Gå til innhold

Liv etter døden?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er utrolig trist å lese hvor opptatt kristne er av synd og tilgivelse - og dette med at Jesus døde for våre synder. Jeg føler ikke at det er sånn i det hele tatt. Er vi ikke alle Guds barn? Jeg tror virkelig ikke han har skapt noe ufullkomment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest runehera
Jeg synes det er utrolig trist å lese hvor opptatt kristne er av synd og tilgivelse - og dette med at Jesus døde for våre synder. Jeg føler ikke at det er sånn i det hele tatt. Er vi ikke alle Guds barn? Jeg tror virkelig ikke han har skapt noe ufullkomment.

uten synd hadde det heller ikkje vore noko nåde med tilgivelse. så visst ein ikkje er opptatt av tilgivelse er ein heller ikkje opptatt av nåde. som eg har nevnt tidligare, ein sannhet er noko ein må bøya seg for at er sant før eller seinare. og visst ein velger å fullføra livsløpet uten Jesus må ein bøya seg for den sannhet at uten Jesus er det heller ikkje noko nåde med tilgivelse. det handler ikkje om ka me føler, men ka som er sant! alle mennesker er skapt i Guds bilde, men er ikkje Hans barn før dei velger med sitt hjerta å vera Hans barn. og pga. Gud Fader er hellig, fullkommen og tåler ikkje synd, er det kun via Jesus at ein får adgang til Han. for Jesus er rein. Gud Fader ville at me skulle ha samfunn med Han, derfor sendte Han Jesus. Han skapte mennesket, Adam og Eva, som fullkomne. men dei synda og kom på avstand frå Gud. og sidan har synda spredd seg som eit virus, frå vondt til verre. loven kom for å fortella om ka som er synd, uten loven hadde me ikkje visst ka synd der. men der synda var stor, blei nåden endo større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runehera
Jeg har ikke lest hele tråden. Men til dere som tror på et liv etter døden; hvordan løser man følgende dilemma: En kvinne og en mann gifter seg, og lever lykkelig sammen i mange år. Så dør hun, og etter et år eller to i sorg gifter han seg med en ny kvinne. Han elsker forsåvidt begge, men i forskjellig tidsrom.

Hva skjer da "i himmelen"?

det er bibelsk å finna seg ny i den sammenheng at vedkommande døyr. det er både bibelsk å gifta seg og ikkje gifta seg.

i himmelen skal dei som er frelst bli like Jesus, dei er som englane. det er guddommelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden. Men til dere som tror på et liv etter døden; hvordan løser man følgende dilemma: En kvinne og en mann gifter seg, og lever lykkelig sammen i mange år. Så dør hun, og etter et år eller to i sorg gifter han seg med en ny kvinne. Han elsker forsåvidt begge, men i forskjellig tidsrom.

Hva skjer da "i himmelen"?

Matt.22,29: Men Jesus svarte: Dere farer vill, fordi dere ikke kjenner skriftene og heller ikke Guds makt. For etter oppstandelsen tar de ikke til ekte og tas ikke til ekte, men de er som englene i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...