Gå til innhold

Dere som har mistet noen i selvmord. Hvordan går det med dere nå?


Sommerfugel79

Anbefalte innlegg

Jeg var 19 og mistet min bestevenninne og barndomsvenninne ved at hun hang seg på en institusjon med et belte... Vi visste vel at hun til slutt ville klare det, men når hun først hadde klart det var det vanskelig å håndtere det. De rundt meg visste vel ikke helt hvordan de skulle hjelpe meg heller. Jeg hatet når moren min fortalte om det til folk rett foran meg.

Jeg måtte si det til henne, og da forstod hun det. Fordi det var så sårt, vanskelig og alle følelser man kunne tenke seg egentlig.

Mitt siste syn av henne var at hun var nærmest bevistløs, for hun hadde tatt masse piller og drukket sprit ved siden av. Hun hadde vel håpet på å dø da, men hun hadde sendt melding til meg så jeg dro dit og var der til ambulasen ringte. Jeg takker gud for den kjæresten jeg hadde da som hjalp meg.

Når da telefonen kom hvor hun hadde faktisk gjennomført det og var borte var det en stor sorg. I flere år. Og jeg holder enda fast på minnene, blir trist av alt hun har gått glipp av. For det er så mange minner jeg gjerne ville hatt henne med på.

Men jeg lar meg være lykkelig og lar meg savne henne. Det går ganske bra med meg tross savnet, men hun vil alltid ha en plass hos meg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mistet søskenbarnet mitt for noen år siden. Vi var ikke veldig nære, men jeg tenker veldig ofte på han.

Jeg tok det veldig tungt da jeg fikk beskjeden. Han hadde livet foran seg, sunne hobbyer, fin famile og gode venner, skole flink og så var han et naturtalent. Alt virker så uforståelig at han kunne bli så deprimert at han valgte denne veien. Bare denne tråden gjorde at jeg begynte å tenke på han igjenn..

Sorgen er jo ikke like sterk lengre, men han er oftere i mine tanker enn de andre nære familiemedlemmene som også mistet livet i ung alder (men da av sykdom og ulykker) Selvmord setter dypere spor i en. Iallefall med meg.



Anonymous poster hash: 74898...ec2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tråden er ryddet for beskrivelser av selvmordstanker.

Minner om at vi ikke tillater debatt om selvmordstanker på Kvinneguiden.

Raven Emerald, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...