Gå til innhold

Hva tror dere Gud er?


SuperT

Anbefalte innlegg

Når du sier "vi" betyr det Runehera også?

I såfall kan vel "dere" svare på hvorfor det ikke kommer noen begrunnelser på hvorfor vi er mer ugudelig i vesten enn andre steder.

Matt.19,23-26: Jesus sa til disiplene: Sannelig, jeg sier dere: Det er vanskelig for en rik å komme inn i himmelriket.

Ja, jeg sier dere: Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.

Da disiplene hørte dette, ble de helt forskrekket og spurte: Hvem kan da bli frelst?

Jesus så på dem og sa: For mennesker er dette umulig, men for Gud er alt mulig.

Jeg tror nok at når mennesker har det bra både økonomisk og med menneskene rundt seg, så ser de ikke behovet for å søke Gud, for de forstår ikke at det finnes noe bedre enn det livet de har. Dette er også min egen erfaring.

Men når det går ille, økonomisk eller mer tragiske hendelser, da ser vi oss om etter hjelp, og mange søker da etter hjelp fra Gud, selv om de hårdnakket har påstått at de ikke tror at Gud finnes. Men saken er den at Gud har lagt ned i oss alle en lengsel etter ham. Og når vi søker Gud, så er han å finne. Da vil vi forstå at det finnes noe som er mye bedre enn slik vi hadde det på det beste.

Ellers så tror jeg at det finnes religioner som blir styrt av lederne med jernhånd.

Her er nok religionen mer som en plikt enn som en tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...