så opphengt i homofili. Det og sex før ekteskapet, ser ut til å være de verste syndene i verden. Men det er jo lettere å se flisen i andres øyne enn bjelken i sitt eget.

dette trur eg:

det er sanne ord men er ikkje noko poeng med å setta Guds Ord ut av kraft. ingen menneske er uten synd, er ikkje det som er poenget! det som er poenget er om ein har tatt imot tilgivelsen eller ikkje. skal me ta med alt eller berre litt av det? "(etter den som er uten synd kan kaste den første steinen:)«Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer fra nå av!»" (Joh. 8,11) ,og, "26 «Om noen kommer til meg og ikke setter dette høyere enn far og mor, kone og barn, brødre og søstre, ja, høyere enn sitt eget liv, kan han ikke være min disippel. 27 Den som ikke bærer sitt kors og følger etter meg, kan ikke være min disippel." (Luk. 14) då Jesus blei frista i ørkenen av satan, brukte satan Guds Ord. men Jesus svarte med: "og atter står det skreve...". døme: då satan sa til Jesus at Han berre måtte hoppa for englane berga han alikavel, sa Jesus: "og atter står det skreve: du skal ikkje setta Gud på prøve!"

er ikkje eg som dømmer, er Guds Ord som dømmer. taler berre utifrå Skriften eg.

"12 For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. 13 Ingen skapning er skjult for ham. Alt ligger åpent og nakent for øynene på ham som vi skal stå til regnskap for." (Heb. 4)

for å kunne elske nokon som Gud vil ein skal elska nokon må ein først og fremst bli i Ham.

"10 Hvis dere holder mine bud, blir dere i min kjærlighet, slik jeg har holdt min Fars bud og blir i hans kjærlighet. 11 Dette har jeg sagt dere for at min glede kan være i dere og deres glede kan være fullkommen. 12 Og dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere." (Joh. 15)

ting som kan virka motsettende men er sant, er både og! for å skjønne koffor må ein også skjønne seg på djupna i Guds Ord. Guds gjerninger gjennom oss frelser oss, men våre egne gjerninger uten i Den Hellige Ånd gagner ingenting! den som bygger si tru på lovgjerninger er under forbannelse, står det. viktig å skilla mellom kva type gjerninger! eg i meg sjøl lever tvertimot eit perfekt og syndfritt liv, men eg har Jesus som min rettferdighet! er Han som lever livet for meg i meg. dei ord han har talt skal dømma på den siste dag. ikkje meg. sanne troande (kristne) er opphengt i homofili pga. bibelen er opptatt av homofili! og vi tror på denne bibelens Jesus, ikkje ein kven som helst "det som øyra klør etter-Jesus" men "det som er sant-Jesus". den verste synda i verden er å ikkje ta imot Jesus som Sin Herre og Frelsar. då kjem ein ikkje til dom, men er gått over frå døden til livet. eg overlater Guds Ord til å dømma kem som har rett eller ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg overlater Guds Ord til å dømma kem som har rett eller ikkje.

Hva skiller deg fra de skriftlærde i bibelen? Brukte ikke de også "Guds ord" til å dømme andre? For eksempel kvinnen som ble tatt på fersk gjerning i ekteskapsbrudd? Hvorfor tror du forresten at Jesus sa: "Gå bort og synd ikke mer?" Tror du det var fordi hun måtte slutte å synde for å bli akseptert av Jesus, eller tror du det var for at Jesus elsket henne og ønsket at hun skulle ha det godt?

Fikk en "åpenbaring" når jeg leste noen av innleggene her isted. Det slo meg at folk som ikke kaller seg kristne ofte tror at Guds nåde er mye større enn hva de som kaller seg kristne tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...