Gå til innhold

Keisersnitt på hund og forsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom en hund må har ett keisersnitt, vil da forsikringen bli avkortet hvis hunden må ha enda et snitt?

Anonymous poster hash: ce947...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom en hund må har ett keisersnitt, vil da forsikringen bli avkortet hvis hunden må ha enda et snitt?

Anonymous poster hash: ce947...9fb

Dersom hunden har hatt ett keisersnitt bør den ikke ha flere kull.

Anonymous poster hash: 8b954...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seriös oppdretter og ikke minst eier vil ikke ha kull på ei tispe som allerede måtte få et snitt.

Det er på kanten av mishandling når sjansen er reell större etter förste gangen



Anonymous poster hash: 38be0...377
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dekker kun et snitt. Og det er fordi du ikke Bør utsette dyret for flere. Seriøse oppdrettere steriliserer ved snitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt enig. Jeg er forvert og i avtalen står det 2 kull så er hun vår. Hun er forøvrig ferdig med det ene kullet og det ble keisersnitt. Vi har tatt det som en selvfølge at hun nå er vår.. Men nei- oppdretter vil kjøre det siste kullet, derfor det korte spørsmålet om forsikringselskapet betaler oppdrettere for utallige keisersnitt. Vi elsker hunden " vår" men vet ikke om vi orker å være en del av denne galskapen og stille sitte å se på at hunden vi er så glad i kanskje må bøte med livet fordi oppdretter skal ha valpepenger. Vi angrer dypt og inderlig på at vi gikk inn i en forvertavtale og anbefaller Ingen å gjøre det samme. Dette er jævelig..TS

Anonymous poster hash: ce947...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dekker kun et snitt. Og det er fordi du ikke Bør utsette dyret for flere. Seriøse oppdrettere steriliserer ved snitt.

Jeg var tilstede under keisersnittet sammen med oppdretter og jeg spurte om vi kunne sterilisere henne samtidig , oppdretter var enig med meg,men veterinæren som utførte snittet ville ikke utsette henne for mer smerte enn nødvendig da hun kunne miste melken og bli stresset. Oppdretter har altså nå snudd sin mening og mener hun tåler ett kull til. Vi har tilbudt oss å betale 30 tusen kr for å få eierskapet over på oss, men det er dessverre ikke nok. TS

Anonymous poster hash: ce947...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilket forsikringselskap har dere?

Dette sier Agria: Det kan bare erstattes inntil ett keisersnitt under forutsetning av at hunden ikke allerede tidligere har hatt to eller flere keisersnitt (i og/eller utenfor forsikringstiden).

Agria Avl: Utover det keisersnittet som kan erstattes med Agria Veterinærforsikring kan du med Agria Avl få erstatatningen for ytterligere et keisersnitt. Unntak for rasene boston terrier, engelsk og fransk bulldog, chihuahua og pomeranian.

Endret av zellica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forsikringselskap har dere?

Dette sier Agria: Det kan bare erstattes inntil ett keisersnitt under forutsetning av at hunden ikke allerede tidligere har hatt to eller flere keisersnitt (i og/eller utenfor forsikringstiden).

Agria Avl: Utover det keisersnittet som kan erstattes med Agria Veterinærforsikring kan du med Agria Avl få erstatatningen for ytterligere et keisersnitt. Unntak for rasene boston terrier, engelsk og fransk bulldog, chihuahua og pomeranian.

Takk. Agria og avlsforsikring. Oppdretter som har forsikringen og avtalen, jeg har polisenummeret i forvertavtalen og skal sjekke opp på mandag hva som gjelder. TS

Anonymous poster hash: ce947...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi fra dere hunden til eier dersom eier insisterer på enda ett kull. Og neste gang:Kjøp dere hund. Det koster ikke mer i lengden enn å være forvert. Og man slipper å forholde seg til en eier som kun er ute etter profitt uten noen egeninnsats.



Anonymous poster hash: 37ad3...ab8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi fra dere hunden til eier dersom eier insisterer på enda ett kull. Og neste gang:Kjøp dere hund. Det koster ikke mer i lengden enn å være forvert. Og man slipper å forholde seg til en eier som kun er ute etter profitt uten noen egeninnsats.

Anonymous poster hash: 37ad3...ab8

Moralsk sett har vi lyst til å ringe å si det, men vi er knyttet til henne og hun er svært knyttet til oss og det er fælt å skulle bare gi henne opp og plassere henne tilbake til en uviss fremtid! Hva om det går bra med neste kull blir hun da lagt ut på finn som ferdig og kassert? Jeg anbefaller som sagt ingen å inngå forvert avtale og angrer for at vi lot oss overtale. Vi var hos oppdretter for å kjøpe valp, og hun lanserte ideen med moren til valpene- hun virket veldig oopegående og var i forkant på besøk hos oss for å se om hun ville selge valp til oss. Vi så på oppdretter som meget ansvarsfull, som sjekket alle hjem i forkant av kjøp! Vi har god økonomi så det var ikke derfor vi ingikk avtalen men vi var sikret et godt gemytt og en kosete og hengiven skapning! TS

Anonymous poster hash: ce947...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...