Gå til innhold

Bibelen er sann!


Anbefalte innlegg

I Johannes åpenbaring kap.13 vers 16-18 står det:

Det utvirker at det blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og treller, et merke i sin høyre hånd eller på sin panne, og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket: dyrets navn eller tallet for dets navn.

Heri består visdommen. Den som har forstand, la ham regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall.

Og dets tall er seks hundre og sekstiseks. (666)

Hvor mange er klar over at dette allerede er i ferd med å skje i dag?

Strekkoden på alle varene vi kjøper i dag, har tre lange streker som alle står for 6. En først, en i midten og en til slutt.

En microscips i høyre hånd, som inneholder strekkoden, er også tatt i bruk i flere land, om enn på prøvestadiet.

Alle vet vel at dette er prøvd ut på dyr i mange år allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://news.independent.co.uk/uk/this_brit...sp?story=634679

A newly discovered fragment of the oldest surviving copy of the New Testament indicates that, as far as the Antichrist goes, theologians, scholars, heavy metal groups, and television evangelists have got the wrong number. Instead of 666, it's actually the far less ominous 616.

oops.. Der gikk teorien din på trynet gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være noen som for enhver pris vil forsøke å forvrenge sannheten.

Og det er utrolig hvor stor troen din er på disse, Donnie Darko.

Siden du er en kløpper i engelsk, kunne du kanskje klare og oversette innlegget ditt til norsk.

Det er fortsatt lov å bruke vårt eget språk her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, merkelig nok er det nettopp kirken og de geistlige som har forsøkt og klart å forvrenge sannheten mest opp gjennom Europas historie... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Det vil alltid være noen som for enhver pris vil forsøke å forvrenge sannheten.

Sant det. Kristne grupperinger har gjort det gjennom hele historien for å tilpasse sine forutsigelser virkeligheten.

Ellers er det ikke noe særlig imponerende at 2000 år gamle forutsigelser en eller annen gang slår til. Mennesker vil en gang bo under vann. Tro meg. Jeg er din nye gud. Bøy deg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikkje akkurat det største avsnittet du fann om saka då - og det er ikkje akkurat noko nytt; det er snakk om det eldste fragmentet med dette talet som er funne. Du kan forresten sjå eit bilete av fragmentet. Som du ser var dette talet både kjent og imøtegått på 100-talet. Og 665 er òg ein variant som er kjent.

Så - at ein har funne eit tidleg fragment som viser ein annan versjon av dyrets tal enn den vanlege, men likevel ein versjon ein visste om - tyder det at dette eine fragmentet invaliderer alle andre skrifter og skriftfragment som viser noko anna?

Kva som faktisk er det opprinnelege talet skal eg ikkje seia noko om, men dette funnet skaper ein del problem: Kva skjer med dommedagsprofetar, filmar og heavy-/death-/blackmetaltekstar og sånt no?

(At kyrkja/geistlege er dei som har klart å forvrenga sanninga mest opp gjennom historien tek eg med store klyper salt - kyrkja har med urette blitt skulda for mykje dei, utan basis i kva som er sant.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Om man tror på profetier, eller at noen kan se i framtiden, så kan man kanskje tro på akkurat det der, som en spådom, det er jo ikke dermed bevist at hele Bibelen er sann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi har jo skjønt at dere mener det nå :kul: , men skal dere snart innse at vi er ganske mange som ikke mener det samme?

Klarer dere å respektere at vi tror noe annet? Eller er det det vanlige fra endel kristne om at bare vi vet sannheten?

Toleranse er vel ikke det mest sannsynlige ordet i forbindelse med endel av dere :roll:

Dere må gjerne få lov å ha den troen dere vi, men hva med å la oss andre få ha vår i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som har forstand, la ham regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall.

Og dets tall er seks hundre og sekstiseks. (666)

Det er kanskje bare jeg som er dum, men hva dreier dette seg egentlig om? Og hvordan kan dette tallet regnes ut? Og hva er forbindelsen med dyret?

Jo, jeg har selvsagt hørt om det berømmelige 666 tallet i forbindelse med dommedagsprofetier og slikt, men jeg har altså ikke klart å begripe sammenhengen. Og jeg har lest Johannes Åpenbaring en gang for lenge siden, men ble ikke så veldig mye klokere. Som en lenger opp sier: den kan tolkes i alle retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre, av og til virker det som om jeg er havnet midt oppe i en barnehage hvor noen usikre barn prøver å hevde seg sjøl ved å håne og latterliggjøre andre.

De er tydeligvis inne i dette forumet bare av denne grunn.

Men heldigvis så er de fleste interessert i å diskutere forskjellige holdninger og trosretninger på en seriøs måte. Det er disse jeg vil henvende meg til.

Maisen, hva har dette med toleranse å gjøre?

Hvorfor leser du innlegg her hvis du ikke tåler å høre hva andre tror og mener?

Jeg har da ikke henvendt meg direkte til deg med dette innlegget.

Hovedoverskriften i dette forumet er da religion og livsstil.

Hva mener du at vi skal skrive om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du at vi skal skrive om?

Hva med å utveksle oppskrifter på nattverdsbrød og bønnesalat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men heldigvis så er de fleste interessert i å diskutere forskjellige holdninger og trosretninger på en seriøs måte. Det er disse jeg vil henvende meg til.

Vi prøvde jo det vi. Det ente jo med at så fort jeg henviste til faktaer så satte du på skylappene og valgte å ignorere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neida Crizzy, jeg mente absolutt ikke deg.

Siden du setter spørsmålstegn ved om hele Bibelen er sann, så vil jeg anbefale deg å lese boken: Guds egen signatur, av Grant R.Jeffrey, på Hermon forlag 1998.

Den handler om bibelkoden, og er spennende lesning.

Men det er flere som har skrevet om bibelkoden, som beviser at hele Bibelen er sann, men jeg har ikke kildenavnene her og nå.

Denne koden er brukt på originalspråket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata

Det er absolutt ikke dumt å spørre om ting man ikke vet noe om.

Jeg kan fortelle deg noe av det jeg vet om emnet.

Hebreerne og grekerne brukte ikke figurer, sånn som 1,2,3,4 etc. for å uttrykke tallverdier. de brukte bokstavene i alfabetet deres istedet.

I stedet for 1, skrev de den første bokstaven i alfabetet, for 2, den andre bokstaven osv. slik at hver bokstav i det hebraiske og greske alfabetet står for et visst tall.

Eks: Jesus blir på gresk stavet IESOUS.

I har tallverdien 10, E står for 8, S for 200, O for 70, U for 400 og S for 200. Tilsammen altså 888.

På samme viset er tallet for antikrist 666.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...