Gå til innhold

Kommer Jesus tilbake?


Bernina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest runehera
Hvis han/hun/det/den kommer tilbake, så bør jo messiasen kunne bevise at han er hva han gir seg ut for, f.eks. ved å:

- Gjøre vann til vin

- Gå på vannet

- Helbrede de blinde, spedalske og lamme

- Skaffe seg disipler

- Hevde at han er unnfanget ved jomfrufødsel

- Kanskje komme med noen nye tanker også, i og med at det begynner å bli lenge siden sist

Det fins jo flere sektledere innen ulike trosretninger som oppfyller disse kriteriene, hvertfall tilsynelatende...

Så hvordan de kristne skal klare å skille ut de falske messiasene fra den ekte, hvis det er en ekte, blir en stor oppgave. Det fins jo de som hevder at den nye messiasen allerede har ankommet jorden i UFO, men det ser ikke ut til at så mange kristne er enige om det.

dette trur eg:

Jesus lever i dag og Han er den samme i går, i dag, ja til evig tid. Jesus forblir den samme. hadde det vore mange sannheter hadde det blitt forvirring, men Gud har gjort det så enkelt at Han er den einaste sannheten. og sannheten er Ordet, bibelen. alle disse tegnene og underene gjer Han i dag gjennom frelste folk. det skjer i evangeliske menigheter som f.eks. pinsemenigheter og mange andre menigheter. Jesus viser Sin kraft gjennom frelste mennesker som har fått så pass stor nåde av Gud til å gjera desse tingene, ved Sin Ånd som bur i dei. Han virker gjennom sitt Ord og Sin Ånd. Gud har gjort seg avhengig av dei sanne troande ved Sitt Ord og ved Sin Ånd. og når det gjelder nye tanker, er det det samme som nye sannheter. og då vil det ikkje vera ein sannhet lenger.

Gud stadfester at Sitt Ord er sant ved Sin Ånd gjennom frelste mennesker, så Guds Ord forsvarer seg sjøl. så er berre å gå på eit vekkelsesmøte det, så blir du kanskje frelst? :)

Den Hellige Ånd skal læra dei sanne troande alt, og nemlig då dette. kjøtt og blod duger ikkje, er Ånden som gjer Ordet levande. mykje vranglære ute og går, bl.a. blant såkalte "kristne". men er ikkje gull alt som glimter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Så med tanke på dette så synes jeg det ikke er overraskende at mange jøder ikke trodde at Jesus var Messias.

dette trur eg:

er ikkje så rart det når Han står dei stolte imot, men gir dei ydmyke nåde. Ham kom til sine egne men dei tok ikkje imot Ham, men alle dei som tok imot Ham ga Han rett til å bli Guds barn, dei som tror på Hans navn. dei prøvde å rettferdiggjera seg sjøl for Gud ved lovgjerninger, som bekrefter at dei trudde dei kunne klatra opp til Gud på egen hånd, som alle andre religiøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
dette trur eg:Jesus lever i dag og Han er den samme i går, i dag, ja til evig tid.

Hvis kristne mener det du sier her: hvorfor da spørre om han kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Nei, jeg tror ikke Jesus kommer tilbake. Jeg tror ikke på Jesus som Guds sønn, men som et menneske med litt for store mentale problemer.

dette trur eg:

neinei, vil du ikkje tru så er det ikkje så mykje å gjera med det! men den som velger å tru får iallefall sjå Hans herlighet og makt, inkl. himmelbilletten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest 1
kor tid har eg gjort det?

Jeg sa ikke at du hadde sagt det. Jeg skrev "de kristne". Som Bernina, hovedinnlegger, skriver: I trosbekjennelsen - Fader Vår - stå det at Jesus skal komme tilbake og dømme levende og døde.

Hvis det står i trosbekjennelsen, og mange kristne er enige (men ikke du), så er mitt spørsmål: hvordan får du det til å stemme med din påstand om at Jesus alltid har vært og er her?

En som alltid har vært, og er, her, kan jo ikke plutselig komme tilbake. Det er jo ikke noe sted å komme tilbake fra.

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robina
dette trur eg:

neinei, vil du ikkje tru så er det ikkje så mykje å gjera med det! men den som velger å tru får iallefall sjå Hans herlighet og makt, inkl. himmelbilletten!

Ja vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze

Burde kansje ikke svart i denne tråden grunnet mitt livssyn, men..

Han kommer ikke tilbake, hvis det stemmer det som står i boka, døde han på ett kors for ca2000 år siden.

Vi kommer ikke til å oppleve noen verdens undergang heller, det har vært spådd utallige ganger, med årstall. Verden fins enda, og ingen stiller til veggs de som sa verden skulle gå under i f.eks 2000.. ?

Det fins masse andre ting å bekymre seg for, f.eks økende andel ekstreme troende her i verden med lite respekt for menneskeliv.. (ingen nevnt, ingen glemt)

Vi vet hva vi har, men ikke hva vi får. Likevel er det ingen grunn til å ha urealistiske forhåpninger om fantastiske ting som skal skje i nærmeste fremtid. Da blir du skuffet, garantert..

Holder meg på jorda, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
Det er noe utenomjordisk over dette altså! Særlig den engelske teksten. Jesus skal komme på en hvit hest gjennom skyene sammen med en flokk av helgener. Det virker som om han kommer tilbake i et romskip? Også skal han ta med seg alle menneskene i skipet sitt og fly tilbake til det stedet i universet som vi kaller himmelen. Dvs egentlig en annen planet hvor vi kan leve ettersom jorda blir ødelagt av "stjerner som faller fra himmelen", som vi da kan forklare med meteoritter kanskje?

Var det ikke.. Danicken.. ? som mente religion var basert på historiske besøk fra UFOer.. ? TOM mayaene hadde fått noen besøk..

Tror ikke på UFOer heller, jeg. Ihvertfall kommer de ikke enda !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
Tror ikke Jesus trenger å bekymre seg for at det skal være for vanskelig å stige ned til jorden. Ingen ting er umulig for Ham

Captain Chaos.. ? (Dom DeLuise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg sa ikke at du hadde sagt det. Jeg skrev "de kristne". Som Bernina, hovedinnlegger, skriver: I trosbekjennelsen - Fader Vår - stå det at Jesus skal komme tilbake og dømme levende og døde.

Hvis det står i trosbekjennelsen, og mange kristne er enige (men ikke du), så er mitt spørsmål: hvordan får du det til å stemme med din påstand om at Jesus alltid har vært og er her?

En som alltid har vært, og er, her, kan jo ikke plutselig komme tilbake. Det er jo ikke noe sted å komme tilbake fra.

dette trur eg:

det står nok djupt i Fader Vår, ja. men det står klarare utenom i bibelen! Fader Vår er slik:

"Vår Far i himmelen!

La navnet ditt helliges.

10 La riket ditt komme.

La viljen din skje på jorden slik som i himmelen.

11 Gi oss i dag vårt daglige brød,

12 og tilgi oss vår skyld,

slik også vi tilgir våre skyldnere.

13 Og la oss ikke komme i fristelse,

men frels oss fra det onde.

*For riket er ditt og makten og æren i evighet.

Amen." (Matt. 6)

Jesus er her ved Sin Hellige Ånd, men Han er også i himmelen og sitter ved Faderens høgre hånd. Gud er allestedsværende! men når Han kommer tilbake kommer Han frå himmelen, synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Hva???har han gått alt??? ;)

Jeg tror ikke Jesus kommer tilbake! Etter så mange invitasjoner ned hit på jorden som Jesus har fått av så mange menesker, og enda ikke takket ja, tviler jeg på at han kommer nå!

Da blir han sendt ned av sin far, Gud den almektige, for å få litt fart i moralen igjen! Det er faktisk slik at Gud Fader ikke kan bli sint på det han selv har skapt!

Kanskje Gud har innsett at noe av skapelsen var en liten feilkonstruksjon, og at dette var BETA versjonen!

Det blir litt som å sammenligne Windovs 95 med Windovs Vista, som snart blir lagt ut for salg!

PS!Siste rykte er at Jesus kommer på Smuget på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill
ja, han kommer tilbake to gongar på denne jord.

ein gong for å henta dei troande, og ein anna gong sammen med dei troande for å dømma englane til satan (sånn som eg har forstått det).

og det er ikkje lenge til!!

Enig, men tolkningen av hva som er Guds sønn kan tolkes forskjellig av de som leser Bibelen.

Gud er skaperen av alt slik det står i bibelen, ergo også skaperen av det onde!

Hvem er kongen av det onde? Kall han Satan, Lucifer eller djevelen - like fullt er han et verk av Gud i følge bibelen

Slik du har tolket det, tolker jeg deg igjen som at du mener at Jesus andre ankomst til jorden er for å dømme sine egne!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
dette trur eg:

det står nok djupt i Fader Vår, ja. men det står klarare utenom i bibelen! Fader Vår er slik:

"Vår Far i himmelen!

        La navnet ditt helliges.

    10 La riket ditt komme.

        La viljen din skje på jorden slik som i himmelen.

    11 Gi oss i dag vårt daglige brød,

    12 og tilgi oss vår skyld,

        slik også vi tilgir våre skyldnere.

    13 Og la oss ikke komme i fristelse,

        men frels oss fra det onde.

        *For riket er ditt og makten og æren i evighet.

        Amen." (Matt. 6)

Jesus er her ved Sin Hellige Ånd, men Han er også i himmelen og sitter ved Faderens høgre hånd. Gud er allestedsværende! men når Han kommer tilbake kommer Han frå himmelen, synlig.

Dette er jo ikke i nærheten av svar på spørsmålet jeg stilte deg. Men det var kanskje ikke meningen heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest runehera
Enig, men tolkningen av hva som er Guds sønn kan tolkes forskjellig av de som leser Bibelen.

Gud er skaperen av alt slik det står i bibelen, ergo også skaperen av det onde!

Hvem er kongen av det onde? Kall han Satan, Lucifer eller djevelen - like fullt er han et verk av Gud i følge bibelen

Slik du har tolket det, tolker jeg deg igjen som at du mener at Jesus andre ankomst til jorden er for å dømme sine egne!

dette trur eg:

Guds Ord er ein dårskap for dei som går fortapt men ein Guds kraft til frelse for dei som trur. Guds Ord kan tolkes på mange måter ja, men er kun forfattaren sjøl som kan tolka det rett.

det stemmer!

det også stemmer!

nei, for å dømma englane til satan. men på dommens dag skal dei ugudelige gå fortapt. i mellomtiden er dei enten på jorda eller i dødsriket, før dei blir kasta i ildsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Tro på meg og du skal bli frelst. Vist ikke så blir jeg så sint.. :kjempesinna:

dette trur eg:

vil heller sei "lei seg" :) fri vilje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Dette er jo ikke i nærheten av svar på spørsmålet jeg stilte deg. Men det var kanskje ikke meningen heller?

visst du leser litt grundigare og grunner litt på det finner du nok ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...