Gå til innhold

på vei til himmelen eller helvete utifrå Guds Ord?


Gjest runehera

Anbefalte innlegg

Gjest runehera

er på vei til himmelen, for kvar den som tok imot Ham ga Han rett til å bli Guds barn, står det.

vil til himmelen, for det er bedre å ha Guds Ånd i seg og komma til himmelen, enn å ikkje ha Guds Ånd i seg og komma til helvete (ildsjøen). det er bedre å leva eit velsigna liv på denne jord med forfølgelser, enn å leva eit ikkje-velsigna liv for ein veit ikkje kva velsignelse er, uten forfølgelser. det er lettare å vera frelst enn å ikkje vera det, til tross for forfølgelser. det er bedre å gleda seg i himmelen i evig tid uten eit kjød men istadenfor eit herlighetslegeme, enn å pinast i helvete med både sjel og legeme i evig tid. og jordlivet er ein dråpe i havet i forhold til evigheten. og ein dag kunne det vera for seint for meg å ta imot! for Gud såg etter hjerta mitt, om det var villig. og Han visste frå begynnelsen om eg trudde og om eg ville forråda Ham. frelsens dag var den dagen! mårodagen kjente ingen!

Endret av runehera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt vanskelig å forstå hva du vil med denne tråden og hva du egentlig spør etter. Utfra innlegget ditt så virker det mer som om du ønsker å preke din tro enn å starte en debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra guds ord så har nok jeg ekspressbillett til helvete. Godt og varmt for meg blir det da ihvertfall, liker ikke å fryse. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det viser seg at det finnes en gud, og han sender meg til helvete KUN for ikke å ha trodd på han, da vil jeg heller ha det varmt og godt der nede...for en sånn gud har jeg ikke bruk for uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Det er litt vanskelig å forstå hva du vil med denne tråden og hva du egentlig spør etter. Utfra innlegget ditt så virker det mer som om du ønsker å preke din tro enn å starte en debatt.

er vel ein tråd som er mest tilpassa dei som trur og dei som vil tru. går an å diskutera seg i mellom slike folk også!

Endret av runehera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Utifra guds ord så har nok jeg ekspressbillett til helvete. Godt og varmt for meg blir det da ihvertfall, liker ikke å fryse. :sjenert:

men pine er vel ikkje noko kjekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest runehera
Hvis det viser seg at det finnes en gud, og han sender meg til helvete KUN for ikke å ha trodd på han, da vil jeg heller ha det varmt og godt der nede...for en sånn gud har jeg ikke bruk for uansett!!

det er ingenting godt der.

Guds Ord vitner om at det finst ein Gud. alle som ikkje trur er allerede dømt. det er bedre å velga og tru enn å velga og ikkje tru, med tanke på hensikten i denne verden og den kommande verden. alle har bruk for Gud, men er ikkje alle som skjønner det med det første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Hvis du er masochist, er helvete himmelen.

eg trudde eg fekk skreve tydelig nok om da, at eg ikkje er det. vil du holda deg til tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa
det er ingenting godt der.

Guds Ord vitner om at det finst ein Gud. alle som ikkje trur er allerede dømt. det er bedre å velga og tru enn å velga og ikkje tru, med tanke på hensikten i denne verden og den kommande verden. alle har bruk for Gud, men er ikkje alle som skjønner det med det første!

Hvor mye svada er det mulig å lire av seg?

For det første, guds ord vitner ikke om at det finnes en gud. Hvis jeg sier at jeg tror på julenissen, vitner ikke det om at julenissen finnes. Det blir kun mine ord. Det du kaller guds ord kommer fra mennesker. Ingen har noen gang sett eller hørt gud, og ingen kommer noen gang til å gjøre det.

Så sier du at alle som ikke trur er allerede dømt. Dømt til hva da? Helvette er en del av din tru, ikke min. Jeg tror ikke på verken himmel eller helvette, og hvorfor skulle jeg være dømt til noe som er en del av din tro? Den kan du ha for deg selv.

Så sier du at det er bedre å velge å tru enn ikke å tru, med tanke på hensikten i denne verden og kommende verden. Synes dette minner mer om trusler. Hvis jeg ikke trur på det som du mener at jeg skal tru på er jeg fortapt. Ja, jeg forstår at du mener det, men jeg mener det ikke. Hvis din kristendom kun består av skremselspropaganda er det vel du som er fortapt. For det vil jeg kalle overgrep mot svake sjeler som ikke er istand til å tenke selv. Og overgrep er vel ikke noe din bibel forkynner.

Toppen av arroganse må vel være å si at de som ikke tror på gud ikke skjønner at de har bruk for han. Gud finnes ikke, og jeg har ikke bruk for noe som ikke finnes. Det er nok ikke vi som ikke tror som ikke skjønner. Det er heller fanatisk kristne som runehera som ikke skjønner. Tror du lever i en helt annen verden allerede du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Har enveisbillett rett ned til helvette i følge din Gud. Heldigvis tror jeg ikke på noen selv, og trøster meg dermed med at jeg kommer til å råttne som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle
eg trudde eg fekk skreve tydelig nok om da, at eg ikkje er det. vil du holda deg til tema?

Hun holder seg jo til tame, for om MAN er masochist, er helvete himmelen. Og hun snakket ikke om deg, selv om hun skrev DU ;)

Og for å svare på det det ble spurt om, så tror ikke jeg det finnes noe helvete i det hele tatt. For jeg tror ikke Gud er så ond, at h*n lar noen bli pint resten av livet. Den Gud jeg tror på, er godheten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Hvor mye svada er det mulig å lire av seg?

For det første, guds ord vitner ikke om at det finnes en gud. Hvis jeg sier at jeg tror på julenissen, vitner ikke det om at julenissen finnes. Det blir kun mine ord. Det du kaller guds ord kommer fra mennesker. Ingen har noen gang sett eller hørt gud, og ingen kommer noen gang til å gjøre det.

Så sier du at alle som ikke trur er allerede dømt. Dømt til hva da? Helvette er en del av din tru, ikke min. Jeg tror ikke på verken himmel eller helvette, og hvorfor skulle jeg være dømt til noe som er en del av din tro? Den kan du ha for deg selv.

Så sier du at det er bedre å velge å tru enn ikke å tru, med tanke på hensikten i denne verden og kommende verden. Synes dette minner mer om trusler. Hvis jeg ikke trur på det som du mener at jeg skal tru på er jeg fortapt. Ja, jeg forstår at du mener det, men jeg mener det ikke. Hvis din kristendom kun består av skremselspropaganda er det vel du som er fortapt. For det vil jeg kalle overgrep mot svake sjeler som ikke er istand til å tenke selv. Og overgrep er vel ikke noe din bibel forkynner.

Toppen av arroganse må vel være å si at de som ikke tror på gud ikke skjønner at de har bruk for han. Gud finnes ikke, og jeg har ikke bruk for noe som ikke finnes. Det er nok ikke vi som ikke tror som ikke skjønner. Det er heller fanatisk kristne som runehera som ikke skjønner. Tror du lever i en helt annen verden allerede du.

viktig å holda seg til tema, men skal svara i forhold til det du skreiv:

Guds Ord forsvarer seg sjøl! det vil du skjønna før eller seinare! alle skal bøya seg for Guds Ord, som også er sannhet. ein sannhet er til for at ein skal bøya seg for den. Guds Ord er faktisk skreve av Den Hellige Ånd gjennom mennesker. den heile skrift er innblest av Gud. Guds Ord er ånd og liv. Guds Ord er virkekraftig og skarpare enn et tveegga sverd og dømmer hjertas tanker og planer, da skjerer gjennom til det kløyver sjel,marg,bein,nyrer og ånd. så er ikkje berre ei vanlig bok! det er sant at ingen menneske har sett Gud, fordi mennesket tåler ikkje å sjå Gud, for Gud er fullkommen! Han er hellig, Han tåler ikkje synd. men Jesus har vist dei som er frelst (født på ny) kem Han er. så ein må vera født på ny for å skjønna det! ;) Guds Ånd vitner sammen med vår ånd, altså vi som er frelst, at vi er Guds barn.

dømt til evig fortapelse borte frå Guds åsyn. helvete er helvete om du vil det eller ikkje! det kan ingen begrensa skapt menneske forandra på når Skaparen sjøl, Universets skapar..., allerede har bestemt det! og helvete er faktisk beredt for djevelen og hans englar, ikkje for mennesker, men Gud tvinger ingen! så det er problemet! fri vilje!

det handler svært lite, ja, faktisk ingenting om ka eg meiner! det handler om ka Gud meiner! så dette er ein sak mellom deg og Gud, ikkje mellom meg og deg! setter forresten ikkje mi lit til religion (kristendom), som har sitt fokus på "å klatra opp" til Gud. for det står: "den som bygger si tru på lovgjerningar er under forbannelse.". men setter mi lit til Jesus! ;) som er troens opphavsmann og fullender. hadde eg vore sterk i meg sjøl hadde eg hatt vanskelig for å ha komt inn i Guds rike, for Gud bruker det som ingenting er. der eg er svak, er Han sterk. Han gir den trette kraft og den som ingen krefter har gir Han stor styrke. så fordelen er derimot å vera fattig i seg sjøl! ;) når det ikkje er noko tvang i bildet, men derimot fri vilje i bildet, er det heller ikkje noko overgrep i bildet! ;)

stolthet i sannhetsbetydning vil sei "trenger ikkje Gud-innstilling", ydmykhet vil sei "trenger Gud-innstilling". hadde eg vore stolt hadde ikkje eg skreve da eg hadde skreve, for eg er 100% avhengig av at Gud legger ordene i munnen på meg ved Sin Ånd som virker ved Sitt Ord. Abba Far! ofte munnen er glupere enn hodet. dåren seier i sitt hjerte at det ikkje finst noko Gud. skaperverket vitner om at Gud finst. kan vel t.d. eit leksikon bli til av seg sjøl uten menneskehjelp ved masse papir ? du skjønner poenget! t.o.m. små barn skjønner vel dette! dei som seier at dei ser skal bli blinde. var ein person blind hadde han ikkje hatt noko synd, men visst han seier i sitt hjerta at han ser blir synda hans ståande.

er nesten enig med deg i at eg lever i ein annen verden, er AV ein annen verden, men lever på denne jord til forløsningens dag ;) :

"6 I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham." Ef. 2 (kilde: www.bibelen.no)

"36 Jesus svarte: «Min kongsmakt er ikke av denne verden. Var min kongsmakt av denne verden, hadde mine menn kjempet for at jeg ikke skulle bli overgitt til jødene. Men min kongsmakt er ikke herfra.»" Joh. 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Har enveisbillett rett ned til helvette i følge din Gud. Heldigvis tror jeg ikke på noen selv, og trøster meg dermed med at jeg kommer til å råttne som alle andre.

koffor heldigvis? bedre å trøsta seg med noko som ein er sikker på, enn å trøsta seg med noko som ein er usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta
koffor heldigvis? bedre å trøsta seg med noko som ein er sikker på, enn å trøsta seg med noko som ein er usikker på.

Jeg VET jeg kommer til helvette dersom jeg tror på guden din, hvorfor skal jeg da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Hun holder seg jo til tame, for om MAN er masochist, er helvete himmelen. Og hun snakket ikke om deg, selv om hun skrev DU  ;)

Og for å svare på det det ble spurt om, så tror ikke jeg det finnes noe helvete i det hele tatt. For jeg tror ikke Gud er så ond, at h*n lar noen bli pint resten av livet. Den Gud jeg tror på, er godheten selv.

nope, for det står også "...utifrå Guds Ord.". ;) helvete utifrå Guds Ord er ikkje himmelen. kunne skreve man/ein eller noko i den dur istadenfor då ;) då er det iallefall ikkje lenger noko misforståelse!

satan er ond, Gud er god. men Gud som er så uendelig stor er også hellig, fullkommen! i Guds auger er me syndarar heile gjengen. liten synd, stor synd, speler ingen rolle! det finst ikkje ein einaste rettferdig for Gud i Guds auger. alle har synda!

døme: ein som dreper ein, fortjener ikkje han fengselstraff ? ellers er vel dommaren ein dårlig dommar ? men er det ikkje bedre at dommaren er god då ?

slik er det med Gud også. Han er rettferdig! men Gud har også ei anna side, takk og lov for det! Han er kjærlig også! pga. Gud ville at du skulle ha samfunn med Ham, sendte Han Sin Sønn, Jesus, i døden for dine synder. så visst du trur på Ham kjem du ikkje til dom men er gått over frå døden til livet.

kvar den som påkaller Herrens navn skal bli frelst!

Jesus elsker deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg VET jeg kommer til helvette dersom jeg tror på guden din, hvorfor skal jeg da tro?

nei nei nei! :) du kommer til helvete visst du ikkje trur på Guden min. den som ikkje trur er allerede dømt. som kroppen er død uten Ånd, er trua død uten gjerninger. ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger. satan "trur" han også, han er "kristen", men han er ikkje frelst. han er evig fortapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
nei nei nei! :) du kommer til helvete visst du ikkje trur på Guden min. den som ikkje trur er allerede dømt. som kroppen er død uten Ånd, er trua død uten gjerninger. ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger. satan "trur" han også, han er "kristen", men han er ikkje frelst. han er evig fortapt.

Jeg er lesbe. Guden din har dømt meg for lenge siden. Så¨jeg taper bare ved å tro på han. Heldigvis er jeg heller ikke så naiv at det faller meg naturlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...