Gå til innhold

Ut av komfortsonen!


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

En klok dame jeg kjenner er sitert på følgende vis:

"Livsstil handler om å skape gode vaner, både når det gjelder kosthold og trening, og ikke minst det å finne tid. Livsstil er ikke korte kampanjer."

Jeg er født lat, og har utrolig vondt for å komme ut av komfortsonen hva gjelder trening og kosthold. Jeg har latt meg selv forfalle før, og gjort en kjempejobb over to perioder tidligere år. Først gikk jeg fra ca 80 kg til 68 i 2004/2005 før jeg i challenge med Diddles i 2009/2010 gikk fra 68 til et gjennomsnitt på 59 kg. Så jeg vet jo at det er mulig. Det er bare det at når jeg har gjort bra ting, så blir jeg veldig fornøyd med meg selv, og så blir det en "god" unnskyldning i månedsvis. Og nå har jeg fått en liten vekker; både speilet og vekta har slått seg sammen og gir meg teit informasjon, så det er virkelig på tide å prøve å ta seg selv i nakkeskinnet igjen. Så jeg satser på at gårsdagens vekker skal gi meg en lenge etterlengtet motivasjon til å være flink igjen.

Det jo motiverende i seg selv at hvis jeg tar av mine 5 ekstra trivselskilo nå, så snur jeg en dårlig trend. Og ikke minst er det motiverende at jo lettere jeg blir, jo bedre må jo treningene på pole gå, mindre å løfte på må jo gi mere fancy triks!! :jepp:

Så jeg har startet denne dagen bra. Jeg velger jo en litt teit dag å starte på, skal feire bursdag litt på etterskudd i morgen. Men jeg tenker at det er bevisstheten som er det viktige, jeg skal starte opp igjen med mitt lille modereringsregime, og så skal jeg gi det jeg har. På jobb er det store mengder nøtteblandinger og tørket frukt til fri disposisjon, jeg har vært veldig flink til å ta for meg av dette, det er nemlig noe av det beste jeg vet!! Men i dag har det vært et eple og noen druer før lunch, og jeg har vært ute og kjøpt sukkererter og neper som ettermiddagssnacks for å motstå fredagskaka. Satser på trening i morgen formiddag, og skal melde meg på høypuls (nemesis!!!) mandag. Her er det bare å sette i gang!! :trene:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppendeglad:

Men kjære deg, skal du ta av 5 kg når du er 59 kg??? Synes du ser kjempeflott ut på bloggen ihvertfall :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ååå bloggen din, DEN er det lenge siden jeg har vært på!! Kan jeg få ny link, tror den gamle døde med forrige pc :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:hoppendeglad:

Men kjære deg, skal du ta av 5 kg når du er 59 kg??? Synes du ser kjempeflott ut på bloggen ihvertfall :sexy:

Hihi, neida, jeg er ikke akkurat 59 lenger... :ler: Da hadde jeg ikke hatt noe å klage på. Målet er å komme tilbake dit jeg var etter vi hadde challenge! :jepp: Og egentlig mer det å finne igjen den gode følelsen kroppen har når den ikke putter i seg store mengder sukker og "feil" mat. Det er viktigere enn tallet på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ååå bloggen din, DEN er det lenge siden jeg har vært på!! Kan jeg få ny link, tror den gamle døde med forrige pc :sjenert:

Hmm, her er det nytt nick! Hvem er du...? Hvis du sender meg PM med epostadresse skal du få ny link! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og sliter med at vekta og speilet går imot meg.

Så derfor har eg begynt å ta beina i bruk igjen, og eg bruker jobben så masse eg kan på å trene så masse eg kan (jobber i barnehage)

Men det viktigeste er no å spise sunt og vere masse i bevegelse.

Man trenger ikkje å trene sånn seriøst. Eg går på trilleturer når eg kan, eg spiser sunt og introduserer datteren min for masse sunn mat kvar dag (bruker faktisk noken av middagstipsene på KG ;) )

Og et tips eg fekk på tv engong: når man henger opp klede, bruk høge hæler også teke man knebøy der man plukker opp kledene fra korgen på gulvet og reiser seg opp når man henger de opp. da trenger man rumpe og lår. Litt teit råd, men eg har prøvd, og det funker!

hehe.

Også skal man gå med høge hæler i oppoverbakker ;)

Det er masse småting man kan gjer i kvardagen der man trener uten at man tenker over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Eg og sliter med at vekta og speilet går imot meg.

Så derfor har eg begynt å ta beina i bruk igjen, og eg bruker jobben så masse eg kan på å trene så masse eg kan (jobber i barnehage)

Men det viktigeste er no å spise sunt og vere masse i bevegelse.

Man trenger ikkje å trene sånn seriøst. Eg går på trilleturer når eg kan, eg spiser sunt og introduserer datteren min for masse sunn mat kvar dag (bruker faktisk noken av middagstipsene på KG ;) )

Og et tips eg fekk på tv engong: når man henger opp klede, bruk høge hæler også teke man knebøy der man plukker opp kledene fra korgen på gulvet og reiser seg opp når man henger de opp. da trenger man rumpe og lår. Litt teit råd, men eg har prøvd, og det funker!

hehe.

Også skal man gå med høge hæler i oppoverbakker ;)

Det er masse småting man kan gjer i kvardagen der man trener uten at man tenker over det.

:vinke:

Det med høye hæler har jeg faktisk ikke hørt før! Riktignok drev jeg med husarbeid i hæler for noen år tilbake, men det var for å lære meg å gå på 12 cm før en tattoo-convention :ler: Tusen takk for tips, og lykke til til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Løøørdag! :danse:

Kunne ikke klage over lørdagen nei! :nigo: Etter trening var det tid for å bake muffins (skikkelig i tråd med ny satsing...) og feire bursdag på etterskudd på kvelden. Veldig hyggelig! :jepp: I går var det en relativt rolig dag, helga har vært stas! :) Jeg er imidlertid litt usikker på hvordan jeg har tenkt å skulle dra på Høypuls i dag når jeg sendte kona avgårde med busskortet mitt og jeg i tlfelle må dra før hun er hjemme fra jobb, litt korttenkt jeg..? :sjenert: Stor sjanse for at det da blir trening hjemme i kveld, kanskje NTC-appen skal få brukt seg litt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Ja, det var veldig korttenkt. Men da er det jo bare å prøve seg på NTC-appen da! :kose:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

:hoho: Ja, det var veldig korttenkt. Men da er det jo bare å prøve seg på NTC-appen da! :kose:

Så absolutt! :jepp: NTC og pole tenker jeg, så bør dagens treningsøkt være unnagjort. Høypulstimene er noe som definitivt er utenfor komfortsonen, så har utsatt dem lenge nå. En uke fra eller til får vel ikke spille noen rolle... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er jo å bare komme igang med dem. Så blir de litt bedre for hver gang du har høypulstimene etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det beste er jo å bare komme igang med dem. Så blir de litt bedre for hver gang du har høypulstimene etterhvert!

Det er helt sant! :jepp: Jeg fikk da straffet meg selv for manglende høypulsdeltakelse med ikke mindre enn to program fra NTC-appen, først 45 minutter etterfulgt av 30 minutter. Når alt ble tatt ut fra kategorien "Get Lean - high interval cardio drills to slim down" så endte jeg som en liten klump på gulvet etter overstått. :daane: Kjenner stølheten komme krypende, godt grunnlag for treningene resten av uka... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Ja, uff de første ukene man trener igjen er man så støl at det gjør vondt. Husker jeg trente skikkelig hardt første uka jeg kom igang igjen på noen år. Kunne ikke bevege armene etter armestyrke, eller beina etter beinstyrke. Var også støl i langt mer enn 2 dager av gangen. :daane: Men nå blir jeg nesten ikke støl lenger!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...