Gå til innhold

Kjørte på naboens katt! Han vil drepe katten min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det jo ikke lov å drepe andres dyr heller da som ts gjorde. Hadde hun kjørt sakte så ville katten hans ha levd nå.

Anonymous poster hash: 00263...d69

Hun sier jo i HI at hun gjorde nettopp det?

(...) Jeg kjørte jo rolig, men katten bare hoppet opp fra grøftkanten :( (...)

Anonymous poster hash: c14ad...e76

Katter er kjappe dyr, og ikke alltid så lette å se fra førersetet heller.

Jeg og samboer har mistet to katter pga påkjørsel selv. Den ene gangen kom katten hjem en uke senere, men vi måtte avlive ham til slutt pga permanent skade i benet som stadig førte til infeksjoner. Den andre gangen kom en nabo og sa fra, litt senere fikk jeg telefon fra en av dem som satt i bilen da det skjedde. Hun fortalte at kattene(vår og en annen nabo sin) hadde kommet pilende over veien, og de rakk ikke å reagere i tide. De hadde dødd momentant, så de hadde lagt kattene forsiktig i veikanten så lenge. Dette var midt på svarteste vinternatta, lite snø og umulig å se utenfor fjernlysenes rekkevidde. På dagtid kan en veldig observant sjåfør kanskje se to små dyr komme springende ned skråningen ved siden av veien, dette er umulig i mørket.

- Vi bor riktig nok ved en hovedvei, all trafikk til nabobygda og ei fergekai går forbi her. Da kan vi ikke akkurat forvente at folk krypekjører forbi her ... Så selv om sorgen var stor, visste vi jo at dette er en av sjansene vi tar når vi har katt her, så nært en vei.

Anonymous poster hash: f552f...aad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo ikke lov å drepe andres dyr heller da som ts gjorde. Hadde hun kjørt sakte så ville katten hans ha levd nå.

Anonymous poster hash: 00263...d69

Spar deg for slike kommentarer! For det første så skriver ts at kjøringen var rolig og at katten hoppet opp fra grøften. Det er utrolig vanskelig å få med seg uansett om man holder 10km/t. Forstår at du bare provoserer som anonym her, men spar deg! Ingen blir anmeldt og siktet for påkjørsel av dyr, med mindre vitner tilsier at det var med hensikt, noe dette ikke er.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La mannen få et par dager til å samle seg, hold gjerne egen katt ine i mellomtiden. Så går du bort med en blomst eller noe, gjentar at du er veldig lei for det som skjedde og spør om det er noe du kan gjøre for ham. Ut fra reaksjonen hans da kan du se om dagens utsagn bare var et uttrykk for sjokk, sorg og frustrasjon, eller om det kanskje kan ligge noe mer i det. Forhåpentligvis vil han være roligere om noen dager. Det er aldri greit å true, men det er forståelig at man kan reagere irrasjonelt når man mister et kjæledyr man er glad i. Hvis han virker like sint, og/eller gjentar truslene når du snakker med ham om noen dager, kan det kanskje være en ide å ta en telefon til politiet, både for å få råd om hvordan du skal forholde deg, og fordi det kan vøre greit at trusselen er registrert.

Anonymous poster hash: 1ea34...375

Ja det skal jeg gjøre. Han er fortsatt ikke tilbake ser jeg, men avventer uasett til helga er over. Skal kjøpe en blomst og beklage igjen. Har sagt i fra til mannen min nå også, så er han i alle fall klar over hva som skjedde :(

Anonymous poster hash: c14ad...e76

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Vil bare si at du gjorde alt helt riktig i hvert fall..

Da min katt ble påkjørt, var jeg veldig sint på ei dame som bodde ved veien (et godt stykke fra vårt hus) som hadde drevet og mata katten med godsaker.

Dette fikk vi ikke høre at hun gjorde, før katten var død. Hun så at det smalt. Jeg tenkte "hadde hun ikke matet han, hadde han ikke vært nær veien"

Sa ingenting til henne, men holdt på å koke over innvendig. Folk som lar andres katter komme inn til seg, mate dem med fisk og annet snadder, irriterer meg. Katten led ingen nød hjemme, det er noe annet med de som tydelig er shabby og tynne. Da kan man gi litt mat, samtidig som man forhører seg om hvem sin katt det kan være, setter annonse i avisa e.l.

Men senere tenkte jeg jo mer klart, katten kunne jo vært ved veien enten mat trakk han ditover eller ikke.

Han som kjørte på katten var helt ifra seg. Han fulgte fartsgrensen (som var høy), katten døde momentant. Han tok den med seg og la den i fryseren faktisk, for ingen visste med en gang hvem sin katt det var. Jeg ville aldri funnet på å klandre han!

Men noen ganger koker man litt over, pga sorg f.eks., og så går det utover andre folk.

Kanskje han unnskylder seg når han får tenkt seg om, kanskje han er for flau...

Jeg ville for sikkerhets skyld holdt katten min innendørs. Man vet jo faktisk aldri...



Anonymous poster hash: c161a...d15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke lov å drepe andres dyr heller da som ts gjorde. Hadde hun kjørt sakte så ville katten hans ha levd nå.

Anonymous poster hash: 00263...d69

Jeg kjørte ca 5-10 km/t under fartsgrensen som er satt til 30 her, så det gikk sakte :(

Pleier alltid å kjøre veldig rolig bortover den grusveien fordi den er så svingete og uoversiktlig. Er mange barn rundt områdetet her, så passer alltid på.

Forstår ikke hvordan det skjedde.

Jeg så en grå flekk i sidesynet, presset på bremsen og følte en liten hump samtidig :(

Katten lå framfor høyre dekk når jeg gikk ut, og det var ikke noe blod eller synlig sår, men den var død. Forstår ikke hvordan den kunne ha dødd, den lå jo fremfor dekket. Akkurat som om den kun hadde fått en dytt av dekket, men ikke kjørt over. Vet den er veldig gammel, men aner ikke om hjertet kunne ha stoppet eller noe :(

Det var i alle fall ikke med vilje. Hadde aldri skadet ønsket å skade et dyr :(

Anonymous poster hash: c14ad...e76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg. Kattene kommer jækla fort, og det er faktisk ikke alltid mulig å forhindre påkjørsel/sneiing, samme hvor årvåken man er.



Anonymous poster hash: c161a...d15
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte ca 5-10 km/t under fartsgrensen som er satt til 30 her, så det gikk sakte :(

Pleier alltid å kjøre veldig rolig bortover den grusveien fordi den er så svingete og uoversiktlig. Er mange barn rundt områdetet her, så passer alltid på.

Forstår ikke hvordan det skjedde.

Jeg så en grå flekk i sidesynet, presset på bremsen og følte en liten hump samtidig :(

Katten lå framfor høyre dekk når jeg gikk ut, og det var ikke noe blod eller synlig sår, men den var død. Forstår ikke hvordan den kunne ha dødd, den lå jo fremfor dekket. Akkurat som om den kun hadde fått en dytt av dekket, men ikke kjørt over. Vet den er veldig gammel, men aner ikke om hjertet kunne ha stoppet eller noe :(

Det var i alle fall ikke med vilje. Hadde aldri skadet ønsket å skade et dyr :(Anonymous poster hash: c14ad...e76

Det er slikt som kan skje, og du har ikke vært uansvarlig hverken før eller etter. Ikke bry deg om ekle kommentarer her, enkelte kan umulig være helt gode, eller i beste fall ha ekstremt dårlig oppdragelse. Det rådet du fikk om å la det roe seg, og så ta kontakt igjen med en forsoningsgave var godt, og du vil snart kunne legge dette bak deg. En som blir så lei seg over en katt, vil nok neppe gå hen og skade en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen i denne historien er at Ts ikke burde sagt fra til naboen. Ærlighet varer ikke alltid lengst.



Anonymous poster hash: e47cc...070
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært en forferdelig opplevelse for deg, og jeg kan skjønne at han som eier katten ble helt fra seg. Det han sa om å drepe din katt var drøyt, og ikke greit. Ville tatt en prat med han igjen om noen dager, tatt med blomster som noen foreslo, og sett om han fortsatt mente alvor med truslene. Dersom han fremstår som like rasende, og fortsetter å komme med trusler, så må du kontakte politiet. Ville holdt katten inne foreløpig.

Jeg mistet en katt i påkjørsel en gang, og ville vært takknemlig for det dersom vedkommende hadde tatt seg bryet med å ta med seg katten for å sjekke chip(han var chippet). Da hadde jeg sluppet å lete fortvilet i to døgn før jeg fant han i et skogholdt ved veien. Det var bra du tok ansvar og gav katten til eiger! Jeg synes det er en selvfølge, men mange gjør tydeligvis ikke det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen i denne historien er at Ts ikke burde sagt fra til naboen. Ærlighet varer ikke alltid lengst.

Anonymous poster hash: e47cc...070

Uenig: Moralen er at når man setter seg foran rattet i en bil, som kan være en drapsmaskin- så bør man ha såpass moral og mot at man gjør akkurat det ts gjorde. Forvent sterke reaksjoner, men ikke vær en av feigingene som bare kjører videre! Det er tilgivelig å være den som forårsaker en ulykke, men utilgivelig å stikke fra åstedet!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann, du bryr deg bare om deg selv og din katt i denne situasjonen!?? Han ble jo åpenbart helt knuest, hvem vet om han hadde noen andre enn katten stakkar? Jeg får tårer i øynene, men det er ikke for ts.



Anonymous poster hash: 5498c...9cd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Faerunpedia

Stakkars mann, du bryr deg bare om deg selv og din katt i denne situasjonen!?? Han ble jo åpenbart helt knuest, hvem vet om han hadde noen andre enn katten stakkar? Jeg får tårer i øynene, men det er ikke for ts.

Anonymous poster hash: 5498c...9cd

Det var et uhell og kunne skjedd hvem som helst. Det rettferdiggjør ikke å komme med trusler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet, de hjelper deg.

Jeg har ringt politiet selv flere ganger pga en nabo, de er veldig forståelsesfulle hvis man er redd og har havnet i en ekkel situasjon.

Naboen har ikke lov å true deg. Jeg hadde ringt og bedt om råd. Hvis de tar en prat med ham så går det sikkert bra :hug:



Anonymous poster hash: 4a922...2e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann, du bryr deg bare om deg selv og din katt i denne situasjonen!?? Han ble jo åpenbart helt knuest, hvem vet om han hadde noen andre enn katten stakkar? Jeg får tårer i øynene, men det er ikke for ts.

Anonymous poster hash: 5498c...9cd

Gå og legg deg til du har noe fornuftig å komme med.

Anonymous poster hash: 4a922...2e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er slikt som kan skje, og du har ikke vært uansvarlig hverken før eller etter. Ikke bry deg om ekle kommentarer her, enkelte kan umulig være helt gode, eller i beste fall ha ekstremt dårlig oppdragelse. Det rådet du fikk om å la det roe seg, og så ta kontakt igjen med en forsoningsgave var godt, og du vil snart kunne legge dette bak deg. En som blir så lei seg over en katt, vil nok neppe gå hen og skade en annen.

Neppe? Han høres jo helt crazy ut han naboen der. Kaster sykler i åkeren og står på.

Han høres ikke helt god ut og man vet aldri hva sånne folk finner på.

Han høres sint og bitter ut, og en dag kan det renne over for sånne.

Anonymous poster hash: 4a922...2e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far kjørte på en hund en gang, den døde også. (Løp bare rett ut i veien)

Han ringte på noen dører i nærheten og fant eieren, som ble takknemlig for at han fikk beskjed.

Kjempetrist når sånt skjer, men ulykker kan skje hvem som helst.

Jeg kjørte på et pinnsvin midt på natten en gang, og ble så stresset at jeg bare kjørte hjem uten å sjekke om det døde :( Prøvde å svinge unna men pinnsvinet løp samme vei som jeg svingte.

Og når jeg kom hjem, så stod det jaggu et annet pinnsvin i hagen og bare stirret på meg.

Creepy.



Anonymous poster hash: 4a922...2e0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann, du bryr deg bare om deg selv og din katt i denne situasjonen!?? Han ble jo åpenbart helt knuest, hvem vet om han hadde noen andre enn katten stakkar? Jeg får tårer i øynene, men det er ikke for ts.

Anonymous poster hash: 5498c...9cd

Jeg er selvfølgelig redd for min egen katt, men tenker egentlig kun på katten jeg kjørte på :(

Er kjempelei for at det skjedde, og har fryktelig vondt for naboen:(

Anonymous poster hash: c14ad...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, helt riktig gjort av deg å stoppe og å si fra til katteeier. Hadde nå bare alle brydd seg nok til å gjøre det samme.

Velger man å ha utekatt så er trafikken er risiko man godtar, og man kan ikke klandre biler for å kjøre på veien. Så lenge sjåføren stopper og sjekker dyret etter en ulykke samt melder fra enten til eier, Dyrebeskyttelsen eller dyreklinikk, så har h*n gjort alt som kreves.

For naboskapets skyld høres det lurt ut som foreslått tidligere, å la mannen roe seg et par dager og så stikke innom med en blomst. Kanskje ta med en ekstra person i tilfelle han blir krakilsk? Men du har egentlig gjort alt som forventes av en ansvarlig person allerede.

Anonymous poster hash: fb4b0...e44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...