Gå til innhold

Bibelen er sann!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

KR sa:

"Maisen, hva har dette med toleranse å gjøre?

Hvorfor leser du innlegg her hvis du ikke tåler å høre hva andre tror og mener?

Jeg har da ikke henvendt meg direkte til deg med dette innlegget.

Hovedoverskriften i dette forumet er da religion og livsstil.

Hva mener du at vi skal skrive om?"

Hvis du ikke skjønner hva dette har med toleranse å gjøre, så er det verre stilt enn jeg trodde :o Men, jeg er dessverre ikke overrasket.

Klart du ikke har henvendt deg direkte til meg, men av de svarene du har fått så skjønner du kanskje at jeg ikke er alene om å mene noe annet enn det du gjør?

Og grunnen til at jeg hopper inn i den ene diskusjonen etter den andre, er selvsagt fordi jeg elsker å diskutere (og kanskje å kunne provosere litt også :wink: ).

Som jeg skrev så kan du gjerne få tro det du tror på, men du må også kunne respektere at andre mener noe annet, ikke sant? Jeg er så trygg i troen min selv at jeg ikke blir påvirket, men du kan vel si det sånn at jeg ikke har så mye til overs for misjonsbefalingen,- det blir å dytte på andre en tro som "skal være den eneste rette".

Egentlig så tror jeg at vi tror på det samme alle sammen, men det er bare tolkingene som gjør at det virker så utrolig forskjellig.

Donnie Darko sa:

"Vi prøvde jo det vi. Det ente jo med at så fort jeg henviste til faktaer så satte du på skylappene og valgte å ignorere meg."

Det som Donnie Darko skriver viser vel kanskje at det er noen som er litt hårsåre her (og kanskje ikke så trygge i sin egen overbevisning, eller??? Og da mener jeg ikke D:D.). Tenk litt på det KR.

Jeg mente selvfølgelig ikke å såre deg KR eller andre som sier de er kristne :roll: , men dere bør kunne tåle at andre mener noe annet?

Håper alle får en fin dag idag, her skinner solen fra blå himmel og jeg har ihvertfall tenkt meg ut i Guds skaperverk og nyte det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sesselja

En microscips i høyre hånd, som inneholder strekkoden, er også tatt i bruk i flere land, om enn på prøvestadiet. Alle vet vel at dette er prøvd ut på dyr i mange år allerede?

Dette vil jeg gjerne lese mer om. Har du en link? Eller er dette 'sannheter' som alle vet om og ikke trengs å bevises?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjæledyr kan bli merka ved å operere inn ein microchip var eg klar over har vore gjort i fleire år. (Sjå t.d. her.)

Har òg lest såvidt om eksperimentering med det på menneske, i mindre skala. (*Søker litt på nettet*) OK, det kan sjå ut som det er ein del testing ute og går. Fann denne sida med mange lenker til saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Crazee som fant linker på dette temaet.

Den linken jeg har fått opplyst er: www.google.com

og søk på VERICHIP, og MONDEX SMARTCARD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maisen

Jeg forstår ikke helt tankegangen din.

Hvis en ikke kan diskutere trosspørsmål i dette forumet, så burde det vel ha et annet navn enn Religion og livsstil.

Om du forteller om din overbevisning og tro, og mener at det er det eneste rette, da ville jeg ha en større forståelse for det, enn at du mener det er det samme hva man tror på.

Siden jeg tror fullt og helt på Bibelen, så er det jo logisk at jeg mener at alt som taler mot den må være feil.

Det er ingen grunn til at noen skulle føle seg støtt av den grunn.

Du nevner misjonsbefalingen, at du ikke har noe tilovers for den.

Hvis du har lest Bibelen, så forstår du kanskje hvorfor den er så viktig for oss kristne. Jesus sa at vi skulle gjøre alle folkeslag til Hans disipler.

I mange Asiatiske og Afrikanske land spesielt, er det store skarer av mennesker som opplyser at de har fått et fullstendig nytt og bedre liv som kristne. Er det ikke grunn til å fryde seg over det, uansett hva en måtte tro på selv, isteden for å bli støtt?

Og til slutt, hvis du har fulgt med i alle motinnlegg jeg har fått, bør du forstå at jeg er glad for at jeg ikke er hårsår, men velger å overse alle barnsligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva som faktisk er det opprinnelege talet skal eg ikkje seia noko om, men dette funnet skaper ein del problem: Kva skjer med dommedagsprofetar, filmar og heavy-/death-/blackmetaltekstar og sånt no?

(At kyrkja/geistlege er dei som har klart å forvrenga sanninga mest opp gjennom historien tek eg med store klyper salt - kyrkja har med urette blitt skulda for mykje dei, utan basis i kva som er sant.)

Underholdningsverdien av slike "profetier" og at man faktisk kan bruke det som en idèkilde til tekster, filmer osv. forsvinner nok ikke så lett. ;)

Kirken blir beskyldt for mye de ikke har gjort, er enig med deg der, men det blir feil å lukke øynene av den grunn. Kirken har manipulert og kontrollert veldig mye, og da snakker jeg ikke om moderne tid, men før det.

Jeg forstår ikke helt tankegangen din.

Hvis en ikke kan diskutere trosspørsmål i dette forumet, så burde det vel ha et annet navn enn Religion og livsstil.

En ting er å diskutere trosspørsmål, men når hovedinnlegget blir laget som en forkynnelse klarer jeg ikke å ta det like seriøst som om du skulle skrevet det i form av et debattinnlegg.

Du sier også at misjonsarbeidet er viktig for kristne, og ja jeg kan forstå det. Men å si at sin egen religion er den eneste rette og at de som ikke tror på den kristne gud må frelses og nærmest reddes blir feil. Det er da toleransen ikke er til stede hos de kristne som vil misjonere på denne måten (ikke alle kristne nå altså) selv om de mener det på best mulig måte, i følge sin egen overbevisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dobbeltmoral

Og til slutt, hvis du har fulgt med i alle motinnlegg jeg har fått, bør du forstå at jeg er glad for at jeg ikke er hårsår, men velger å overse alle barnsligheter

Motsvarene du har fått har ligget på samme seriøsitetsnivå som dine egne svar. Tar du ut eika fra øyet før du studere flisa i andres, så ser du nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dobbeltmoral

(At kyrkja/geistlege er dei som har klart å forvrenga sanninga mest opp gjennom historien tek eg med store klyper salt - kyrkja har med urette blitt skulda for mykje dei, utan basis i kva som er sant.)

Ja, kirken har sikkert blitt urettmessig beskyldt for mye, men gud hvor mye rettmessige beskyldninger som også finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari N

Hvor mange er klar over at dette allerede er i ferd med å skje i dag?

Strekkoden på alle varene vi kjøper i dag, har tre lange streker som alle står for 6. En først, en i midten og en til slutt.

Hvem er det som sier at disse strekene står for seks? Du tar det for en sannhet at strekkodene MÅ STÅ FOR 666 når noen har sagt det? Har du gått til kilden og undersøkt om dette er sant, eller tar du all tale for god fisk? Vet du at det er ravende gale konspirasjonsteoretikere fra USA som ble tilfeldigvis snappet opp i Norge på tidlig nittitallet?

I Norge så bruker man blant annet EAN-13, i motsetning til i USA som bruker UPC. UPC står for Universal Product Code og ble først brukt på 70-tallet. Dette oppstod etter en forespørsel om automatisk produktinformasjon og den ble først utviklet med modell etter morse. EAN står for European Article Numbering og er basert på 13-sifret tall til et binært system. De to første tallene står for landet varen er godkjent i. Det to første er altså forskjellig fra land til land. I Norge er sifrene 70. Hvordan du får 70 til å bli seks vet jeg ikke. Og hadde du satt deg litt inn i hvordan laseravlesning fungerer, så vet du at det tre forlengede strekene er for å hjelpe til med avlesningen og har lite for avlesning av selve koden. Det siste sifferet er også alltid forskjellig, da dette er et kontrollsiffer og må stemme overens med foregående siffere.

Vil du lære litt om strekkoder så kan du gjøre det her og om du vil, så har faktisk dette temaet vært opp til en universitetsavhandling, hvor resultatet kan du lese her

Og så videre, om du virkelig tror på denne ville konspirasjonsteorien, så hvorfor handelsstanden? Er Dyret Mammon? Eller er det slik at det (igjen) er jødene som står bak det hele, da det er jo de som driver og hersker all handel i hele verden...

Det hadde vært greit å vite hvor gammel du er KR, da alle går gjennom en fjortisfase i livet, hvor "alt" er sannhet, hvor hen du enn er. Om du er i en kristen sekt eller er punker, gother eller freak. Alle teorier som er i miljøene er "sanne" rett og slett fordi de er. Når folk prøver å diskutere/argumentere mot eller ler av dårlige argumenter, så forsterkes troen om "det sanne": SE ALL MOTBØREN VI FÅR, tenker man da, DET BEVISER VI HAR RETT. Man arbeider mot samfunnet og all fornuft er tilsidesatt. Så lenge disse strekkodene "er" 6 i ditt hode, så kan verken Gud eller menneske motbevise noe annet.

Siden jeg tror fullt og helt på Bibelen, så er det jo logisk at jeg mener at alt som taler mot den må være feil.

Hva taler mot Bibelen? Hvordan kan folk mene de innehar sannheten, de som river løst ett vers fra Bibelen, og som i tillegg er vid åpen for fortolkning?

Bibelen er jo selv rikelig med mange paradoks. Du må ha helheten i bildet, og likevel kan mange mennesker lese den på ulike vis. Bare Gud selv kan lese Bibelen korrekt.

Å sitere ett bibelvers i hytt og pine beviser ingenting. Selv Djevelen kan bruke Bibelen for sitt formål.

Ellers til alle: Sorry for et langt innlegg i en av slike teite debatter jeg egentlig ikke går inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med strekkoden, så stod det i en artikkel i et bilag til Illustrert vitenskap. I det bilaget utforsket de myter, og anslo sannsynligheten for at mytene var sanne. Denne artikkelen tok for seg antikrist, og hvilke mennesker som har blitt regnet som antikrist. Deriblant Bill Gates, Madonna og den nylig avdøde paven. Disse ble betegnet som antikrist på grunnlag av helt uforståelige utregninger som fikk 666 som resultat.

Illustrert Vitenskap rangerte myten som "fullstendig på jordet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babylons skjøge

Ditt argument for at bibelen er sann er johannes åpenbaring, 13, 16-18.

Før dette skal skje må jo alt det andre skje (vi må bli pint i fem måneder av gresshopper(9.5) og 200 millioner krigere ledet av fire engler skal utslette en tredjedel av oss(9.15). Alt dette etter at himmelens stjerner har falt ned på jorden(6.13)).

Siden dette har gått meg hus forbi, kan vi da konkludere med at biblen ikke er sann? Eller hvordan forklarer du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari N

Det var virkelig en imponerende preken du holdt der.

Men jeg skal fatte meg i korthet.

Jeg trenger ingen til å fortelle meg hva de lange strkene i strekkoden på alle varer står for.

Alle tall består av to streker. De tre lange dobbeltstrekene er identiske med strekene for tallet 6.

Dette er noe alle kan se der hvor tallet 6 er med.

Jeg vet at det i enkelte tilfeller, av ukjent årsak, har vært brukt andre streker for 6, i to varianter, men dette skjedde flere år etter at dette systemet ble tatt i bruk, så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det i enkelte tilfeller' date=' av ukjent årsak, har vært brukt andre streker for 6, i to varianter, men dette skjedde flere år etter at dette systemet ble tatt i bruk, så vidt jeg kan huske.[/quote']

Det er tre ulike strekpar for sifferet 6. Nokre siffer har to ulike par, og nokre kun eitt par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR sa:

"Hvis en ikke kan diskutere trosspørsmål i dette forumet, så burde det vel ha et annet navn enn Religion og livsstil. "

Selvsagt hører denne diskusjonen hjemme i dette forumet, tror du jeg mener noe annet?

"Om du forteller om din overbevisning og tro, og mener at det er det eneste rette, da ville jeg ha en større forståelse for det, enn at du mener det er det samme hva man tror på."

Vel, her har vi beviset på inntoleransen ihvertfall :o Kan du virkelig bare ha forståelse for det om jeg mener min tro er den eneste rette? Mener du det virkelig??? Ikke rart det blir krig i verden,nei :roll:

"enn at du mener det er det samme hva man tror på."

Hvis du leser innlegget mitt ser du at det faktisk ikke er det jeg skriver! Jeg skriver at jeg tror at vi alle egentlig tror på det samme, men at tolkingene er ulike. Og det er da noe helt annet.

"Du nevner misjonsbefalingen, at du ikke har noe tilovers for den.

Hvis du har lest Bibelen, så forstår du kanskje hvorfor den er så viktig for oss kristne. Jesus sa at vi skulle gjøre alle folkeslag til Hans disipler."

Nettopp, og det er det jeg ikke har sansen for. Og jeg vet at den er viktig for dere, men jeg trenger ikke like sånn pådytting allikevel, eller hva?

"men velger å overse alle barnsligheter"

Kanskje ikke så vanskelig når de fleste er i dine innlegg ? :wink:

Jeg håper virkelig du leser de motinnleggene du har fått og kanskje innser at andre med andre meninger også kan respekteres?

Det ble også skrevet noe her om å lese spenningsromaner. Jeg håper ikke alt utenom Bibelen regnes som det?

Håper du og alle andre får en fin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maisen

Siden du mener at vi kristne er så intolerante, og at det derfor ikke er så rart at det er krig her i verden, vil jeg gjerne høre om når og hvor evangeliske kristne har gått til krig mot noen.

Det er riktig at vi kan være intolerante, mot all form for det vi kaller vranglære, men aldri mot mennesker.

Mennesker med all slags tro, eller uten noen form for tro (som noen hevder) vil alltid være velkomne i våre møter, så sant de ikke kommer for å forstyrre eller ødelegge.

En som er sikker i sin tro, kan ikke godtkjenne noen annen form for tro.

Da ser jeg bort fra forskjeller innen kristendommen.

Vi er alle forskjellige, kan få forskjellig informasjon og erfaringer utenom det som står i Bibelen, og ikke minst, vi er selvstendig tenkende mennesker.

Men når det gjelder visse sekter, så er det visstnok bestemt hva de har lov å tenke.

Når muslimer sier at deres gud, Allah befaler dem å drepe kristne og jøder, vil det da være intolerant av meg som kristen å ikke godta en slik tro?

Når noen sier at deres tro, eller mangel på tro, tilsier at min Gud ikke eksisterer, er det intolerant av meg at jeg ikke kan godta det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når noen sier at deres tro' date=' eller mangel på tro, tilsier at min Gud ikke eksisterer, er det intolerant av meg at jeg ikke kan godta det?[/quote']

Ja det synes jeg i grunnen. Dvs. det er intolerant dersom du ikke kan godta at de ikke tror på din gud. Men det du kan kreve er at de aksepterer at du har din tro selv om de ikke er enige eller tror på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari N

Det var virkelig en imponerende preken du holdt der.

Men jeg skal fatte meg i korthet.

Jeg trenger ingen til å fortelle meg hva de lange strkene i strekkoden på alle varer står for.

Alle tall består av to streker. De tre lange dobbeltstrekene er identiske med strekene for tallet 6.

Dette er noe alle kan se der hvor tallet 6 er med.

Jeg vet at det i enkelte tilfeller, av ukjent årsak,  har vært brukt andre streker for 6, i to varianter, men dette skjedde flere år etter at dette systemet ble tatt i bruk, så vidt jeg kan huske.

Heisann, dette skjønte jeg ikke!! Jeg kan ganske mye om strekkoder, men jeg får det ikke til å bli seks uansett hvor mye jeg prøver, kan du forklare litt bedre?

ellers er jeg helt enig med Kari N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari

Jeg trodde dette skulle være ganske enkelt å forstå.

Alle de tre lange dobbeltstrekene som ikke har noe tall, men som er nødvendige for avlesningen av dataene om en vare, er helt identiske med dobbeltstreken som står for 6, bortsett fra at de er litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR.

da er de ikke identiske da :)

får være måte på hva man skal tolke inn i ting.

Ellers så stemmer det ikke i det hele tatt det du sier at de står for 6, se innlegge til Kari N, det forklarer veldig godt hva strekene står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...