Gå til innhold

Jul og buddhisme


Pastor Knut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Meget interessant. Buddhisme er en tilpasningsdyktig religion, og har mange varianter rundt omkring, den tar opp i seg lokale tradisjoner uten å miste kjernebudskapet. Litt som kristendommen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

buddhisme er ein av mange religionar som satan sjøl har laga! ender kun med evig fortapelse borte frå Guds åsyn...

er mange dører, men Jesus er den sanne døra!

:)

brei er veien som fører til fortapelsen og mange er det som går på den, men smal er veien som fører til himmelen og få er det som finner den. strid for å komma inn den døra! mange skal søka å gå inn men ikkje vera i stand til å gå inn!

(noko i den dur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
buddhisme er ein av mange religionar som satan sjøl har laga! ender kun med evig fortapelse borte frå Guds åsyn...

er mange dører, men Jesus er den sanne døra!

:)

brei er veien som fører til fortapelsen og mange er det som går på den, men smal er veien som fører til himmelen og få er det som finner den. strid for å komma inn den døra! mange skal søka å gå inn men ikkje vera i stand til å gå inn!

(noko i den dur)

Dette er ikke styggt ment mot deg.

Men slike som deg gjør meg virkelig glad at jeg ikke er kristen. Og slik som du dømmer så er det jo lang vei til himmelen for deg. Ihverfall om du tror det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke styggt ment mot deg.

Men slike som deg gjør meg virkelig glad at jeg ikke er kristen. Og slik som du dømmer så er det jo lang vei til himmelen for deg. Ihverfall om du tror det du skriver.

Helt enig med deg KingJames!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

er ikkje eg som dømmer, er Guds Ord som dømmer. dei Ord Han har talt skal dømma på den siste dag. det hjerta er fullt av, det taler munnen. er det rart eg taler Guds Ord visst hjerta er fullt av det? frelsen er av nåde, ved tru, og ikkje av meg sjøl, men det er Guds gave. og ikkje av lovgjerninger. den som bygger si tru på lovgjerninger er under forbannelse. dei som har loven skal holda heile loven. men dei som har nåden, i Jesus, blir ikkje dømt etter loven men er under nåden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiant Thor
er ikkje eg som dømmer,

:)

men fremmdels sier du at alle ikke kristne ender i helvete.

Enten er du et forumtroll eller så går du på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

eg seier det ikkje, men Guds Ord seier det. ;) eg seier berre det som Guds Ord seier eg. ;)

hehe :) eg går på Den Hellige Ånd! eg er full av Den Hellige Ånd. :) drikk deg ikkje drukken av vin for det fører berre til utskeielser, men fyll deg heller med Ånden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Du er ikke tilfeldigvis en prest i en karetmatisk menighet

nope, er pinsevenn. men viktigast av alt, eg er skreve opp i Livets Bok og har mitt samfunn med Faderen og Jesus. og ikkje minst menigheten, alle frelste på jorda.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Det forklarer mye...Uansett så er det en kareskamtisk menighet

ja, er vel det. har ikkje så mykje greie på slikt. er ny på veien. ;) nyfrelst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
men fremmdels sier du at alle ikke kristne ender i helvete.

Enten er du et forumtroll eller så går du på noe

Enig... Det er merkelig at "Pastoren" ikke argumenterer eller kommenterer "Runeheras" innlegg i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig... Det er merkelig at "Pastoren" ikke argumenterer eller kommenterer "Runeheras" innlegg i større grad.

Det er mye jeg ikke argumenterer eller kommenterer her på forumet. Det behøver ikke være noe merkelig i det, og det hadde vært deilig å slippe insinuasjoner i den retning. Når det gjelder Runehera er jeg svært uenig i ganske mye uten av den grunn å by opp til diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes personlig ikke det er en god leveregel å ikke ta hensyn til sosiale spilleregler fordi man satser på et mye bedre liv i himmelen. Men du får gjøre som du vil, og ta konsekvensene av det. F.eks at færre mennesker hører på det du har å si på dette forumet.

Interessant artikkel, men jeg stiller meg litt skeptisk til at man skal ta opp feiringer fra andre religioner og tilpasse dem til seg selv. Interessant nok er det nettopp dette kristendommen har gjort, og det er det som nå sekulariserte nordmenn gjør. Det er vel det som kalles "utvikling", men det kan like gjerne bli "utvannet", hvis det ikke ligger en bevisst tanke bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg synes personlig ikke det er en god leveregel å ikke ta hensyn til sosiale spilleregler fordi man satser på et mye bedre liv i himmelen. Men du får gjøre som du vil, og ta konsekvensene av det. F.eks at færre mennesker hører på det du har å si på dette forumet.

Interessant artikkel, men jeg stiller meg litt skeptisk til at man skal ta opp feiringer fra andre religioner og tilpasse dem til seg selv. Interessant nok er det nettopp dette kristendommen har gjort, og det er det som nå sekulariserte nordmenn gjør. Det er vel det som kalles "utvikling", men det kan like gjerne bli "utvannet", hvis det ikke ligger en bevisst tanke bak.

dette trur eg:

kva sosiale spilleregler meiner du då? alle har me fått fri vilje! dei som har ører hører, dei som ikkje har ører hører ikkje. dvs. døve ører og forherda hjerter hører ikkje! det går inn det eine øyret og ut det andre! smal er dei få sin vei, og brei er dei mange sin vei.

kva artikkel? er det meg du skriver til, eller? heilt enig med deg i det du skriver etterpå iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sosiale spilleregler innebærer f.eks å holde seg til tema på en tråd på et diskusjonforum - noe det virker som du gir fullstendig blanke i siden du vil preke din overbevisning i alle tråder og mener at de som reagerer på slike brudd på spillereglene "ikke hører" og er "forherdet". Hvis du virkelig ønsker å nå frem med ditt budskap, så går du frem på en ikke særlig effektiv måte.

Hvilken artikkel? Den som trådstarter nevner, og den som egentlig skal være fokus for diskusjonen i denne tråden. Sier kanskje litt om hvor opphengt du er i din egen verden når du ikke en gang vet hva det handler om når folk diskurterer det tråden egentlig skal handle om. ;)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Sosiale spilleregler innebærer f.eks å holde seg til tema på en tråd på et diskusjonforum - noe det virker som du gir fullstendig blanke i siden du vil preke din overbevisning i alle tråder og mener at de som reagerer på slike brudd på spillereglene "ikke hører" og er "forherdet". Hvis du virkelig ønsker å nå frem med ditt budskap, så går du frem på en ikke særlig effektiv måte.

Hvilken artikkel? Den som trådstarter nevner, og den som egentlig skal være fokus for diskusjonen i denne tråden. Sier kanskje litt om hvor opphengt du er i din egen verden når du ikke en gang vet hva det handler om når folk diskurterer det tråden egentlig skal handle om.  ;)

eg er ikkje den einaste som går utenom emnet! :) svarer kun på innleggene eg i den sammenheng! gjer ikkje du også det kanskje? :) "rette rævo som feis!" som nokon seier.

dette trur eg:

eg driter i om folk tar imot budskapet eller ikkje, dei som er av sannheten hører Hans røst. dei som ikkje er, synd for dei! men Guds Ord går aldri tomt tilbake, det fører enten til frelse eller forherdelse!

rette rævo som feis! :) Guds rike er faktisk ikkje av denne verden, så det har du heilt rett i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser noen av innleggene i dette forumet er jeg utrolig glad for at jeg har blitt buddhist :)

Håper alle får en fin kveld og et fint liv etter døden (når den dagen kommer) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

:riste:

Jeg ER så glad jeg ikke er religiøs sånn som noen her er det.

Blir jeg sånn noen gang så håper jeg mine nærmeste har vett til å få meg tvangsinnlagt og medisinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...