Gå til innhold

Lage ting med 1,5-åring


Kara W

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten fikk jeg allid høre fra besteforeldrene mine at de satte mest pris på gaver jeg selv hadde laget. Jeg regner med at dette også gjelder for neste generasjon besteforeldre, og har begynt å tenke på koselig ting jeg og sønnen min kan lage sammen. Husker mange koselige stunder som liten med å sitte og lage pynt og gaver og lignende, men ingen av tingene jeg husker passer liksom for barn under tre år.

Sønnen min er 1,5 år. Har noen forslag til ting vi kan lage sammen? Regner med at det blir mest jeg som gjør, og han som setter sitt preg på tingen, men det viktigste er at vi gjør noe sammen, og at resultatet blir et fint minne. Eller er han fortsatt for liten til slikt? Leken går mest i å ta ting og gi igjen, eller at jeg bygger et tårn som han velter. Føler at det ikke er så mye han skjønner enda, selv om det er nye ting hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp et hvitt lerret, og la han utfolde seg med fingermaling. Når den stivner blir det tjukt og ujevnt. Jeg synes iallfall det er utrolig fint når barn har laget slike kunstverk :) Fargerikt, barnevennlig og noe han har laget og ikke du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fingermaling hørtes morsomt ut, men blir det ikke litt mye søl? Ser for meg at blir maling utover hele ham, og at han smaker på alle fargene :ler: Regner med at man får tak i fingermaling som både er ufarlig å spise og som er lett å vaske av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp maleforkle med armer, barnevennlig fingermaling og vær kreativ med å sette på fjær, silkepapirkuler, paljetter, glitter, små steiner dere finner ute i naturen, pinner, tørket mose, eller presset høstløv i fine farger før malingen tørker. (Ev. bruk lim etter at malingen er tørket.

Kjempegøy for barnet, og det blir noe han lager helt selv. Spesielt dersom dere kan gå ut og finne ting dere kan pynte maleriet med.

Er også gøy å male på steiner og sette på øyne og hår (mose, garn eller tau) - lag skogstroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...