Gå til innhold

sensurert av meg selv...


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest StockDama

uh..jeg vet sannelig ikke, men om dama har valgt sin avdøde eks som sin soulmate...jeg vet ikke, jeg trur jeg ville følt meg lettere fornærma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Hvis hun tror på et neste liv,hvor vi igjen kan gjenforenes,hva da med med meg? Blir det trekantdrama?? :forvirret:

Du tenker med det materielle. Når du spør på den måten du må tenke på en åndelig måte.

Uansett så er det ingen mennesker som kan gi et korekt svar på det spørsmålet

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forvirret: Hehe.... Stort bedre blir det vel ikke når det viser seg at han har blitt utnevnt til hennes skytsengel,som visstnok står ved hennes side og blir brukt som "rådgiver" når hun har det "vanskelig"... :forvirret:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

et menneske som er død blir ikke skytengel så der har du ikke noe og frykte. Mennesker blir sjeler. Engler og skytengler er ånder som aldri har vært menneske.

Men uansett er det galt at noen fra den andre siden hjelper henne om hun trenger det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske vanlig å "dyrke" de som har blitt revet bort fra en til en viss grad. Fordi det var ikke ønske om å være fra hverandre, og for å bearbeide sorgen over tapet, så "glorifiseres" personen når han dør. Det som var dårlig eller mindre heldig med personen, forsvinner helt, mens man bare husker det gode ved han og alt det som var fint og koselig og så tenker hun kanskje på det som kunne vært osv. I hennes tilfelle var hun sikkert nyforelsket og alt nytt var spennende og fint. Det vil nok gå over etterhvert. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til deg Tanita,det samme har jeg kommet frem til...! Til king james vil jeg si det er helt greit,men hold meg utenfor. Har desverre store problemer med å respektere henne,da jeg ikke tror på noe sånt. Sneversynt ja,men har bedre tro på å hjelpe hverandre,bruke sunn fornuft og ikke la fantasien styre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg Tanita,det samme har jeg kommet frem til...! Til king james vil jeg si det er helt greit,men hold meg utenfor. Har desverre store problemer med å respektere henne,da jeg ikke tror på noe sånt. Sneversynt ja,men har bedre tro på å hjelpe hverandre,bruke sunn fornuft og ikke la fantasien styre. :)

Kanskje det å kunne åpne seg for hverandres synspunkter og holdninger ville være et fint utgangspunkt? Det er neppe særlig hyggelig og bli avfeid med at det er "fantasier" når forsøker å snakke om noe som opptar en - like lite hyggelig som det er å føle at ens ektefelle lever i slags "drøm" om sin tidligere kjæreste.

På den andre siden, altså der vi er mellom livene, eksisterer ikke ting som trekantdrama osv. Sjelene våre er langt mer opplyste enn å henge seg opp i sånne ting - for å forklare på en enkel måte. Med tanke på kommende liv er ikke akkurat det noe jeg ville bekymret meg over i dette livet.

Vær den du er, og den du ønsker å være i dette livet - og konsentrer deg om det. Så vil du også kunne spare deg for en del problemstillinger senere...

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å følge ditt råd Nelle,men så langt kom vi ikke... Etter 3 år har jeg nå flytta ut... Er forferdelig trist og lei meg... Det står mere under "sex og samliv"... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus er veien,sannheten og livet! ingen kommer til Faderen uten GJENNOM Jesus.

:)

La være å prøve å omvende folk, tror du virkelig du skal få til det her på KG??? Skal ikke kritiserer religionen din, men noe er galt når du absolutt skal begynne å misjonere om den slik... Please, spar oss alle for slikt... Den som vil tro, tror av seg selv, ikke ved påvirkning... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Jesus er veien,sannheten og livet! ingen kommer til Faderen uten GJENNOM Jesus.

:)

jeg vet ikke om du er klar over det. Men det samme ble sakt av krishna 3000 år før Jesus.

uansett så synes jeg du skal holde deg til tema og ikke drive misjonæring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

eg kan ikkje frelsa folk, er berre Jesus som kan det. :)

religion hater eg! all religion går ut på å klatra opp til ein gud, rettferdigjera seg sjøl for ein gud. men sann kristen tru derimot går ut på å la Jesus leva livet for deg i deg! ;)

trua kjem av forkynnelsen og forkynnelsen kjem av Ordet. ingen kommer til tru uten at det blir forkynt!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valiant Thor
eg kan ikkje frelsa folk,

;)

Alle har den åndelige kraft til og frelse slik Jesus og andre har. Men før man kan få den gudommelige krafrt må man lære seg og innse at det ikke er så enkelt og bli frelst eller og komme til Gud slik du tydeligvis tror det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera

alle kan få kraft til å gjera mykje løye, djevelen kan gi deg mykje kraft! men eg ville ikkje tatt imot av han, for det ville berre ødelagt deg!

"kvar den som påkaller Herrens navn skal bli frelst.". så enkelt er det! ;) tru er full visshet om ting ein ikkje ser! veit ein så veit ein! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

"kvar den som påkaller Herrens navn skal bli frelst.". så enkelt er det! ;) tru er full visshet om ting ein ikkje ser! veit ein så veit ein! ;)

Så vist jeg sier...Jesus,,,,Jesus Kristus min herre Jesus kristus. Så blir jeg frelst ?

Nei så enkelt er det nok ikke vi lever i mange forskjellige liv før vi blir frelst eller når den kosmsike forening med Gud altså at vi blir et med Gud ( Faderen )

Men jeg har ingen tro at og bli frelest er så enkelt som og si Jesus Kristus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun savner han, og føler kanskje at hun ikke fikk avsluttet på den måten hun ønsker. Jeg ville latt henne ha tankene om at de engang kunne møtes igjen. Nå elsker hun deg, og det er jo det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...