Gå til innhold

Liv etter døden?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest King James II
Ja, energien "forflyttes" Til ubrukelig energi. Som om du bruker energi på å løfte en bok, og så slipper du boken ned på bakken igjen.

Jeg er totalt uenig i din påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere alt bare blir svart, at alt er slutt? Eller tror dere man kommer til himmelen, og hvordan tror dere det da er der? Eller tror dere man blir gjenfødt som en annen person, at vi lever flere liv? Eller hva skjer egentlig når alt er slutt?  :klø:

Jeg vet at vi mennesker er skapt til å leve evig, og det evige live kommer etter døden. Hvor man vil tilbringe evigheten er opptil hver enkel. vi kan selv ta et valg om hva vi velger å tro på.

Jeg vet jeg kommer til himmelen, og der skal jeg få vandre i Guds kjærlighet uten sykdommer, plager,sorg og elendighet. I himmelen vet jeg det er en vakker natur som er renere enn den vi ser rundt oss. I himmelen er det tilrette lagt et hjem for oss og der har vi alt vi trenger. Og det beste av alt at der får vi mulighet til å treffe våre kjente og kjære igjen. Men man blir ikke mann og kone i himmel, der er vi alle brødre og søstre.

Vi alle er født med vår egen identitet, ånd, sjel og kropp. Det er ingen som kan ta din plass i kroppen, for hvem er du til slutt da vist man tror på sjele vandring?

Da er man plutselig flere individer. Ola Hansen eller Kari Nordmann eller noe sånt.

Når det gjelder reinkarnasjon så er det faktisk ikke den personen du tror du får kontakt med, men det er den ond uten tvil.

Dyr kommer ikke til himmelen fordi de ikke har en ånd, men sjel. Og det er i motsetning til det vi mennesker er og har. Måtte bare si det :ler:

Har en venn av meg som fikk et syn av verdens undergang, et grusomt syn. Han så bare mørke og mange mennesker som løp rundt i full panikk. Glad jeg slipper å bekymre meg for det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er interisert i å høre om, er om noen her har hatt en nær døden opplevelse, eller noen form for åpenbaring eller lignende som gjør at de ikke lenger er redde for å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er interisert i å høre om, er om noen her har hatt en nær døden opplevelse, eller noen form for åpenbaring eller lignende som gjør at de ikke lenger er redde for å dø.

Jeg har ikke hatt noen døden nær opplevelse, men Gud har åpenbart for meg gjennom syn og en drøm jeg hadde. Når sånt skjer så bare vet du at det er fra Gud.

Når det gjelder døds angst, så hadde jeg det før jeg ble kristen, men den frykten tok Gud. for Gud har åpent mine øyne og vist meg sannheten om hva Guds barn har i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg tør ikke tenke på det. Er så redd alt blir svart, og kroppen dør mens hjernen lever videre i mørke i evigheten. Jeg liker ikke hvor det fører hen :(

Så klart håper jeg heller på at jeg kommer til et tivoli med sukkerspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

jeg filosoferer ofte hvordan livet etter døden er...Men nå filosoferer jeg over mye,.....

Egentlig filosoferer jeg alt for mye..Uansett jeg er 100 % sikker på at det er liv etter døden. Jeg har min teori kan jeg bevise det. Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har vår tilmålte tid på jorden- og at den foregår akkurat nå.

Når jeg tenker sånn, klarer jeg ikke å la være å tenke over og nøye vurdere hva jeg bruker tiden min på...og ikke bruker den på. Blåser i bagatellene og bryr meg mest om det som er viktig for meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det finnes et liv etter døden, et liv sammen med Gud. Jeg håper jeg får oppleve det. Likevel er jeg ikke av dem som går og gleder seg til å komme til himmelen foreløpig, for jeg liker ganske godt dette livet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg filosoferer ofte hvordan livet etter døden er...Men nå filosoferer jeg over mye,.....

Egentlig filosoferer jeg alt for mye..Uansett jeg er 100 % sikker på at det er liv etter døden. Jeg har min teori kan jeg bevise det. Nei.

Du har gitt meg smil og latter idag, og ta det som et komliment, men for å si det sånn, det er greit å ha teorier, men jeg tror ikke Gud, Han som har all makt i himmel og på jord vil at Hans skapninger skal føres vill fra den Sannheten Han har å fortelle dem. Mange forskjellige religioner, meninger og teorier som ikke samstemmer, betyr bare at vi er forførte, og det er mange av dem. Noen volder skade, andre fyller tomrom, noe gir godt, men likevel.

Jeg tror på bibelens Gud, ja Jesus og Den Hellige Ånd, Han gjør meg viss på frelsen, redningen fra det vonde er et annet ord for frelse fra min side. Jeg har det godt med den tro, men mørke skyer kan gi meg tvil av og til om at Gud har forlatt meg, men så er Han der til hjelp igjen i neste stund, ikke bare til hjelp, men Han gir meg den kjærlighet og visshet jeg trenger. Visdom og helbredelser, tålmodighet og glede.

Jeg unner alle dette og man må ikke gjøre rituelle handlinger eller basere det på å gjøre gode gjerninger. Dette er en gave, det var det når jeg fikk den, det står i bibelen det er en gave, da er den det for alle, men hva dere måtte vill og tro er opp til hver enkelt.

Tvilen jeg har dør så lett ut, me den vissheten jeg har om Gud. Så mener jeg det også er Sannheten.

Jeg ha lyst å si, søk kjærligheten, men det er så mye uren kjærlighet ute og går at man ikke lenger vet hva kjærlighet er lengre, jeg vil si søk sannheten, men mange sier de har sannheten, selvom de stider mot hverandre.

Så jeg sier heller, elsk din neste som deg selv.

Og som alltid, må Gud velsigne dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James II_*
Du har gitt meg smil og latter idag, og ta det som et komliment, men for å si det sånn, det er greit å ha teorier, men jeg tror ikke Gud, Han som har all makt i himmel og på jord vil at Hans skapninger skal føres vill fra den Sannheten Han har å fortelle dem. Mange forskjellige religioner, meninger og teorier som ikke samstemmer, betyr bare at vi er forførte, og det er mange av dem. Noen volder skade, andre fyller tomrom, noe gir godt, men likevel.

Jeg tror på bibelens Gud, ja Jesus og Den Hellige Ånd, Han gjør meg viss på frelsen, redningen fra det vonde er et annet ord for frelse fra min side. Jeg har det godt med den tro, men mørke skyer kan gi meg tvil av og til om at Gud har forlatt meg, men så er Han der til hjelp igjen i neste stund, ikke bare til hjelp, men Han gir meg den kjærlighet og visshet jeg trenger. Visdom og helbredelser, tålmodighet og glede.

Jeg unner alle dette og man må ikke gjøre rituelle handlinger eller basere det på å gjøre gode gjerninger. Dette er en gave, det var det når jeg fikk den, det står i bibelen det er en gave, da er den det for alle, men hva dere måtte vill og tro er opp til hver enkelt.

Tvilen jeg har dør så lett ut, me den vissheten jeg har om Gud. Så mener jeg det også er Sannheten.

Jeg ha lyst å si, søk kjærligheten, men det er så mye uren kjærlighet ute og går at man ikke lenger vet hva kjærlighet er lengre, jeg vil si søk sannheten, men mange sier de har sannheten, selvom de stider mot hverandre.

Så jeg sier heller, elsk din neste som deg selv.

Og som alltid, må Gud velsigne dere ;)

Når det gjelder sannheten som Gud har fortalt oss. Vel jeg tror ikke Gud har fortlat all sannhet et sted. Jeg tror Gud har gitt oss sannheten flere steder.

Og uansett er det egentlig rikitg for et menneske og si hvor Gud legger sannheten.

For alt vi vet kan vi alle ta grussomt feil.

La meg si det sån jeg tror på Jesus som Guds sønn og frelser for mange mennesker. Men tror jeg han er den eneste Gud har sendt for og hjelpe mennesket på sin vei til Gud. Nei jeg gjør ikke det.

Men som Jesus sier. Den som tror på meg skal aldri gå i fortalpelse. Jeg tror han sa det. Og jeg tror på han men jeg tror ikke han er min frelser men han er utntvil med og hjelper mennesker til og bli frelst. osv

jeg tror også på Gud og den hellige ånd og Jesus..men ikke sånn som de kristne tror. Jeg tror man kan finne sannheter i alle hellige skrifter fra alle religioner.

Jeg kan jo si det sånn at i den tro jeg er med i. En del av hindusimen hvor man lærer den sanne yoga lært av Krishna og den sanne kristendomm lært av kristus.

Når det gjelder sannheter og tro så er det ingen som vet sannheten.

Jeg tror det er en Gud og den samme Gud i alle religioner. Vi ser bare forskjellig på den ene Guden. Jeg tror Gud har manifistert seg i mange flere en Jesus

og jeg tror at vi mennesker er en del av Gud med vår Sjel som en dag skal bli gjenforenet med Gud

Som sakt jeg tror Jesus er en frelser. Men jeg tror ikke han er den eneste frelseren. Vist du tar deg tid til og lese f.eks Bagahvan Gita som er ordene fra den Hinduistiske Kristus ( Bagahvan Krishna ) som levde 3000 år Før Kristus så vil du finne ufatelig likheter mellom disse to. Er disse likhetene bare tilfeldige ?

Mye av det Krishna sa sa Jesus men de brukte andre ord.

Er Jesus den eneste frelse. Nei det har jeg ingen tro på. Han er utentvil en frelser men den eneste nei jeg tror ikke på det

Jeg tror Gud er med meg alltid jeg tenker aldri at Gud har forlatt meg jeg tenker at JEG har forlatt Gud. Jeg er sikker på at Gud elsker meg uansett om jeg måtte vere Hinduist. Agnostiker. Buddist eller Jøde

Jeg har aldri tvilt på Guds eksistens

til det siste du skrev .Elsk din neste som deg selv.

Jeg vil heller si.

Elsk Gud høyere en alt på jord og i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv opplevd ner dødenopplevelse .

Kan si jeg ba til Gud og er overbevist, jeg fikk hjelp der og da.

Det var som min sykdom var slettet bort .

Jeg er ikke den som leser mye i Bibelen.

Jeg følte meg liten og ynkelig .

Tror Gud hjelper bare man søker han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi lever som engler.. skytsengler

Det hender man opplever at man virkelig har englevakt i f.eks ulykker sant. Det er jeg sikker på er de som døde fra deg..de vil passe på deg..

Jeg har opplevd å ha englevakt iblandt..har vært veldig close til å galt, men reddet meg i siste liten..

Tilfeldigheter avgorde at broren min fortsatt lever etter en bilulykke.. han KJENTE noen 'fløy' han ut av bilen, og la han på bakken.. Det reddet livet hans..

Jeg tror tante, bestfar x 2, bestemor, oldemor.. alle sammen... sitter der oppe og passer på oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg tror du tar feil...Men det er bare min mening

hvordan kan du si du tror jeg tar feil.

Mine opplevelser er ikke dine, og om dette har vi forskjellige meninger.

Jeg hadde ikke hatt noen bror i dag hadde de ikke vært for noen høyere makter. Jeg tror ikke jeg hadde sittet her selv en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at jeg tror ikke det var de døde familie medlemmene.

Høyere makter er Gud Engler,.helgener og Avatarer jeg sier ikke dette for og snakke ned om din familie som er borte må de vile i fred.

Men jeg tviler på at de er engler.helgener eller avatarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at jeg tror ikke det var de døde familie medlemmene.

Høyere makter er Gud Engler,.helgener og Avatarer jeg sier ikke dette for og snakke ned om din familie som er borte må de vile i fred.

Men jeg tviler på at de er engler.helgener eller avatarer.

jeg tror de sitter der oppe å passer på oss..

uansett hva du mener, så er det min mening.

Og jeg håper for all del de hviler i fred, for jeg savner dem vannvittig mye, og tenker mange ganger på hva som skjedde i det de døde.. Det er det ingen som veit..

hmmm

jeg er tankefull i dag.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...