Gå til innhold

Hunden min ble påkjørt i går kveld og døde,,,


Majori

Anbefalte innlegg

Hunden min Zoe rakk å bli 3 og 1/2 år. Hun har alltid gått løs og vi har gått den samme turen tusen ganger. Men i går ble hun redd og løp ut i veien og døde momentant...

Den enorme sorgen jeg føler er overveldende. Det mest smertefulle er å sitte igjen med følelsen at jeg burde ha forhindret det.

Det hele skjedde så brått og uventet. Hun var min første hund og det var bare henne og meg.

Jeg er ikke god på å snakke om følelser og tenkte det ville hjelpe å skrive om det.

Kanskje noen av dere har opplevd det samme?

Opp i det hele var det mange fine mennesker som kom bort til meg og trøstet meg da jeg satt ved veikanten og gråt - noe fint skjedde samtidig.

Endret av Majori
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer så meget. Sorgen er tung, og nå er det ikke så mye annet å gjøre enn å tillate seg selv å være trist og lei. Snakke med hundefolk som vet hvor grusomt det er å miste et familiemedlem. Med tiden vil det bli lettere å tenke på de fine stundene og smile. Varme tanker til deg.



Anonymous poster hash: 8acef...ed4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en trist opplevelse. Føler med deg.

Og så håper jeg at du tar med deg litt lærdom fra dette videre i livet.

Bånd bruker vi på hundene like mye for hundens trygghet som for omgivelsenes.

Du som eier har ansvar for å ivareta den tryggheten.

Beklager, jeg bare måtte si det.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en trist opplevelse. Føler med deg.

Og så håper jeg at du tar med deg litt lærdom fra dette videre i livet.

Bånd bruker vi på hundene like mye for hundens trygghet som for omgivelsenes.

Du som eier har ansvar for å ivareta den tryggheten.

Beklager, jeg bare måtte si det.

Jeg har hatt ulike hunder løs i over tyve år, og aldri opplevd noe som dette. LIvskvalitet over kvanitet. TS var bare uheldig og dette er en uhyrlig kommentar å komme med for noen som har opplved noe sånt som dette.

TS, kondolerer så mye! Det må være forferdelig. Ta den tiden du trenger, etterhvert vil du sitte igjen med de gode minnene.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man burde og ikke burde ha gjort er nok verdt litt ettertanke - men ikke nå. Akkurat nå er det ikke stort annet å gjøre enn å prøve å håndtere sorgen. Skyldsspørsmålet kan man ta senere.



Anonymous poster hash: 8acef...ed4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Så trist å lese! Jeg har ingen erfaringer med å miste dyr, annet enn fisker som man ikke knytter seg like mye til som en hund.

Jeg håper du kan finne noen å snakke med. Har du mulighet til begravelse ett eller annet sted? Kanskje det vil være litt godt for deg å ha en gravplass å gå til?

Mange klemmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle

Uff så trist TS :/ jeg har selv hatt en hund som ble påkjørt. Den kom seg ut av campingvogna og fløy etter et katt over E6 før noen klarte å få tak i henne. Vondt er det!

Kondolerer TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike uforutsette situasjoner er det dessverre veldig vanskelig å gjøre noe med, og jeg synes det er ufattelig stygt å skrive til TS at man burde ha gjort noe annerledes. Hvis TS selv tenker at noe kunne vært annerledes så er det mye, mye mer enn nok at vedkommende må sitte igjen med skyldfølelse slik som h*n selv beskriver i startinnlegget sitt.

Kondolerer så mye TS, jeg er helt sikker på at dette var en skremmende og totalt uforutsett situasjon for deg også, og at du derfor mistet grepet om båndet. Du fortjener ikke at noen skal komme i ettertid å gi deg skylden. Håper du vil føle deg bedre etterhvert og jeg håper du har noen du kan snakke med. Å miste et dyr er ufattelig vondt! Har lyst til å gi deg en stor :hug:



Anonymous poster hash: 25105...73d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, så ikke at du skrev at hun gikk løs, men uansett, du fortjener ikke at folk her skal drive å gi deg skyld fordi om du ikke hadde hunden i bånd! Det er mange hunder som går uten bånd og det betyr ikke at man ikke tar vare på hunden sin fordi om.



Anonymous poster hash: 25105...73d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer :( Vet ikke hva jeg skulle gjort om det samme hadde skjedd med min hund :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må huske at ikke alle bor i storbyen da, kanskje TS bor på en liten plass/bygda. Der har vi hundene løs. Utrolig trist å miste en hund, føler med deg TS :hug:



Anonymous poster hash: 864ee...aa9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grusomt ts! Nå er det ikke noe å gjøre annet enn å la deg selv kjenne på smerten, og så vil sorgen gradvis gå over, og du vil sitte igjen med de gode minnene. Gi deg selv lov til å føle det du gjør.

Anonymous poster hash: badf3...b97

Ryddet for sitering og svar til slettet innhold.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer så mye. Utrolig vondt å miste et kjæledyr. Ene søstera mi mistet hunden sin på samme måte. Hun bjeffet og ble litt vill når hun så biler. Hun gikk i bånd, men en dag klarte hun å komme seg løs og sprang rett ut i veien. Dessverre så kom det en lastebil akkurat da og hun ble påkjørt. Søstra mi så alt og skrek og var helt ute av seg. Forferdelig måte å miste en hund på. De er verdige familiemedlemmer og får et stort plass i hjertet vårt. Føler virkelig med deg. Stor klem fra meg<3 <3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle deres svar.

Det er ikke båndtvang her jeg bor, men det spiller heller ingen rolle nå.

Jeg tenker hele tiden på hva jeg kunne ha gjort annerledes, men det endrer ikke faktumet at min lille venn nå er borte for alltid.

Jeg unner våre firbente venner å bevege seg fritt når de kan, for jeg vet hvor stor glede de har av det.

Denne gangen gikk det fryktelig galt og denne smertefulle erfaringen må jeg leve med resten av livet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som hetser ts ang bånd burde skamme dere!!! det er ikke båndtvang der TS bor nå, men før ts rekker å si det så bare antar dere det!

TS du skal virkelig ikke gå å klandre deg selv for sånt. ulykker skjer uansett hvordan man gjør ting. jeg har vært vitne til hund som ble påkjørt når den gikk i bånd fordi sjåføren kjørte som en idiot!!



Anonymous poster hash: 9fcbe...06b
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle deres svar.

Det er ikke båndtvang her jeg bor, men det spiller heller ingen rolle nå.

Jeg tenker hele tiden på hva jeg kunne ha gjort annerledes, men det endrer ikke faktumet at min lille venn nå er borte for alltid.

Jeg unner våre firbente venner å bevege seg fritt når de kan, for jeg vet hvor stor glede de har av det.

Denne gangen gikk det fryktelig galt og denne smertefulle erfaringen må jeg leve med resten av livet.

Føler med deg og synes det er ufattelig stygt av folk her inne å gni salt i såret ved å gi deg skyld for hundens død fordi du prioriterte hundens frihetsfølelse. Som om du ikke føler nok skyld fra før. Skulle så gjerne gitt deg en lang, varm klem! Håper du fortsetter å være klar over at du ikke er skyld i hundens død!

:hug::hug::hug::hug:

Anonymous poster hash: 25105...73d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Kondolerer så mye, Majori. Tillat deg å ha det vondt en stund nå. Det blir bedre, jeg lover. :hjerte:

Regelbrudd fjernet.

Tekola, mod.

Endret av chisandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...