Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk skal dere ha ♡ Dette er helt fantastisk. Utrolig fascinerende hvor naturlig det er å bli mamma. Og de mammafølelsene kom hos meg i det jeg hørte lillebebis gråte ♡

skal skrive inn fødehistorien min på "dagboka"mi når jeg klarer å ta fokuset bort fra prinsessa mi ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha ♡ Dette er helt fantastisk. Utrolig fascinerende hvor naturlig det er å bli mamma. Og de mammafølelsene kom hos meg i det jeg hørte lillebebis gråte ♡

skal skrive inn fødehistorien min på "dagboka"mi når jeg klarer å ta fokuset bort fra prinsessa mi ♡

Så godt å høre, og heldig du er! For meg føltes det ikke naturlig og mammafølelsen kom først etter 3 uker da jeg slutta å amme. Håper det blir annerledes med nummer to! Høres fantastisk ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har alle babyklærne blitt vasket, brettet, sortert og lagt i kommoden. :) Tror hun har mer klær en mannen og meg tilsammen :P Og det er bare i str 56/0-3mnd. Har noen få ting i større størrelser også. Heldigvis er mestparten brukte klær vi har fått gratis.

Mamma har levert fra seg hentesettet hun har strikket + 2 strikka sett til :)

Idag kjøpte jeg inn bleier, så skal begynne å pakke fødebaggen i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det er så kjekt å ha alt på stell :) det meste er klart her også, mangler kun å montere seng og å kjøpe inn bleier, salvet o.l...

Hehe, mamma hadde bakt flere kaker til oss i dag, slik at vi kunne fryse de ned å ha i fryser :) Greit å ha en super snill mamma når man selv er dårlig til å bake :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå det er så kjekt å ha alt på stell :) det meste er klart her også, mangler kun å montere seng og å kjøpe inn bleier, salvet o.l...

Hehe, mamma hadde bakt flere kaker til oss i dag, slik at vi kunne fryse de ned å ha i fryser :) Greit å ha en super snill mamma når man selv er dårlig til å bake :) :)

Mamma skal bake krydderkake til meg! :D Jeg har laget kanelsnurrer selv da, så jeg tenker at jeg ikke lager noe mer. Jeg har ingen planer om å stappe i trynet etter fødsel, så håper ikke folk forventer at jeg har mye å servere når de kommer.. Tenker vi har andre ting å bruke tiden på enn å lage ting å servere til besøket ;)

Her mangler det å gjøre klar senga. Litt smårydding som det alltid er, og å sy babynest. Må snart gjøre det skal jeg rekke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt med kaker i fryseren, er glad i både å bake og spise kaker :) Problemet er å få de i fryseren før de havner i munnen :sikle:

Lagde eplekake i kveld, og har spist nesten halve allerede helt alene :sjenert: Er alt for glad i eplekake, og etter jeg fant ut at det er veldig raskt og enkelt å lage, har det blitt litt for mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe enig! Vanskelig å la de være i fryseren😁 eplekake er jo såå godt, og best fersk!

Nå nærmer vi oss. Siste uka i oktober nå, så kan alle bebisene komme 👶👶👶💙💜❤💗

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har vektøkningen deres vært de ulike delene/ ukene av svangerskapet?

Jeg gikk opp en del de første ukene! Frem til uke 10 gikk jeg opp 3,5 kg, og til uke 26 gikk jeg opp ytterligere 6 kg. Deretter gikk jeg opp 1,5 kg til uke 29. Vektendring fra uke 29 til nå (uke 34) har vært minus 1 kg. Jordmor sa ingenting da..

Det er ikke det at jeg ikke vil spise, men jeg er ikke sulten (magen føles full hele tiden) og har mye halsbrann. Jeg må velge enten mat eller søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke opp noe i starten.

Begynte å legge på meg fra uke 16. Så gikk det i været jevnt hele veien...

Nå har jeg gått opp 4 kg på to uker pga vann, og har så vondt i alle ledd. Vondt å gå på de tjukke beina, og vondt å knipe henda.

Sjekker blodtrykk hver dag nå pga fare for svangerskapsforgiftning. Har gått opp 30

Kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 4 kg frem til uke 30, men nå de siste 4 ukene er det kommet 2.5 til. Sist gang gikk jeg opp totalt 13, men det er visst ofte slik at de som er slanke fra før går opp mer for å ha mer lager for graviditeten og ammingen, jeg hadde allerede noe ekstra å ta av. Jeg har ikke hatt mye apetitt, spist mindre under graviditet enn ellers, men nå er jeg blitt sjokomonster og bakerivarerfanatiker.. Akkurat som på slutten i forrige svangerskap :) tenker ikke mye på vekt osv, det er en naturlig del av graviditet og det går som oftest raskt bort igjen med amming, vann, gå turer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du får god oppfølging studenten, viktig å følge med :) du har heldigvis ikke lenge igjen :)

Du har ikke gått mye opp Mus-Katt - går sikkert fint med litt sjokolade og kaker de siste ukene :)

Jeg la på meg litt mye i begynnelsen, måtte småspise for å ikke bli kvalm. Men d var egentlig helt greit, for jeg var ganske tynn fra før og hadde ikke så mye å gå på. Vil bare ikke begynne å gå nedover i vekt nå - det er jo gjerne nå de siste ukene baby vokser mye og trenger mest næring eller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått opp jevnt og trutt.. Har passert 12 kg opp nå. Synes det er helt ok. Alle gravidklærne mine passer fortsatt og er noen kg under der jeg var i første svangerskap. Fokuserer ikke på vekta, tenker heller på hva jeg spiser og prøve å velge sunne alternativer. Koser meg i helga og når jeg har vært flink og fortjent det :nigo: nyter svangerskapet veldig akkurat nå, føler meg i ok form og at kroppen er på track mht fødsel om ca 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned ca 4 kg i første trimester, hadde null matlyst. Tror jeg begynte å legge på meg rundt uke 20, da kom de 4 kg fort tilbake, så etterpå har jeg gått opp ca 800g i uken, men de siste ukene har jeg lagt på meg mer. Er +12 kg nå, egentlig ikke særlig merkbart, mest på magen og så gjevnt fordelt over lår, legger og armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lagt på meg 16-17 kg i begge svangerskap (frem til uke 35 og 33). Kiloene bare kommer. Heldigvis renner de av igjen like kjapt som de kom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 11 kilo. 10 av dem er allerede borte. Og jeg gjør ingenting annet enn å spise, amme og sove. Jeg ville ikke bekymret meg fra for mye eller for lite vekt så lenge lillebebis vokser som hun skal inni der ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymrer meg ikke for å gå opp noen kilo til ;) Men bekymrer meg litt hvis vekten fortsetter å gå nedover - for det er vell strengt tatt på slutten lille baby trenger mest for å vokse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 4 kg innen uke 7, og nådde startvekta igjen rundt uke 20. Derfra har jeg gått sakte men sikkert opp, og er nå +8 kg fra startvekt. Så jeg har klart å gå opp 12 kg fra da Hyperemesisen var på sitt verste! Veldig fornøyd med det :)

Nå har jeg hatt litt forhøyet blodtrykk de siste ukene, men det er fortsatt innenfor normalen, jeg har vanligvis lavt blodtrykk. Men siden jeg gikk opp 0,6 kg fra torsdag til fredag fikk jeg beskjed fra jordmor om å følge litt med i tilfelle jeg holder på å få svangerskapsforgiftning.. Håper jeg slipper det!

Er forresten 36+0 imorgen <3 Tiden går så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...