Gå til innhold

Jeg hater nabokatta!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er absolutt ikke sant. Eller tror du man ikke kan styre at katter ikke skal gå på do inne, gå på møbler, klore på møbler etc.?

Problemet er jo først og fremst at eier ikke ser på det som et problem.

Anonymous poster hash: f13d7...e7c

Nehei? Jeg har hatt katt så jeg vet at de kan læres til at de ikke skal drite i senga og klore i sofaen. Men hvordan mener du at en katteeier skal kunne styre hva dyret gjør ute i naturen?

Eier skjønner nok at det er plagsomt for naboene, men det er ikke dermed sagt at TS sin nabo kan trene katten sin til å aldri gjøre fra seg i andres hager.

Det virker som at du ikke helt skjønner hvordan katter er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plukk opp all driten og legg på trappa til eieren, som noen over her foreslo. Hadde jeg lett gjort! ^^

Du hadde neppe gjort det. Med mindre du er seks og et halvt år gammel.

Anonymous poster hash: f66ad...d56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kan oppnå at eieren tar ansvar og betaler for noe som gjør at kattehælvetet ikke driter i hagen til naboen.

Anonymous poster hash: 5f2ee...fcb

Hvis naboene hadde begynt med å legge bajs på trappa vår uten å snakke med meg først, så hadde det hatt helt motsatt effekt. Husk at jeg som katteeier har håndtert kattekabler, hårballer og halvdøde mus tidligere ;)

Kjefting og anklaging er ikke å snakke med meg.

Du, jeg har sett at katt(ene) dine stadig er inne i hagen vår. Og jeg finner kabler etter de. Gidder du å rydde opp i det? Helt ok.

Jeg har full forståelse av at andre ikke liker katter, men jeg foretrekker fortsatt å bli behandlet som et menneske. Lever man relativt tett på andre mennesker så må man respektere at folk er forskjellig, og kommunisere på sivilisert vis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Dere andre som har sitert meg, gidder ikke sitere alle: Merk at TS skriver at hun har prøvd å ta det opp med kattedama, som ikke bryr seg. Jeg har dyr selv, og selv om hunden min er den søteste vofsen i hele verden i mine øyne, skjønner jeg jo godt at ikke alle synes det, og at de fleste foretrekker å ikke ha den rekende i hagen sin hvor den gjør fra seg overalt og attpåtil er stygg mot folk. Hadde den oppført seg slik ville jeg selvsagt tatt ansvar for dette, men det gjør ikke personen det er snakk om, og dermed synes jeg det er helt på sin plass å oppføre seg litt teit tilbake, så kanskje vedkommende forstår at ikke alle synes det er så jævla kjekt med kattedrit i hagen.

Du hadde neppe gjort det. Med mindre du er seks og et halvt år gammel.


Anonymous poster hash: f66ad...d56

Jeg har skyflet hestemøkk opp i en Rema1000-pose og hengt den opp i et tre for å irritere hundeeiere som henger opp bæsjposene sine, så jo, jeg ville gjort det. ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe sånn "fløyte på boks"? Sånn som du trykker på og lager en sinnsyk høy lyd. Så når du ser katten nærmer seg trykker du på denne, kanskje det kan hjelpe.



Anonymous poster hash: c6b81...4ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe sånn "fløyte på boks"? Sånn som du trykker på og lager en sinnsyk høy lyd. Så når du ser katten nærmer seg trykker du på denne, kanskje det kan hjelpe.

Anonymous poster hash: c6b81...4ba

Det har ikke funka spesielt godt på vår nabo sine hunder som hadde en tendens til å henge i hagen vår i fjor. På det meste talte jeg syv gneldrebikkjer rett utafor døra vår. Og ja, vi hadde prøvd å snakke skikkelig med eieren før vi kjøpte lufthorn. Opptil flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som slave for tre skrullete kattekrek, ville jeg satt pris på en vennlig dialog om gutta var til plage for naboene mine. Jeg hadde heller kommet og plukka opp bajs fra blomsterbede framfor å finne de demonstrativt plassert på trappa mi. Lett spyling med hageslangen er å foretrekke framfor f.eks å kaste gjenstander etter de for å skremme bort.

Jeg hadde og glatt kommet for å vaske terrassen om en av mine hadde gjort fra seg der. Så sant naboen hadde sagt i fra på skikkelig vis. Den der j¤₩£a katta di har drete ut verandaen min! Får jeg tak i den blir den flådd! er ikke riktig måte.

Nå vet ikke jeg hvordan du snakker med naboen din, ts, men jeg ville som katteslave hørt mindre på en nabo som med en gang var sur, sint og anklagende framfor en som vennlig ber om å finne en løsning.

Problemet med naboen er at hun ikke tar problemene seriøst. Når jeg går bort og forteller at katten har dritt i hagen min, kommer hun med ting som "han skjønner jo ikke at det ikke er greit, stakkar. Og man har ikke kontroll på alt utekatter gjør, så man er ikke like ansvarlig når de gjør noe galt ute."

Jeg var tålmodig i starten og sa fra på en ordentlig måte. Nå greier jeg ikke å late som jeg er hyggelig mer, så jeg har blitt krassere mot henne. Men ingen trusler og banning :) TS

Anonymous poster hash: 51b34...e17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytta til nabolaget jeg bor nå for 2 år siden. Jeg trives kjempegodt her, men er sterkt plaget av katten til naboen.

Det er en feit kastrert hankatt, og den er skikkelig ustabil og jeg er faktisk litt redd den.

Den bor omtrent på min eiendom, ligger på verandaen min og røyter ned utemøblene mine. Driter utenfor garasjen min flere dager i uka og pisser i blomsterbedene mine. Sover på panseret på bilen og tråkker over hele bilen så den blir full av skitne potavtrykk, og jeg er redd for at den skal ripe lakken. HVER gang jeg skal kjøre, må jeg sjekke under og rundt bilen om katten er der. Den sitter utenfor vinduet vårt og lager høye forvrengte mjauelyder om natten og holder oss våkne.

En gang sønnen min på 2 var ute i hagen, kom katta bort og klorta ham på hånden HELT uprovosert! En annen gang kom den bort når han satt og lekte og bet ham i armen. Heldigvis traff den bare jakka. Nå er han blitt kjemperedd katter, stakkar :( Den begynner å frese når vi nærmer oss den, spesielt sønnen min.

En gang vi grillet på verandaen, kom den opp på verandaen og hosta opp DEN jævlige hårballen rett foran oss. :kvalm:

Jeg jager den vekk hver gang den kommer inn i hagen, men den bryr seg ikke. Den blir aldri redd. Om sommeren har jeg prøvd å sprute på den med hageslangen, men den kommer tilbake 10min senere. Hvorfor kommer den alltid tilbake??

Jeg har snakka med naboen, men hun ser ikke problemet. Hun er en skikkelig katteelsker, og forstår ikke at ikke alle synes det er kjempekoselig med katter i hagen.. Hun sier at jeg skal kjøpe sånne greier i dyrebutikken for å få den til å slutte å gå på do hos meg, men hvorfor skal jeg betale for det? Det er hennes katt som er problemet, så det er jo hun som skal betale for det, og komme å spraye det i min hage?

Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg melde henne noe sted? Katta kan jo ikke være helt normal når den freser på folk bare de nærmer seg, og klorte og bet sønnen min helt uprovosert??

Anonymous poster hash: 5bbf8...d9b

Er det sikkert at den er kastrert? Den oppfører seg som den er ukastrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke funka spesielt godt på vår nabo sine hunder som hadde en tendens til å henge i hagen vår i fjor. På det meste talte jeg syv gneldrebikkjer rett utafor døra vår. Og ja, vi hadde prøvd å snakke skikkelig med eieren før vi kjøpte lufthorn. Opptil flere ganger.

Hm..Hva med lufttrykk på boks? Kan kjøpes i dyrebutikker og kalles for adferdskorreksjon eller noe sånt. Naboen min har brukt det med stor suksess på hennes hunder iallfall. Og de er veldig gneldrete. Hun har også jaget vekk løshunder med det.

Anonymous poster hash: c6b81...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at dette har blitt en prinsippsak også, med tanke på at det er hun som har problemet og dermed må fikse. Jeg føler ikke at det er jeg som skal bruke tid om penger på ting som skal holde katten vekk fra hagen min. Jeg synes hun skal kjøpe dette og komme og strø/spraye i min hage. Det er vel ikke urimelig?

Hvis sønnen min hadde elsker å leke i hagen til naboen, hadde det selvsagt vært mitt ansvar å kjøpe og montere gjerde mellom tomtene. TS



Anonymous poster hash: 51b34...e17
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at dette har blitt en prinsippsak også, med tanke på at det er hun som har problemet og dermed må fikse. Jeg føler ikke at det er jeg som skal bruke tid om penger på ting som skal holde katten vekk fra hagen min. Jeg synes hun skal kjøpe dette og komme og strø/spraye i min hage. Det er vel ikke urimelig?

Hvis sønnen min hadde elsker å leke i hagen til naboen, hadde det selvsagt vært mitt ansvar å kjøpe og montere gjerde mellom tomtene. TS

Anonymous poster hash: 51b34...e17

Viss det eksisterer slike produkt som får katten til å holde seg borte ifrå eigendommen din, så hadde eg no berre kjøpt det. Kan vel umogleg vere snakk om store summen? Det er iallefall lettare enn å mase på naboen om å skulle kjøpe det når ho er så lite forståelsesfull.

Om ikkje det fungerar med slike produkt, så ville eg lånt ein skikkeleg kattevond hund som kverker katten om den ikkje held seg borte.

Anonymous poster hash: 41ea4...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg føler at dette har blitt en prinsippsak også, med tanke på at det er hun som har problemet og dermed må fikse. Jeg føler ikke at det er jeg som skal bruke tid om penger på ting som skal holde katten vekk fra hagen min. Jeg synes hun skal kjøpe dette og komme og strø/spraye i min hage. Det er vel ikke urimelig?

Hvis sønnen min hadde elsker å leke i hagen til naboen, hadde det selvsagt vært mitt ansvar å kjøpe og montere gjerde mellom tomtene. TS

Anonymous poster hash: 51b34...e17

Du har fått tips om pepper og fra eieren har du fått tips om noe du kunne spraye. Kan du ikke prøve ut pepper over hele eiendommen for å se om det funker?

Hvis du syns det er helt urimelig at du selv skal gjøre det, tror jeg du må be og legge det frem på en hyggelig og grei måte. Hun tenker vel rett og slett ikke på det som sitt ansvar, siden det er din eiendom og vil da heller foreslå det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt spylt katta med slangen ved hver mulighet. Da vil den lære etterhvert og det er slettes ikke farlig for den å bli litt våt nå som det er så mildt i været.



Anonymous poster hash: b8a85...5a7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis naboens unger plager en så får den forbanna naboen se å holde de jævla ungene sine innendørs slik at de ikke er til sjenanse for alle andre :kjefte:

:fnise:

Naboen min bør sponse meg med øreklokker så jeg får lest pensum i fred fra den bråkete bikkja.

Anonymous poster hash: 2ffeb...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt ikke sant. Eller tror du man ikke kan styre at katter ikke skal gå på do inne, gå på møbler, klore på møbler etc.?

Problemet er jo først og fremst at eier ikke ser på det som et problem.

Anonymous poster hash: f13d7...e7c

TS kan jo bare prøve å strø eiendommen med pepper som ble foreslått her, eller med spray som man får kjøpt hos dyrlegen.

Anonymous poster hash: 2ffeb...103

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med naboen er at hun ikke tar problemene seriøst. Når jeg går bort og forteller at katten har dritt i hagen min, kommer hun med ting som "han skjønner jo ikke at det ikke er greit, stakkar. Og man har ikke kontroll på alt utekatter gjør, så man er ikke like ansvarlig når de gjør noe galt ute."

Jeg var tålmodig i starten og sa fra på en ordentlig måte. Nå greier jeg ikke å late som jeg er hyggelig mer, så jeg har blitt krassere mot henne. Men ingen trusler og banning :) TS

Anonymous poster hash: 51b34...e17

Hvis du har snakka med dama uten å nå fram, samt at katten har gått til angrep på sønnen din, så gi henne beskjed om at du tar kontakt med mattilsynet for å høre hva de mener. Katter skal ikke uprovosert bite barn.

Vi har vert i konfliktrådet med vår tidligere nevnte nabo (nå var ikke det bare på grunn av bajs og gneldring i hagen vår, uten at jeg gidder å gå nærmere inn på det her) Men vi har nok gjort lurt i å holde oss mest mulig sivilisert gjennom den tida problemene har stått på. Og vi sa i fra før mattilsynet og politi ble kontakta, for å gi naboen en siste sjans til forbedring uten å involvere myndighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm..Hva med lufttrykk på boks? Kan kjøpes i dyrebutikker og kalles for adferdskorreksjon eller noe sånt. Naboen min har brukt det med stor suksess på hennes hunder iallfall. Og de er veldig gneldrete. Hun har også jaget vekk løshunder med det.

Anonymous poster hash: c6b81...4ba

For vår del bedra det seg da vi kontakta mattilsyn og politi. Det var mer enn bajs og gneldring som ligger bak altså. Vi er ikke så sarte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tilbakestående. Har man katt har man faenmeg ansvar for den også. Da ør man ta forhåndsregler slik at den ikke er til urimelig ulempe for naboene. Når katten er det og eieren ikke bryr seg så er det på sin plass å legge kattedriten på dørkarmen til den uansvarlige eieren. INGEN vil ha kattedrit i hagen sin, og det bør katteeiere respektere. Men du synes kanskje det er greit om jeg lar hunden min drite i hagen din og ikke plukker opp etter den også? Det er faktisk det samme, dyreeiere har ansvar for dyrene de skaffer seg, uavhengig av rase. Anonymous poster hash: 5f2ee...fcb

Så du mener det ikke er tilbakestående å samle opp kattas drit og legge det ved døra? My lord...

Jeg nevnte selv at det er annerledes når det er snakk om hundebæsj der eieren ikke gidder å plukke opp, med katter er det annerledes.

Altså, da jeg var liten var det en dame som hadde 2 katter. Disse pleide å drite i sandkassa på lekeplassen. Kjipt nok det, men hva skal eieren gjøre? Sperre kattene inne?

Men for all del TS,oppfør deg som en unge og legg driten hos eieren, men ikke bli sur og "tjenesten"blir gjengjeldt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis naboene hadde begynt med å legge bajs på trappa vår uten å snakke med meg først, så hadde det hatt helt motsatt effekt. Husk at jeg som katteeier har håndtert kattekabler, hårballer og halvdøde mus tidligere ;)

Kjefting og anklaging er ikke å snakke med meg.

Du, jeg har sett at katt(ene) dine stadig er inne i hagen vår. Og jeg finner kabler etter de. Gidder du å rydde opp i det? Helt ok.

Jeg har full forståelse av at andre ikke liker katter, men jeg foretrekker fortsatt å bli behandlet som et menneske. Lever man relativt tett på andre mennesker så må man respektere at folk er forskjellig, og kommunisere på sivilisert vis.

Nå skriver faktisk TS at hun har prøvd å snakke med katteeieren uten at det har fungert. Da må man faktisk sette hard mot hardt.

Anonymous poster hash: 5f2ee...fcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...