Gå til innhold

Kommer Jesus tilbake?


Bernina

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest runehera

ja, han kommer tilbake to gongar på denne jord.

ein gong for å henta dei troande, og ein anna gong sammen med dei troande for å dømma englane til satan (sånn som eg har forstått det).

og det er ikkje lenge til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

om Jesus kommer tilbake er det i en annen skikkelse. Og mest sansyngligvis vil vi hengene han på korset igjen.

Og om det skjer så skjer det ikke på den måten de kristne tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
om Jesus kommer tilbake er det i en annen skikkelse. Og mest sansyngligvis vil vi hengene han på korset igjen.

Og om det skjer så skjer det ikke på den måten de kristne tror.

det er ikkje vitsi at syndene blir betalt for igjen når dei allerede er betalt. så det er ikkje Guds vilje som det var den gongen!

det er dine ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
det er ikkje vitsi at syndene blir betalt for igjen når dei allerede er betalt. så det er ikkje Guds vilje som det var den gongen!

det er dine ord.

Poenget er at vi ville ikke trodd han. At han blir hengt på korset er en formulering i den form at vi ville avist han og sansyligvis sendt han på lukket avdeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Poenget er at vi ville ikke trodd han. At han blir hengt på korset er en formulering i den form at vi ville avist han og sansyligvis sendt han på lukket avdeling

neinei. den som avviser Ham har Ham ikkje som Sin Gud heller. det seier seg sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiant Thor
neinei. den som avviser Ham har Ham ikkje som Sin Gud heller. det seier seg sjøl!

Nei det gjør det ikke- Peter aviste Jesus 3 ganger og Peter var en av Jesus mest trofaste disipler. Judas foråtte han og han var også en av Jesus mest troffaste dispiler. Thomas tvilte og han var også en trofast disippel

så det sier seg nok ikke seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Nei det gjør det ikke- Peter aviste Jesus 3 ganger og Peter var en av Jesus mest trofaste disipler. Judas foråtte han og han var også en av Jesus mest troffaste dispiler. Thomas tvilte og han var også en trofast disippel

så det sier seg nok ikke seg selv.

stemmer det, men blei han liggande i synda ? Judas kom til helvete! ein må først bli ein disippel før ein kan vera ein disippel. les dette :

"26 «Om noen kommer til meg og ikke setter dette høyere enn far og mor, kone og barn, brødre og søstre, ja, høyere enn sitt eget liv, kan han ikke være min disippel. 27 Den som ikke bærer sitt kors og følger etter meg, kan ikke være min disippel.

28 Dersom en av dere vil bygge et tårn, setter han seg ikke da først ned og regner ut hva det vil koste, for å se om han har penger nok til å fullføre det? 29 For har han lagt grunnmuren, men ikke makter å gjøre tårnet ferdig, da vil alle som ser det, gjøre narr av ham 30 og si: 'Denne mannen begynte å bygge, men klarte ikke å fullføre det.' 31 Eller om en konge vil dra i krig mot en annen konge, setter han seg ikke da først ned og tenker over om han med sine ti tusen mann er sterk nok til å møte den andre, som kommer mot ham med tjue tusen? 32 Og er han ikke det, sender han menn av sted for å be om fred mens fienden ennå er langt borte.

33 Slik er det altså: Ingen av dere kan være min disippel uten å gi avkall på alt han eier.

34 Salt er en god ting. Men hvis også saltet mister sin kraft, hvordan skal det da bli salt igjen? 35 Det kan ikke brukes, verken i jord eller gjødsel, det er bare til å kaste. Den som har ører å høre med, hør!»"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det, men blei han liggande i synda ? Judas kom til helvete!

Hvordan i alle verden vet du det? Har du vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Hvordan i alle verden vet du det? Har du vært der?

dette trur eg:

bibelens Jesus som eg trur på har fortalt meg det. er mange stadfestelser på det. står mellom annet at han var fortapelsens sønn. viser til noko diverse bibelvers:

"70 Da sa Jesus til dem: «Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og en av dere er en djevel.» 71 Han sa dette om Judas, sønn av Simon Iskariot. For han skulle forråde Jesus, og han var en av de tolv." (Joh. 6)

"10 Jesus sier til ham: «Den som er badet, er helt ren og trenger bare å vaske føttene. Dere er rene – men ikke alle.» 11 For han visste hvem som skulle forråde ham. Derfor sa han: «Dere er ikke alle rene.»" (Joh. 13)

"...«Herre, hvem er det?» 26 Jesus svarte: «Det er han som jeg gir det stykket jeg dypper nå.» Så dyppet han et stykke brød i fatet og ga det til Judas, sønn av Simon Iskariot. 27 Da Judas hadde fått stykket, fór Satan i ham." (Joh. 13)

"5 Da kastet han pengene inn i tempelet, og forlot stedet. Og han gikk bort og hengte seg." (Matt. 27)

"24 Menneskesønnen går bort, som det står skrevet om ham; men ve det mennesket som forråder Menneskesønnen! Det hadde vært bedre for det mennesket om det aldri var født.» 25 Judas, han som forrådte ham, spurte da: «Det er vel ikke meg, rabbi?» «Du har sagt det,» svarte Jesus." (Matt. 26)

"Djevelen hadde alt gitt Judas, sønn av Simon Iskariot, den tanken i hjertet at han skulle forråde ham." (Joh. 13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det er ganske interessant. Hvis Jesus hadde kommet igjen på en lignende måte som han gjorde forrige gang så ville folk flest ikke trodd ham. Det sies jo også at det skal komme flere "falske Messiaser", så hvordan skal man vite om han som kommer falsk eller ikke?

Nå har jeg et mer mystisk syn på kristendommen, så jeg har ikke noe tro på at Jesus vil komme igjen i den bokstavlige forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Det finnes mange Jesuser rundt omkring. Felles for dem alle er at de ligger innlagt på mentalsykehus.

dette trur eg:

Jesus`er er det nok av ja! men berre ein sann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest runehera
Ja, akkurat det er ganske interessant. Hvis Jesus hadde kommet igjen på en lignende måte som han gjorde forrige gang så ville folk flest ikke trodd ham. Det sies jo også at det skal komme flere "falske Messiaser", så hvordan skal man vite om han som kommer falsk eller ikke?

Nå har jeg et mer mystisk syn på kristendommen, så jeg har ikke noe tro på at Jesus vil komme igjen i den bokstavlige forstand.

dette trur eg:

men Han kommer ikkje som første gongen. når Han kommer dei to neste gongane er det som Frelsar (alle frelste på jord blir rykka vekk frå jorda før Den Store Trengsel, 3.verdenskrig) og etter denne trengselstida som Kongenes Konge og Herrenes Herre. men folk flest vil komma til helvete for den veien er brei, mens folk minst vil komma til himmelen for den veien er smal. det er eg enig med deg i! Den Hellige Ånd avslører alle dei falske Messias`ene. og Han bur i dei sanne troande. på fruktene skal man også kjenne dei falske profetene.

kristendommen seier mykje løye! Jesus vil først komma igjen usynlig for dei vantro men synlig for dei sanne troande første gongen, og synlig for alle den andre gongen.

"7 Men de himler og den jord som nå er, er i kraft av det samme ordet spart til ilden. De holdes oppe helt til dommens dag, da ugudelige mennesker skal gå fortapt." 2.Pet, 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Hvis han/hun/det/den kommer tilbake, så bør jo messiasen kunne bevise at han er hva han gir seg ut for, f.eks. ved å:

- Gjøre vann til vin

- Gå på vannet

- Helbrede de blinde, spedalske og lamme

- Skaffe seg disipler

- Hevde at han er unnfanget ved jomfrufødsel

- Kanskje komme med noen nye tanker også, i og med at det begynner å bli lenge siden sist

Det fins jo flere sektledere innen ulike trosretninger som oppfyller disse kriteriene, hvertfall tilsynelatende...

Så hvordan de kristne skal klare å skille ut de falske messiasene fra den ekte, hvis det er en ekte, blir en stor oppgave. Det fins jo de som hevder at den nye messiasen allerede har ankommet jorden i UFO, men det ser ikke ut til at så mange kristne er enige om det.

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med tanke på dette så synes jeg det ikke er overraskende at mange jøder ikke trodde at Jesus var Messias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, akkurat det er ganske interessant. Hvis Jesus hadde kommet igjen på en lignende måte som han gjorde forrige gang så ville folk flest ikke trodd ham. Det sies jo også at det skal komme flere "falske Messiaser", så hvordan skal man vite om han som kommer falsk eller ikke?

Nå har jeg et mer mystisk syn på kristendommen, så jeg har ikke noe tro på at Jesus vil komme igjen i den bokstavlige forstand.

Om en som kaller seg jesus skulle ha kommet igjen på samme vis som da Jesus kom til jorden, da tror jeg neppe at en eneste kristen person ville tro at det var Jesus Kristus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robina

Nei, jeg tror ikke Jesus kommer tilbake. Jeg tror ikke på Jesus som Guds sønn, men som et menneske med litt for store mentale problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han/hun/det/den kommer tilbake, så bør jo messiasen kunne bevise at han er hva han gir seg ut for, f.eks. ved å:

- Gjøre vann til vin

- Gå på vannet

- Helbrede de blinde, spedalske og lamme

- Skaffe seg disipler

- Hevde at han er unnfanget ved jomfrufødsel

- Kanskje komme med noen nye tanker også, i og med at det begynner å bli lenge siden sist

Det fins jo flere sektledere innen ulike trosretninger som oppfyller disse kriteriene, hvertfall tilsynelatende...

Så hvordan de kristne skal klare å skille ut de falske messiasene fra den ekte, hvis det er en ekte, blir en stor oppgave. Det fins jo de som hevder at den nye messiasen allerede har ankommet jorden i UFO, men det ser ikke ut til at så mange kristne er enige om det.

Jeg kan fortelle deg en viktig og god ting:

Ingen gjenfødte kristne vil ha noe problemer med å gjenkjenne den ekte Jesus.

Dette er noe vi kjenner i ånden. Ingen kan lure den som har Jesus i sitt hjerte.

Men ellers så spiller det ingen rolle om vi gjenkjenner Jesus, for han kjenner hver enkelt han vil ha med seg. Og han ser kun etter hjertene.

Da spiller det ingen rolle hvor mange gode gjerninger en har gjort i livet, hvis en ikke har Jesus i sitt hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...