Gå til innhold

Kokosolje i håret? Evt hva annet kan det brukes til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk en krukke med kokosolje i bursdagsgave (den er grønn, står "extra virgin coconut oil" på den) og fikk høre at den var fin å bruke i håret.

Men hvordan bruker man den? Ser for meg at det er litt dumt å ha masse olje i håret? Andre ting den evt kan brukes til?

Sånn hvis det har noe å si har jeg veldig tykt, langt hår. Tørr hodebunn og litt slitte tupper etter farging.

Anonymous poster hash: b0c1b...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri brukt det i håret, men du kan bruke det til å steke i, og erstatte smør i baking feks.



Anonymous poster hash: 504b2...2c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke det til nær sagt alt (matlaging, solkrem/massasjeolje/ tannkrem/ spise en skje om dagen er bra for fordøyelsen og mye, mye, mye mer. Må være en av de mest anvendelige produktene som noen sinne er solgt.

http://wellnessmama.com/5734/101-uses-for-coconut-oil/



Anonymous poster hash: 6adcc...9b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt den (Putt en del over på ett syltetøyglass), sett glasset i varmt vann og ta den flyende olja i håret. La virke ett par timer eller over natta, og vask ut... Fantastisk for å gi fuktighet til håret.

Kan også brukes istedenfor tannkrem sammen med natron og peppermynteolje, og noen bruker det som deodorant. Er visst også veldig bra å gi en spiseskje sammen med måltidet til hunden, hvis du har en.



Anonymous poster hash: 7ef6c...0bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mascarafjerner:)



Anonymous poster hash: bd436...971
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det i underlivet (anti-fungal), på kroppen, i håret, på leppene, i mat..... +++

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er fantastisk i håret.

Den er veldig god som håndkrem og bodylotion. Den har visst solfaktor, og den er god på eksem.

Den fungerer mot sopp i underlivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ikke meninga å kuppe tråden din TS, men jeg har en likedan krukke stående.
Når dere bruker den i matlaging, vil det ikke sette smak? I alle fall i bakverk tenker jeg? Kanelbolle med kokossmak...
Og hvordan bruker dere den i underlivet? Som en krem dere smører utenpå, eller bruker dere den inni skjeden ved behandling av sopp???



Anonymous poster hash: 4ce37...14d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ikke meninga å kuppe tråden din TS, men jeg har en likedan krukke stående.

Når dere bruker den i matlaging, vil det ikke sette smak? I alle fall i bakverk tenker jeg? Kanelbolle med kokossmak...

Og hvordan bruker dere den i underlivet? Som en krem dere smører utenpå, eller bruker dere den inni skjeden ved behandling av sopp???

Anonymous poster hash: 4ce37...14d

Skjeden er selvrensende. Ingenting skal opp der. Unntatt penis, fingre, ja, du skjønner tegninga. Smør kokosoljen utenpå.

Anonymous poster hash: e8014...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ss varm kokosolje i håret. La sitte i natta over. Skyll ut med varmt vann.

http://timesofindia.indiatimes.com/life-style/beauty/Beauty-secrets-of-coconut-oil/articleshow/38424472.cms

Høres interessant ut,men blir ikke dette veldig fettete/grisete på sengetøyet?

Anonymous poster hash: c9d30...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres interessant ut,men blir ikke dette veldig fettete/grisete på sengetøyet?

Anonymous poster hash: c9d30...888

Jeg har prøvd denne kuren et par ganger, da har jeg hatt håret i en litt stor badehette og lagt et håndkle over puten. Ikke det mest behagelige å sove med, men håret blir såå mykt dagen etter!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det i hårtuppene og innimellom hårbunn før vask.

Blander ut litt med bodylotion. Huden er silkemyk.

Bruker det som make-up fjerner.

Tar på litt rundt øynene hver dag. Beste øyekrem jeg noen gang har brukt.

Munnskyll.

osv osv.



Anonymous poster hash: fc659...443
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spise det? Veldig bra fettsyresammensetning i kokosolje, spiser selv 1-2 ss per dag. Du burde ikke overstige 2 ss, da kan det virke lakserende. Ellers anbefaler jeg å bruke det i matlagning og om kroppskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...