Gå til innhold

Hvordan få nye venner?


Gjest Jente 26 år

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 26 år

Hei!

Jeg er en jente på 26 år fra Bergen, som virkelig ønsker å utvide min ganske innskrumpede sosiale vennekrets, som plutselig omtrent bare består av kjæresten min og søsteren min (og resten av familien og da).

Er ikke tidenes mest utadvendte menneske, så synes det kan være vanskelig å ta initiativ når jeg møter nye mennesker, særlig siden de fleste har nok venner og ikke trenger flere. Mens jeg selv egentlig ikke har noen ordentlige venninner å være med lenger pga av at jeg har mistet kontakten med noen og andre har flyttet og sånt..... Og det gjør det ekstra vanskelig å få nye venner, er liksom enklere å invitere nye mennesker med på ting om du allerede har planer med andre, mens det føles litt rart å invitere relativt ukjente mennesker med til å finne på noe i lag med bare meg....

Så det jeg først og fremst lurer på er om det er noen som vet om noe nettforum hvor det går ann å lage en profil og søke etter venner, som en datingside, men for å finne venner. Kan jo være både datingside og venneside...

Men når jeg søker på nettet selv så finner jeg bare datingsider, selv om det ofte står "finn en venn eller kjæreste" og lignende. Det må være en side hvor man kan velge å "krysse av for" at man søker venner, og ikke bare alternativene mann eller kvinne.

Noen som vet om noen sånne sider?????

Ellers så prøver jeg jo selvsagt å møte folk, som for eksempel ved å begynne på dansekurs, men har foreløpig ikke funnet noen venner der..... Er pardansing så danser jo bare med gutter, mens jeg vil ha venninner (og har kjæreste).

Savner å ha en bestevennine, eller i det hele tatt bare noen jeg kan finne på ting i lag med. Om det er andre her på forumet, gjerne fra Bergen, som ønsker å utvide sin sosiale omgangskrets så er det jo bare å sende meg en melding her, så kan jeg jo eventuelt fortelle mer om meg selv.

Håper jeg får noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vel sliter med det samme selv egentlig. er 23 år btw. etter at jeg var ferdig på folkehøgskole og flytta tilbake til hjemstedet mitt var alle liksom borte. det ble utrolig ensomt og jeg gråt mye. heldigvis hadde jeg kjæresten min aom jeg kunne snakke med. Har flytta sammen med han til Trondheim for noen år siden men sliter fortsatt med å få venner. Fant ut for ca 1 år siden at 2 av de jeg hang med på ungdomskolen fortsatt bodde på hjemstedet mitt etter at jeg var ferdig med folkehøgskolen. synd ejg ikke visste det da. Du kan jo alltids prøve facebook...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen av dere som faktisk har fått gode venner i "voksen" alder?

Vet jo at råd for å skaffe nye bekjentskaper er å være mer utadvendt. dra dit man gjerne treffer folk osv osv, kjent sak.. Høres jo fint ut i teorien, men ser for meg at når det kommer til stykket, så er man opptatt med seg og sitt egentlig. Altså at bekjentskapet bare kommer til et visst nivå. Noen av dere som har funnet gode venninne som har blitt værende?Nye bestevenninner liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Men er det noen av dere som faktisk har fått gode venner i "voksen" alder?

Vet jo at råd for å skaffe nye bekjentskaper er å være mer utadvendt. dra dit man gjerne treffer folk osv osv, kjent sak.. Høres jo fint ut i teorien, men ser for meg at når det kommer til stykket, så er man opptatt med seg og sitt egentlig. Altså at bekjentskapet bare kommer til et visst nivå. Noen av dere som har funnet gode venninne som har blitt værende?Nye bestevenninner liksom?

Jeg er voksen og singel, og jeg har ikke noe "meg og mitt". Jeg har jobben, ellers er det jo venner det går i. Jeg har gode venner, men det kan gå litt i perioder, for folk flytter på seg og det skjer ting og tang. Likevel er jo venner viktigere nå enn noen gang, så om man ikke har en og samme bestevenninna hele livet, så kan man ha veldig gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

www.aktivitetsvenner.no er også en mulighet. Jeg har møtt folk derfra.

Kan anbefale denne siden, ja. Møtt flere folk derfra, og to av dem er svært gode venninner av meg i dag.

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta

Jeg er 24 år, også fra Bergen. Sliter med akkurat det samme som deg, TS. Veldig sjenert og ikke noe flink til å ta initiativ. Da jeg flyttet hit så mistet jeg samtidig kontakten med venner fra hjemstedet mitt.

Jeg har prøvd Aktivitetsvenner.no, og vil anbefale den, selv om jeg ennå ikke har møtt noen derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple

Og så KG da :) Sjekk Treff-forumet. Kanskje du finner en passende tråd der, eller du kan prøve å starte din egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det dere skriver, bra å høre at det er flere som føler slik. Utenom om samboer og familie, har jeg to nære veninner, men ene bor litt utenfor byen og får ikke truffet henne så ofte, og andre bor i utlandet, så henne får jeg heller ikke truffet så ofte.

Begge er vennskap fra barneskole og ungdomsskole, har ikke klart å bli kjent med noen som har blitt nær venn etter det, bortsett fra samboer da. Men jeg tror det er fullt mulig å få nye bestevenninner i voksen alder :) Har forsåvidt pratet med masse nye mennesker siste året og knyttet en del kontakter, men synes veien derfra til ordentlig vennskap er vanskelig. Og føler som ts sier, det virker ofte som de fleste har nok venner fra før.

Nå skal jeg begynne på universitetet om litt over en uke (iiiik!), så forhåpentligvis blir jeg litt kjent med noen der :skravle: Ellers bor jeg også i Bergen, og er altså også veldig åpen for å stifte nye bekjentskaper! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Nå har jeg vært skikkelig aktiv på treff forumet :P Ser ut som det er mange andre også som ønsker å utvide vennekretsen :) Ta en tur innom der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei,

JEg er en jentesom kjente meg veldig mye igjen i det du sa..det var og grunnen til at jeg faktisk satt og søkte etter steder man kunne finne venner på nettet...

Du er jo faktisk ganske tøff som legger ut dette vedlegget..Hvor i Bergen bor du forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen av dere som faktisk har fått gode venner i "voksen" alder?

Vet jo at råd for å skaffe nye bekjentskaper er å være mer utadvendt. dra dit man gjerne treffer folk osv osv, kjent sak.. Høres jo fint ut i teorien, men ser for meg at når det kommer til stykket, så er man opptatt med seg og sitt egentlig. Altså at bekjentskapet bare kommer til et visst nivå. Noen av dere som har funnet gode venninne som har blitt værende?Nye bestevenninner liksom?

Jeg fikk ny bestevenninne da jeg var 22 år! Vi møttes noen ganger gjennom felles venner - og en dag ble vi stående og skravle for oss selv og følte oss avbrutt da vi skulle sette oss til bords med de andre - så da fant vi ut at vi skulle møtes på egen hånd. Selvsagt var det mest gutteprat det gikk i til å begynne med, men etterhvert ble vi veldig gode venner og hun er kjempesnill og grei! Hun har hatt noen ordentlig kjipe venner før og er ikke alltid like tilgjengelig pga. mye jobbing, men er supersnill og søt. Nå har vi kjent hverandre i seks år. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jente 26 år

Tusen takk for svar folkens!

Får vel prøve å lage en profil på aktivitetsvenner tenker jeg :)

Bor ca. ved danmarksplass Onita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg bor i Bergen!!!!!! :-) Født og oppvokst! Og jeg har samme problem!

Telefonen piper,ringer og står i.. Kjenner MASSE MASSE folk, og har venner!

Hadde en gang det jeg kalte masse gode venner.. Men det forandret seg..

Jeg luket ut, og sitter nå igjen med et par stykker..

Men jeg har ingen bestevenninne! :-(

Jeg begynner å lure på om det er meg det er noe i veien med, for jeg har et helt annet bilde av et vennskap, en bestevenninne, enn hva alle jeg kjenner har! :-/

Jeg vil gjerne ha kontakt med deg/dere! :-)

Jente, 24år! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_jente_*

Sliter også med det samme problemet. Kanskje litt mer uvanlig her, i og med at jeg bare er 20år.

Jeg har kjæreste og ingen venner ( bare gutte venner igjennom kjæresten). Grunnen for jeg ikke har venner lengre er litt min feil, jeg sluttet å prioritere venninnene mine og satte kjæresten min først. Det skulle jeg ALDRI gjort. Nå sitter jeg alene.

Det verste er at jeg nettopp, eller for et år siden har startet på høyskole, og jeg har enda ikke fått NOEN gode venninner. Alle de andre i klassen min møter hverandre på fritiden, men ikke jeg. ( Jeg føler jeg er en helt annen type jente enn disse her også da så...)

Skikkelig kjipt å sitte inne hver dag alene, og se ungdomstiden forsvinne forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest jente 27

Hei! Jeg ser det er en god stund siden du skrev dette men jeg følte bare jeg måtte svare likevel siden det du beskriver like godt kunne vært meg. Kranglet med kjæresten akkurat fordi han er mye borte og jeg da blir sittende her mye alene. Ikke noen god følelse. Det å være ensom. Ønsker å treffe nye mennesker som kan bli venner kanskje etterhvert, men ikke lett. Føler alle er opptatt og har nok gode venner. Har flyttet så mye at jeg ikke lengre har noen gode venninner og etter at jeg fikk barn som først mann av de jeg kjenner så er det akkurat som jeg ikke er like interessant mer. Nå sitter jeg her sykemeldt og gravid med nummer to... og dårlig som fy!! Lange dager å fylle. Merker det mye bedre nå at jeg mangler noen når jeg ikke har skole eller jobb å gå til. Jaja, beklager bablingen, er bare frustrert :)

Håper du leser dette. Vil gjerne komme i kontakt med deg :)

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...