Gå til innhold

Hull i ørene til hunden og katten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sådetså

Hunder og katter er ikke mer uskyldige enn et menneskebarn. Ingen av dem kan si nei.

Anonymous poster hash: 986ed...43d

Du får kjøre på å ta diskusjonen i rettssystemet.

Er snakk om moral, ville aldri selv kunne finnet på å tatt hull i ørene på ett spedbarn. Barnet skal selv få ta det valget når det kommer til det.

En hund eller katt ville det ikke vært snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Så to venninner med babyer på 3 mnd ca, de hadde tatt hull i ørene til babyene sine :) og puttet inn øredobber, ekte diamanter faktisk.. Synes det var så søtt.

Men jeg har hund og katt istedet for baby, hvor kan jeg ta hull i ørene på hunden og katten så de også kan ha øredobber? :)

Anonymous poster hash: 986ed...43d

Venninner = kvalmt....

Hund og katt = minst om ikke mer kvalmt..... syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøre på å ta diskusjonen i rettssystemet.

Er snakk om moral, ville aldri selv kunne finnet på å tatt hull i ørene på ett spedbarn. Barnet skal selv få ta det valget når det kommer til det.

En hund eller katt ville det ikke vært snakk om.

Moral er grunnlaget for lover og regler i Norge. Hvorfor er det akseptabelt at det er lov å ta hull i ørene til noen som ikke kan si nei? For det er jo tydeligvis akseptert, når det ikke er forbudt

Anonymous poster hash: 986ed...43d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER lov. Hvorfor har dyr en rettighet menneskebarn ikke har?

Anonymous poster hash: 986ed...43d

Jeg en av dem som mener at barn skal være gamle nok til å bestemme selv om de vil ha hull i ørene før det blir gjort. Men med mennesker så kan det i det minste rettferdiggjøres med at de mest sannsynlig hadde tatt hull i ørene på et senere tidspunkt og vil få glede av øredobber i voksen alder.

Dyr har på ingen måte glede av øredobber. Om det ikke skulle oppstå infeksjon så kan de feste seg fast i busker og trær og det er selvfølgelig irriterende for de å ha noe festet til kroppen som ikke skal være der. Det er noe som aldri går vekk når de prøver å vaske seg. Å gjøre slik med dyr er mishandling i mine øyne. Det er en egoistisk handling fra eiers side som ikke gjør dyret noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg en av dem som mener at barn skal være gamle nok til å bestemme selv om de vil ha hull i ørene før det blir gjort. Men med mennesker så kan det i det minste rettferdiggjøres med at de mest sannsynlig hadde tatt hull i ørene på et senere tidspunkt og vil få glede av øredobber i voksen alder.

Dyr har på ingen måte glede av øredobber. Om det ikke skulle oppstå infeksjon så kan de feste seg fast i busker og trær og det er selvfølgelig irriterende for de å ha noe festet til kroppen som ikke skal være der. Det er noe som aldri går vekk når de prøver å vaske seg. Å gjøre slik med dyr er mishandling i mine øyne. Det er en egoistisk handling fra eiers side som ikke gjør dyret noe godt.

Nei, det er ingen god grunn til rettferdiggjøring. Hva med å gi ungen trashstamp som baby, fordi den mest sannsynlig kommer til å ta samme tattovering som voksen?

Det er mishandling uansett hvem man gjør det på, det er et valg et voksent menneske skal ta. Foreldre og eiere kan ikke ta valget for noen som ikke kan si nei.

Jeg kjente en gutt som fikk hull i ørene ufrivillig. Den grodde nesten fast og han hadde dårlig selvbilde osv pga det

Anonymous poster hash: 986ed...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER lov. Hvorfor har dyr en rettighet menneskebarn ikke har?

Anonymous poster hash: 986ed...43d

Det bør du da ta opp på underforaene politikk eller barn, ettersom loven for dyr allerede er som den bør være på dette punktet.

Anonymous poster hash: 2ae98...71b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Moral er grunnlaget for lover og regler i Norge. Hvorfor er det akseptabelt at det er lov å ta hull i ørene til noen som ikke kan si nei? For det er jo tydeligvis akseptert, når det ikke er forbudt

Anonymous poster hash: 986ed...43d

Som nevnt så får du ta det i rettssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...