Gå til innhold

Hvor mye har anti-age hudpleie å si?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bruke anti-age produkter, men jeg reagerer på så og si alt unntatt La Roche-Posay, som etter hva jeg vet har fokus på å være milde fremfor å være anti-age. Hvor viktig er dette med anti-age produkter? Jeg passer på å holde huden fuktet og jeg unngår solen.



Anonymous poster hash: 63223...238
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike produkter har ingen dokumentert effekt.



Anonymous poster hash: 86c63...770
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk enig i at det nok ikke har noen spesiell virkning. Produsentene tjener penger på folks "angst" for å bli gammel før tiden. Jeg tror at det å leve sunt, spise sunt, gi huden fuktighet, være konsekvent med å bruke solkrem med høy nok faktor, tenke sunt og ellers ha det så bra en kan i livet sitt, er nøkkelen. Bruk de anti-rynkekrem-pengene på noe bedre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å bruke anti-age produkter, men jeg reagerer på så og si alt unntatt La Roche-Posay, som etter hva jeg vet har fokus på å være milde fremfor å være anti-age. Hvor viktig er dette med anti-age produkter? Jeg passer på å holde huden fuktet og jeg unngår solen.

Anonymous poster hash: 63223...238

Du kan komme langt med disse to tiltakene,og hvis man samtidig ikke røyker og spiser noenlunde sunt er man enda lengre på vei.Jeg bruker anti-age produkter selv,men vet ikke om det hjelper;) No7 sitt Protect & Perfect serum skal imidlertid ha dokumentert effekt,og jeg synes jeg så en forskjell da jeg brukte det:

http://www.kk.no/livsstil/serumet-som-holder-rynkene-unna-20017

Tror nok uansett at det å unngå solskader og tilføre nok fuktighet,ha gode hudpleierutiner osv..har mest å si.Og så er det i stor grad genetisk betinget hvor tidlig eller sent man får rynker.

Endret av Sandie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt trenger du ikke gå bananas med fuktighetskremen heller, huden klarer seg stort sett fint på egen hånd. Bruk etter behov, ikke vane.



Anonymous poster hash: 86c63...770
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at anti-age har en del å si. Selv har jeg brukt en del anti-age som jeg

faktisk har merket forskjell på ved bruk.

Men hvis du vet at La Roche-Posay fungerer for deg, så finnes det produkter i

dette merket med anti-age, så da er det jo bare å gå for de :)



Anonymous poster hash: daaae...f6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ønsker å bruke anti-age produkter, men jeg reagerer på så og si alt unntatt La Roche-Posay, som etter hva jeg vet har fokus på å være milde fremfor å være anti-age. Hvor viktig er dette med anti-age produkter? Jeg passer på å holde huden fuktet og jeg unngår solen.

Anonymous poster hash: 63223...238

De er uvesentlig. I likhet med det meste vi velger å kline oss inn med. Det meste er mer skadelig enn at det gavner noe. Solfaktor er viktig for å forhindre skader.

Anonymous poster hash: 8e1f0...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti-age-produkter er mer en hype enn noe annet. Det spørs på genene dine, og hvor flink du har vært til å holde deg unna solen og fukte huden som ung...



Anonymous poster hash: b27b3...45c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

For å sitere hudpleieren min: Man kan forebygge en del rynker, men er de først kommet, så er det fint lite man kan gjøre med "pots and potions".

Her er de tipsene jeg har fulgt i en årrekke:

- Solfaktor! Sol - selv om den er aldri så skjønn - fremskynder aldringsprosessen i huden. Så bruk solfaktor hver dag, selv på vinterstid. Om sommeren bør man også smøre seg inn flere ganger daglig.

- Kuldekrem for å unngå frostskader i huden, noe som igjen kan forårsake fremskyndet hudaldring

- Rens huden morgen og kveld. Det trenger ikke koster skjorta, det holder masse at det er milde produkter, og La Roche Possay er i det henseende ypperlige

- Fuktighetskrem uten lanolin og mineralolje

- Mild skrubb 2-4 ganger i uka.

I tillegg kommer masse rent vann innvendig, samt et noenlunde fornuftig kosthold og levesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Yup, min mor har utrolig fin hud fordi hun har renset og brukt kremer siden hun var 20. Alle andre i familien hennes har mye værre hud med rynker osv. og de har ikke brukt noe hudprodukter i det hele tatt. Man ser forskjell for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup, min mor har utrolig fin hud fordi hun har renset og brukt kremer siden hun var 20. Alle andre i familien hennes har mye værre hud med rynker osv. og de har ikke brukt noe hudprodukter i det hele tatt. Man ser forskjell for å si det mildt.

Vet du hvordan type kremer hun har brukt?

Anonymous poster hash: 63223...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Vet du hvordan type kremer hun har brukt?

Anonymous poster hash: 63223...238

Hun har brukt forskjellige kremer fra hudpleiere, men siden 80 tallet har hun holdt seg til merket Babor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har brukt forskjellige kremer fra hudpleiere, men siden 80 tallet har hun holdt seg til merket Babor.

Ok. Men de andre i familien har ikke brukt kremer i det hele tatt. Jeg lurer på hvordan forskjellen hadde vært hvis din mor hadde brukt vanlige standard fuktighetskremer, men det blir jo litt verre å finne ut av:)

Anonymous poster hash: 63223...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slike produkter har ingen dokumentert effekt.

Anonymous poster hash: 86c63...770

Avitamin-syre har dokumentert effekt. Det blir også brukt på arr etter brann og andre skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som fjerner rynker er botox og kirurgi. Du kan forebygge,men ingen anti-age krem vil fjerne rynker.

Anonymous poster hash: af8d9...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra innleggene her tror jeg mange misforstår hva anti-age faktisk er.

Mange skriver at dette er unødvendig og ikke fungerer. Jo anti-age

fungerer, men det er ment å være forebyggende. Selvfølgelig kan ikke

noen krem fjerne rynker fullstendig. Men anti-age er ment å forebygge

slik at man ikke like lett får rynker og eldre/slapp hud. Og til det formålet

er det faktisk mange produkter som i kombinasjon med solfaktor vil

hjelpe til å holde huden yngre, lengre :)



Anonymous poster hash: daaae...f6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ut fra innleggene her tror jeg mange misforstår hva anti-age faktisk er.Mange skriver at dette er unødvendig og ikke fungerer. Jo anti-agefungerer, men det er ment å være forebyggende. Selvfølgelig kan ikkenoen krem fjerne rynker fullstendig. Men anti-age er ment å forebyggeslik at man ikke like lett får rynker og eldre/slapp hud. Og til det formåleter det faktisk mange produkter som i kombinasjon med solfaktor vilhjelpe til å holde huden yngre, lengre :)Anonymous poster hash: daaae...f6d

Dette! Huden starter veldig sakte men sikkert rundt 23 års alderen å "bli eldre" Det første som blir eldre er hals og hender. Drikke vann, solfaktor, spise sunt og trene er nøkkelord i unngå tidlig aldring men også anti age produkter, som sagt over her er det for å forebygge, er ikke så mange i 20 årene som tenker hva de putter på ansiktet vil synes om noen år. Det er viktig å rense huden om kvelden fordi huden fornyer seg hver natt og da er det lurt å bruke de mest pleiende produktene du har :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...