Gå til innhold

Kjørte på naboens katt! Han vil drepe katten min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå! :(

Var så uheldig å kjørte på en katt i mårrest på vei til jobb. Stoppet selvfølgelig med en gang, og oppdaget at det lignet på naboens ganmle katt. Trodde ikke noen av kattene i boligfeltet vårt gikk så langt unna gårdsplassen, men gjenkjente katten raskt. Vi har en lang grusvei fra boligene og ut til veien, så det var ingen rundt meg, men kjente at jeg kjørte over den :(

Den var død når jeg gikk ut av bilen, så la den på et pledd bak i bilen min og snudde for å kjøre tilbake.

Satt i bilen min i sikkert 40 minutter før jeg tok meg til mot å ringte på naboens dørklokke, tror jeg gråt før han fikk åpnet. Forklarte at jeg var uheldig å kjøre på katten hans da den sprang over veien, og at jeg har katten i bilen. Men han var så sint.

Aldri snakket mye med han selv om vi bor i rekkehus bortover her. Vet han er enslig og i 50-60 åra..

Uansett så forstår jeg sorgen, men han ble forferdig sint. Ropte "hvor er hun", "er du blind når du kjører ditt kjøtthue" osv.

Han sprang nermest bort til bilen og tok ut katten. Så kaster han pleddet på bakken og tramper mot døra si. Så hører jeg tydelig at han sier "jeg skal faen meg ta livet av det dyret ditt å"! :(

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å flytte for jeg er så redd!

Slipper ikke katten min ut. Har til og med ringt til jobb og løyet om at jeg er syk nå.

Sitter bare å skjelver å ser at han sitter å stirrer ut av kjøkkenvinduet.

Ser han etter min katt eller?

Hva om han mener at han vil drepe katten min?!

Hva skal jeg gjøre? Tørr ikke snakke mer til han nå. Skal jeg be mannen min snakke med han når han kommer hjem?

Åh jeg er så skjelven nå.

Aldri drept et dyr før :( Er så lei meg!

Herregud :(

Trodde ikke han ville reagere med sånn sinne. Jeg kjørte jo rolig, men katten bare hoppet opp fra grøftkanten :( hjelp!

Anonymous poster hash: c14ad...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eiss

Slapp av, han sa det bare fordi han er forferdelig lei seg. Man blir det selvom det er uhell. Han gjør nok ikke katten din noenting.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, han sa det bare fordi han er forferdelig lei seg. Man blir det selvom det er uhell. Han gjør nok ikke katten din noenting.

Aldri sluppet ut mine hvis naboen sa noe sånt.

TS, ring politiet og si at ham truer deg.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Man får håpe at han bare ble fryktelig lei seg og at dette var en sorgreaksjon. Noen reagerer med tårer, andre kan ganske kjapt reagere med sinne.

Men jeg ville likevel fulgt litt med for det finnes jo noen ustabile mennesker der ute. Hvordan har han vært ellers før dette skjedde, har han sagt noe som tilsier at han kanskje ikke er ved sine full fem? Uansett, om han gjør noe som helst i forhold til trusler mot dere eller dyrene deres så ring politiet. Jeg ville også holdt katten inne i dag bare for sikkerhets skyld.



Anonymous poster hash: 5ae7a...ff4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Man får håpe at han bare ble fryktelig lei seg og at dette var en sorgreaksjon. Noen reagerer med tårer, andre kan ganske kjapt reagere med sinne.

Men jeg ville likevel fulgt litt med for det finnes jo noen ustabile mennesker der ute. Hvordan har han vært ellers før dette skjedde, har han sagt noe som tilsier at han kanskje ikke er ved sine full fem? Uansett, om han gjør noe som helst i forhold til trusler mot dere eller dyrene deres så ring politiet. Jeg ville også holdt katten inne i dag bare for sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: 5ae7a...ff4

:( Kjenner han ikke så godt egentlig, men nabobarna fra en annen leilighet her kalleren han 'sinnakaill'n' eller noe i den dur. Har hørt at han blant annet har løpt etter barna når de tulleringte på dørklokkene her én gang, og det var en situasjon i fjor hvor han kastet naboguttens sykkel på åkeren fordi han bare hadde lagt fra seg sykkelen bak hans carport. Derfor vet jeg helt ærlig ikke hvor sint denne mannen kan bli :( Kaste en 8årings sykkel ned på åkeren liksom :(

Men han var veldig glad i katten, så forståe ikke hvordan han hadde greid å skade andre dyr i så fall, men tørr ikke slippe pusen ut :(

Er fryktelig lei meg. Synes dette var kjempefælt, uavhengig hans reaksjon :(

Anonymous poster hash: c14ad...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal ringe politiet? Har truet deg jo faktisk. Lei seg eller ei, så truer man ikke med å ta liv av et annet uskyldig dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eiss

Aldri sluppet ut mine hvis naboen sa noe sånt.

TS, ring politiet og si at ham truer deg.

Nei, men ikke alle er like hysteriske som deg heller. Forresten, hva tror du politiet gidder å gjøre med at en person i sjokk sa at han skulle ta katten hennes?
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ikke alle er like hysteriske som deg heller. Forresten, hva tror du politiet gidder å gjøre med at en person i sjokk sa at han skulle ta katten hennes?

Det er faktisk ulovlig med trusler.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ikke alle er like hysteriske som deg heller. Forresten, hva tror du politiet gidder å gjøre med at en person i sjokk sa at han skulle ta katten hennes?

De gjør neppe mye sånn umiddelbart.

Men dersom det skulle gå så ille som at TS en dag finner katten ille tilredt foran døra, da er det veldig greit å ha registrert naboens trussel hos politiet. Dyremishandling er jo noe det visstnok skal brukes litt mer ressurser på.

Anonymous poster hash: 42b6e...5f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går han ut til carporten med en eske. Mulig katten ligger i esken :(

Han kjørte ut nå, og glodde fryktelig mye mot vinduene mine! Sitter å gjemmer meg bak persiennene :( Herregud jeg er helt fra meg altså! Vet ikke hva han skal, men det var sikkert katten som var i esken?

Vil ikke ringe politiet heller. Om han bare sa det i sinne tror jeg det vil gjøre vondt verre :( Pusen min får bare bli innkatt nå

Anonymous poster hash: c14ad...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Ikke for å bekymre deg ts, men naboen til moren min skøyt en annen nabokatt fordi den bæsjet på plenen hans, så gale folk finnes.

Der gjorde politiet null og niks, men dette var vell på midten av 90tallet og da.

Tror politiet tar dyremishandling mer seriøst nå, men skjønner jo at du ikke vil vente på at han skal skade katten din.

Har kjørt på og tatt livet at en katt selv, og vet hvor forferdelig det er :( Kjørte ikke på flere uker etterpå, selv om ingen eier ble funnet den gang. Måtte bare levere den til dyrelegen, men den var ikke chippet.

Så har ikke opplevd reaksjoner fra evt eiere desverre :(

Det årner seg nok skal du se, men det gjør jo ikke noe om katten din er inne i noen dager. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Hadde troppet opp på døra hans og sagt at om han ikke tok tilbake det med katten så ringer jeg politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars mann. Han burde selvsagt ikke sagt slike ting, men han er nok fryktelig lei seg.

Jeg ville gitt han ett par dager, og så kjøpt noen roser til han.

Han er vel helt alene nå når katten er borte.

Men jeg hadde ikke sluppet ut min katt før du hadde pratet med han igjen. Og jeg hadde iallefall ikke ringt politiet.. Herregud for noen teite forslag... Han er jo bare kjempe lei seg!

Anonymous poster hash: 066d0...f04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann. Han burde selvsagt ikke sagt slike ting, men han er nok fryktelig lei seg.

Jeg ville gitt han ett par dager, og så kjøpt noen roser til han.

Han er vel helt alene nå når katten er borte.

Men jeg hadde ikke sluppet ut min katt før du hadde pratet med han igjen. Og jeg hadde iallefall ikke ringt politiet.. Herregud for noen teite forslag... Han er jo bare kjempe lei seg!

Anonymous poster hash: 066d0...f04

Ulovlig er ulovlig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig er ulovlig

Nå er det jo ikke lov å drepe andres dyr heller da som ts gjorde. Hadde hun kjørt sakte så ville katten hans ha levd nå.

Anonymous poster hash: 00263...d69

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det jo ikke lov å drepe andres dyr heller da som ts gjorde. Hadde hun kjørt sakte så ville katten hans ha levd nå.

Anonymous poster hash: 00263...d69

Det kalles en ulykke

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Det er faktisk ulovlig med trusler.

Ja men det blir skjeldent fjort noe med pga en trussel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Nå er det jo ikke lov å drepe andres dyr heller da som ts gjorde. Hadde hun kjørt sakte så ville katten hans ha levd nå.Anonymous poster hash: 00263...d69

Åherregud... Ulykke vs overlagt drap. En vesentlig forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles en ulykke

Ja og det du skriker sånn for å anmelde kalles for en sorgreaksjon.

Jeg hadde nok reagert likedan hvis en idiot hadde kjørt på katten min.

Det er bra at TS tok ansvar men der og da vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert, ingen kan vite hvordan de reagerer under sjokk.

Dessuten så kunne kanskje politiet føre opp at TS kjørte på en katt så neste gang hun gjør det at det er greit å ha det ført opp så kanskje hun blir fratatt førerkortet, hvis vi først skal blande inn politi her.

Anonymous poster hash: ae812...87a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...