Gå til innhold

Liv etter døden?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Tror dere alt bare blir svart, at alt er slutt? Eller tror dere man kommer til himmelen, og hvordan tror dere det da er der? Eller tror dere man blir gjenfødt som en annen person, at vi lever flere liv? Eller hva skjer egentlig når alt er slutt? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg tror at vi beveger oss over på et åndelig plan for å vurdere livet vårt. Oppsummere. Se på hva vi har gjort rett og galt. Forbedringspotensialet vårt. Jeg tror vi så velger om vi vil ta enda et kurs i livets skole og bli gjenfødt. Jeg tror vi hele tiden streber mot en høyere åndelig forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bare Gud har det riktige svaret på det, men vår livsånd vil forlate kroppen vår, har hørt vi blir 21 gram lettere da. Men det er å stole på forskere.

Stoler på det Gud sier i bibelen jeg. De som har fått hjertet stoppet en stund på sånne tv-dokumentarer sier de har opplevd ting den stund hjertet var stoppet. De så lyset f. eks. Det virker vertfall som man kan komme tilbake til livet selvom hjertet stopper.

Om du kjenner noen som er døende, be til Gud, det er det minste du kan gjør, selvom du ikke tror Gud. Du kan som sagt bare stole på legene, men gi bønnen en sjangs da. Om de er gamle, ja da vet du at sånn er livet. Men er de unge, er det ikke meningen at de skal dø. Har opplevd mange bønnesvar når personer har ligget i koma, senest igår. En kvinne som kræsjet i bilulykke her på mtt hjemsted.

Gud er GOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste setningen på forrige innlegg manglet at kvinnen som kræsjet ble bedt for, at hun skulle overleve, og våknet opp fra koma når sønnen fikk høre at det var blitt bedt for moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er overbevist om at det er som å sovne uten å drømme, eller å få narkose uten bad trips. Du blir bare borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Jeg er overbevist om at det er som å sovne uten å drømme, eller å få narkose uten bad trips. Du blir bare borte.

da tar du feil. For jeg skriver dette fra den andre siden av graven. Og jeg drømmer ikke og er ikke under narkose.

Jeg er bare død...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
da tar du feil. For jeg skriver dette fra den andre siden av graven. Og jeg drømmer ikke og er ikke under narkose.

Jeg er bare død...

Du er en veldig, veldig rar mann. Eller bare deprimert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg er ikke troende, men jeg tror at alt bare blir svart...

Det med hun som kræsjet, som ble bedt for, bare er tilfelle... alt som skjer i denne verden er kun tilfelle...

hvor mange er det som ber om at krigen, e-colli og fugleinfluensa skal stoppe.... HAR DET FUNKA ENDA??!!! gud finnes rett og slett ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*

Dette er det jeg tror på. Jesus sier:

Joh.14,2-7

I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, da hadde jeg sagt dere det. For jeg går bort for å gjøre i stand et sted for dere. Og når jeg er gått bort og har gjort istand et sted for dere, kommer jeg igjen og skal ta dere til meg, for at også dere skal være der jeg er. Og dit jeg går, vet dere veien.

Tomas sier til ham: Herre, vi vet ikke hvor du går hen, hvordan kan vi da vite veien?

Jesus sier til ham: Jeg er veien og sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.

Hadde dere kjent meg, hadde dere også kjent min Far. Og fra nå av kjenner dere Ham og har sett Ham.

Her sier altså Jesus at han er ett med Gud.

Jeg tror at vi får et nytt åndelig legeme, men at vi vil kjenne igjen alle vi kjenner her på jorden.

Jeg tror også at vi ikke på noen måte blir passive i himmelen.

Mye av det vi har interesse av å gjøre her på jorden, tror jeg vi kan fortsette med også i himmelen. Gud har gitt oss alle forskjellige nådegaver og talenter, og jeg tror at vi får bruk for disse også i himmelen, men vi skal jo også leve i et tusenårsrike her på jorden, med Jesus som Konge.

Da vil vi få et eksempel på hvordan vi tilnærmet kunne hatt det i dag, hvis alle landenes ledere og vi alle hadde levd etter Guds ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*

Vi forsvinner. Bevisstheten vår (som noen velger å kalle "sjelen") sitter jo i hjernen, så når denne ikke virker mer, så forsvinner også vi ut av eksistens. Simple as that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsvinner. Bevisstheten vår (som noen velger å kalle "sjelen") sitter jo i hjernen, så når denne ikke virker mer, så forsvinner også vi ut av eksistens. Simple as that.

Hvordan vet du at sjelen sitter i hjernen?

Jeg har hørt den sitter over brystet - der mange tar seg (for å beskytte sjelen) hvis de blir redde. Er visst også dette området som blir senest kaldt ved dødsfall - litt rart siden det bare er bein der.

Har også hørt at alle som død blir et likt antall gram lettere i det de dør - vekten på dette er likt uansett kroppslig vekt. Jeg har hørt det er 1,5 g - og at det skal være sjelens vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men har store problemer med å se for meg at liv (enten det er en maur, et ekorn eller et menneske) bare forsvinner i løse luften. Energiene (eller "sjelen"?) tror jeg forflyttes til et annet sted. Kanskje en annen dimensjon f.eks.

Endret av Fantasia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Miloine
Jeg tror at vi beveger oss over på et åndelig plan for å vurdere livet vårt. Oppsummere. Se på hva vi har gjort rett og galt. Forbedringspotensialet vårt. Jeg tror vi så velger om vi vil ta enda et kurs i livets skole og bli gjenfødt. Jeg tror vi hele tiden streber mot en høyere åndelig forståelse.

enig med gjest, det tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Men har store problemer med å se for meg at liv (enten det er en maur, et ekorn eller et menneske) bare forsvinner i løse luften.  Energiene (eller "sjelen"?) tror jeg forflyttes til et annet sted. Kanskje en annen dimensjon f.eks.

Ja, energien "forflyttes" Til ubrukelig energi. Som om du bruker energi på å løfte en bok, og så slipper du boken ned på bakken igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, energien "forflyttes" Til ubrukelig energi. Som om du bruker energi på å løfte en bok, og så slipper du boken ned på bakken igjen.

Det er din mening. Jeg er ikke enig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...