Gå til innhold

Får man finere hud hvis man går uten sminke ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som har mye urenhud. Jeg har veldig lav selvtillit når det kommer til huden min, så derfor går jeg med mye sminke på huden. Men jeg hører nesten alle sier at huden blir finere hvis man går uten sminke i åver lengere tid. Stemmer det eller er det bare noe folk sier ?

Anonymous poster hash: 51a56...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hva man gjør med huden ellers. Hvis du ikke bruker riktig renseprodukter så får du finere hud ved å droppe sminken.



Anonymous poster hash: ccdc2...ecb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du renser av sminken om kvelden og bruker en god nattkrem med fukt, ville jeg ikke vært redd for det. Og så lenge du bruker god sminke som ikke tetter porene så ikke huden får puste/luft.

Selv tenker jeg også på at det er godt for huden å gå uten tung sminke hver dag. Og dropper pudder som jeg føler tetter, og somoftest bruker jeg kun litt dekkstift og BB cream på huden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant -sminke er som gift for huden, og uansett hvilke produkter du kjøper som liksom skal gi huden rom til å puste, så dekker du till/fyller du fortsatt porene med dritt.

Rådene er å drikke masse, masse vann, være ute i dagslys, ha et godt kosthold og bruk grønnsaker og yoghurt for å rense huden og gi fukt. Ellers så ville jeg tatt meg en tur innom forumet på veg-veg.no for å få tips om et sunnere liv for huden din. Lykke til!



Anonymous poster hash: bd756...271
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette stemmer. Mye sminke inneholder dårlige ingredienser som ikke gjør noe for huden. Blant annet tetter igjen porene. Det er uansett viktig å rense, sminke eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker (masse) mineral foundation og vasker klagene av og til, er avhengig grunnet kvisearr. Dette vet jeg nå ikke gjør huden verre for droppet det i 9 mnd fordi jeg var så syk i graviditeten, huden ble ikke noe penere men helt lik og umulig å se forskjell på. Riktig foundation og godt hudstell generelt gir ikke verre hud enn å droppe sminken.

Og forresten, sett mange damer som er stolte av å ikke gjøre noe konstruktivt med huden og at de dropper sminken fordi de tror de har så fin hud, mens jeg ser et grovt hornlag, store porer, fuktmangel etc.

Anonymous poster hash: fcaa9...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vasker kostene ^

Anonymous poster hash: fcaa9...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet helt med sminke for et par måneder siden, har mye finere hud nå!

Anonymous poster hash: 3f333...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjeldent sminke, har veldig fin hud. Da jeg brukte sminke slet jeg med hudormer og generelt uren hud



Anonymous poster hash: e10ef...217
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hjalp mineralsminke når jeg slet med kviser, da ble kvisene borte. Nå er kvisene borte, nå spiller det ingen rolle om jeg bruker sminke eller ikke. Jeg bruker kun renseservietter, er ikke flink til å rense huden. Men får ikke kviser fordet. Når jeg slet med kviser så hadde jeg perioder med mye fokus på huden, rens, kremer, peeling osv. Ble ikke bedre.



Anonymous poster hash: 87b51...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg renser huden med god rens morgen\kveld og gode kremer. Når det kommer til sminke så bruker jeg bare mineralsminke. Jeg har prøvd alt får å gjøre huden min bedre uten at det hjelper, så det siste jeg kan prøve er å slutte med sminke. Kan ikke huske sist jeg gikk mer en en dag uten sminke.

Ts



Anonymous poster hash: 51a56...015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo an på sminken. Mineralsminke skal være det beste for huden siden den lar huden puste. Men det kommer jo an på type mineralsminke også. Det finnes dårlig og det finnes bra her også, og noen inneholder mye dritt som ikke er bra for huden.

For min egen del gjør sminken ingen utslag på huden, men om jeg glemmer å vaske kosten får jeg utbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke finere hud av å gå uten sminke... Ser ingen forskjell. I eksamensperioden leser jeg gjerne kun hjemme, og da gidder jeg ikke bruke sminke, men det gir ingen forskjell på huden min. Folk må skjønne at det er ikke all uren hud som kan spores tilbake til at en ikke renser godt nok, spiser gluten/sukker, drikker melk eller bruker sminke...

Anonymous poster hash: 90cf9...8a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste for min hud, er helt lart mye frisk luft og ingen sminke. Og så klart spise sunt. Droppe alkohol og karbo.

Jeg har veldig gode renserutiner, og renser huden to ganger om dagen. Bruker også en mineralfoundation, som blir ansett som veldig bra for huden.

Men ingen tvil om at frisk luft gir den fineste gløden til ansiktet. Med make-up får jeg veldig fort sorte prikker.



Anonymous poster hash: 5e0b7...e2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste for min hud, er helt lart mye frisk luft og ingen sminke. Og så klart spise sunt. Droppe alkohol og karbo. Jeg har veldig gode renserutiner, og renser huden to ganger om dagen. Bruker også en mineralfoundation, som blir ansett som veldig bra for huden. Men ingen tvil om at frisk luft gir den fineste gløden til ansiktet. Med make-up får jeg veldig fort sorte prikker. Anonymous poster hash: 5e0b7...e2a

Fatter ikke dette med frisk luft. Jeg går så mye turer at jeg bare ikke begriper hvorfor huden min er så grå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste for min hud, er helt lart mye frisk luft og ingen sminke. Og så klart spise sunt. Droppe alkohol og karbo.

Jeg har veldig gode renserutiner, og renser huden to ganger om dagen. Bruker også en mineralfoundation, som blir ansett som veldig bra for huden.

Men ingen tvil om at frisk luft gir den fineste gløden til ansiktet. Med make-up får jeg veldig fort sorte prikker.

Anonymous poster hash: 5e0b7...e2a

Hvilken mineralfoundation er det du bruker?:-)

Anonymous poster hash: bcff4...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min hud har det ingenting å si om jeg går med eller uten sminke, ei heller hva jeg renser den med. Jeg får kviser av stress og hormoner..



Anonymous poster hash: 73596...f5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det mye å si, da huden min reagerer på mye sminke.

Noe sminke er trygt å bruke, men som regel merker jeg at huden min blir

mye bedre når jeg går uten sminke. Rense huden godt gjør jeg uansett

om jeg bruker sminke eller ikke.



Anonymous poster hash: c6213...852
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...