Gå til innhold

Hundekidnapperne- hva gjør vi for å ta tilbake tryggheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så konklusjonen er å ta alle historiene med en klype salt da? Sett bortifra de 2 avisskrevende tilfellene ( kalle cockerspaniel og han som ble slått ned)? Så ta sine forhåndsregler med å ikke binde hunden alene utenfor butikk ( den vanlige regelen) og ha tilsyn med hunden til enhver tid,

Anonymous poster hash: 10c9b...98f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK - så dette er det vi vet om ''hundekidnapperne'';

- De tar hvilken som helst hund, uansett om den har reell verdi eller ei.

- De er ikke redde for typiske muskelhunder, noe som mange innvandrere er (i mange andre land brukes de stort sett som vakthund og er klare for å true evt. angripe inntrengere).

- I stedet for å ta en tur ut på bygda der hunder er bundet i hagen eller står i hundegård dagen lang tar de sjansen på å slå ned en kraftig, sterk kar.

- De har en fantastisk evne til å befinne seg både i Østfold, Vestfold, Akershus og antakeligvis mange andre steder omtrent på samme tid.

- De benytter en hvit varebil som har blitt brukt til å stjele skrapmetall i Norge i 2012 - etter det har samme bil i følge internett blitt brukt til forsøk på hundenapping rundt omkring i Europa (igjen, flere steder på samme tid).

- Politiet har visstnok arrestert noen som forsøkte å stjele en hund ved å binde en hund utenfor en kiosk og holde oppsyn (politiet har forresten ikke lov til å legge opp til forbrytelser).

Og ikke minst... De er de mest talentløse hundenapperne noensinne, de har nemlig ikke klart å ta en eneste hund.

Jeg kan strekke meg til å tro på at det kan ha skjedd ett eller to forsøk på tyveri. Kanskje. Men det hysteriet som går rundt nå er ikke godt for noe, det er jo åpenbart at folk lyver/innbiller seg ting/etc.

Så konklusjonen er å ta alle historiene med en klype salt da? Sett bortifra de 2 avisskrevende tilfellene ( kalle cockerspaniel og han som ble slått ned)? Så ta sine forhåndsregler med å ikke binde hunden alene utenfor butikk ( den vanlige regelen) og ha tilsyn med hunden til enhver tid,

Anonymous poster hash: 10c9b...98f

Når man ser de punktene listet opp på første side så kan du nok trygt gjøre det ja.

Det er veldig rart synes jeg at så mange ser ut til å ha inngående kjennskap til både hvordan de går frem og hvor de er til tross for at ingen faktisk har sett dem eller kan gi politiet et navn...

Foregående år har det jo kun vært snakk om at de stjeler med seg små populære raser som er dyre. Men i år så startet de tjuveraidet sitt med å prøve å stjele en Dogo Canario? Jeg tror det ligger mer bak den historien enn at noen bare bestemte seg for at den skulle de ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg tatt det på alvor, siden både politiet advarer og flere har opplevd forsøk på å få hunden stjålet. Ingen røk uten ild. Det er flere ulike medier som uavhengig av hverandre har meldt fra om dette. De bryr seg ikke om rasen, dersom hunden skal brukes som kamphundåte.

Anonymous poster hash: d26ef...513

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kommer enda en rar ting frem. Kamphundåte? Hvorfor kan de ikke ta I mot hunder som gis bort da? Eller bare ta for seg blant de mange tusen gatehundene som vandrer rundt i deres eget hjemland og i nærmere land enn Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kommer enda en rar ting frem. Kamphundåte? Hvorfor kan de ikke ta I mot hunder som gis bort da? Eller bare ta for seg blant de mange tusen gatehundene som vandrer rundt i deres eget hjemland og i nærmere land enn Norge?

Kanskje fordi ulovlige hundekamper mest sannsynlig også skjer i Morge? Det har jo vært en del snakk om at de nettopp blir kamphundåte, altså hunder som kamphundene trenes på å rive i filler. Ikke noe jeg tar sjansen på at min hund blir, i alle fall.

Anonymous poster hash: d26ef...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje fordi ulovlige hundekamper mest sannsynlig også skjer i Morge? Det har jo vært en del snakk om at de nettopp blir kamphundåte, altså hunder som kamphundene trenes på å rive i filler. Ikke noe jeg tar sjansen på at min hund blir, i alle fall.

Anonymous poster hash: d26ef...513

Men likevel: Hvorfor ikke ta i mot gratis valper på finn.no? Det vil faktisk være langt mer diskret enn å gå rundt og lage bråk og tiltrekke seg oppmerksomhet.

Og det er bare utlendinger som blir observert og som har stått bak de påståtte forsøkene på å stjele.

Det henger ikke sammen, uansett hva folk måtte prøve å forklare det med. Det er så mange hull i hele vandrehistorien at det er helt tullete å bli helt hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel: Hvorfor ikke ta i mot gratis valper på finn.no? Det vil faktisk være langt mer diskret enn å gå rundt og lage bråk og tiltrekke seg oppmerksomhet.

Og det er bare utlendinger som blir observert og som har stått bak de påståtte forsøkene på å stjele.

Det henger ikke sammen, uansett hva folk måtte prøve å forklare det med. Det er så mange hull i hele vandrehistorien at det er helt tullete å bli helt hysterisk.

Det er forhåpentligvis ingen som gir disse menneskene hunder hvis de forstår hva som blir deres skjebne selv om de ønsker å bli kvitt dem.

Dessuten skal en ikke se bort fra at de har fått tak i noen....

En er bare vanvittig dum hvis ignorerer dette, og lurer jo litt på om du ikke har lest noen av disse artiklene som har stått rundt om kring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forhåpentligvis ingen som gir disse menneskene hunder hvis de forstår hva som blir deres skjebne selv om de ønsker å bli kvitt dem.

Dessuten skal en ikke se bort fra at de har fått tak i noen....

En er bare vanvittig dum hvis ignorerer dette, og lurer jo litt på om du ikke har lest noen av disse artiklene som har stått rundt om kring.

Jeg har lest artiklene, men det endrer ikke på det faktum at disse hundenapperne nesten er som Jesus som alle har hørt om men som ingen egentlig har sett. Heller endrer det ikke det faktum at sunn fornuft er det som gjelder her. Binder man hunder utenfor butikker er det større sjanse for at en tilsynelatende normalt oppegående person som bare vil ha en hund tar den med seg enn en polakk eller en som trener opp kamphunder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest artiklene, men det endrer ikke på det faktum at disse hundenapperne nesten er som Jesus som alle har hørt om men som ingen egentlig har sett. Heller endrer det ikke det faktum at sunn fornuft er det som gjelder her. Binder man hunder utenfor butikker er det større sjanse for at en tilsynelatende normalt oppegående person som bare vil ha en hund tar den med seg enn en polakk eller en som trener opp kamphunder....

Jeg har hørt noen fortelle om en hendelse som skjedde omtrent rett utenfor døren her, så jeg tviler ikke på at dette er reelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer hvert år hvis jeg ikke husker feil, og alle med hund blir redde såklart. Jeg selv har en liten tibbe, og tar han ALDRI med når jeg skal på butikken. Å tenke at jeg bare skal være inne der i 1-2 minutter er mer en nok for at noen skal stjele han - mann, dame, norsk, utlending eller you name it. Istedet for å ta med hunden til butikken for å spare seg en tur, gå heller først på butikken UTEN hund, kom hjem og så gå tur med hunden. Eller omvendt.

Når man skal sette hunden ute i hagen, hvorfor? Når jeg tar min ute i bånd i hagen, er jeg ute med han og rydder i hagen eller noe annet småplukk. Hunden blir likevel gladere av å få seg en 5 minutters tur enn å stå alene i hagen i 10 min..

Jeg bor på en liten plass oppi nord, og de såklarte hundetyvene er her også. Jeg vet ikke hva eller hvem jeg skal se etter siden det er så mye forskjellig på nettet. Den hvite varebilen gjør oss "blinde". De har garantert mange flere biler og bytter på de, slik at man ikke skal gjenkjenne de så lett.

Men for å gjøre hunden din en tjeneste; ikke forlat den utfor butikk/kiosk/whatever eller la den være alene i hagen uten tilsyn. Hvem som helst kan ta den, selge den for penger, bruke de for avling eller som åte til kamphunder.

Det er ikke vanskelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel: Hvorfor ikke ta i mot gratis valper på finn.no? Det vil faktisk være langt mer diskret enn å gå rundt og lage bråk og tiltrekke seg oppmerksomhet.

Og det er bare utlendinger som blir observert og som har stått bak de påståtte forsøkene på å stjele.

Det henger ikke sammen, uansett hva folk måtte prøve å forklare det med. Det er så mange hull i hele vandrehistorien at det er helt tullete å bli helt hysterisk.

Er det så mange gratis valper på finn.no, da? Såvidt jeg har sett så selges blandingsvalper for flerfoldige tusen. Dessuten, om hundene faktisk brukes som kamphundåte, så vil de vel helst ha litt større hunder som kan overleve angrepene en del ganger, og kanskje gi litt motstand, så de slipper å bytte dem ut hele tiden.

Du må gjerne synes det er tullete, men når politiet i flere kommuner går ut og advarer, så tar jeg det absolutt på alvor. Det er flere vitner som uavhengig av hverandre har opplevd forsøk på stjeling. Er du så naiv at du ikke tror det foregår ulovlige hundekamper her til lands? Det har også vært artikler om romfolk som har spist hunder for noen år siden.

Anonymous poster hash: d26ef...513

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så mange gratis valper på finn.no, da? Såvidt jeg har sett så selges blandingsvalper for flerfoldige tusen. Dessuten, om hundene faktisk brukes som kamphundåte, så vil de vel helst ha litt større hunder som kan overleve angrepene en del ganger, og kanskje gi litt motstand, så de slipper å bytte dem ut hele tiden.

Du må gjerne synes det er tullete, men når politiet i flere kommuner går ut og advarer, så tar jeg det absolutt på alvor. Det er flere vitner som uavhengig av hverandre har opplevd forsøk på stjeling. Er du så naiv at du ikke tror det foregår ulovlige hundekamper her til lands? Det har også vært artikler om romfolk som har spist hunder for noen år siden.

Anonymous poster hash: d26ef...513

Det har ingenting med det å være naiv å gjøre, eller å ikke tro at ting skjer. Det er en tankegang dere her har tillagt meg som jeg ikke har gitt uttrykk for. Slutt med det.

Det jeg har sagt er at det blir nærmest hysteriske tilstander og folk går rundt og er redde og leter etter måter å bevæpne seg på når det er så enkelt som Brukerfeil sa ovenfor her.

Ikke la hunden være uten oppsyn i egen hage, ikke knytt den utenfor butikken, og ikke forhåndsdøm alle dere ser bare fordi de ikke er norske eller sitter i en hvit varebil.

Folk går helt av skaftet og maner nesten til krig når det faktisk er rimelig enkelt å unngå det ved å bare bruke hodet og utvise sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med det å være naiv å gjøre, eller å ikke tro at ting skjer. Det er en tankegang dere her har tillagt meg som jeg ikke har gitt uttrykk for. Slutt med det.

Det jeg har sagt er at det blir nærmest hysteriske tilstander og folk går rundt og er redde og leter etter måter å bevæpne seg på når det er så enkelt som Brukerfeil sa ovenfor her.

Ikke la hunden være uten oppsyn i egen hage, ikke knytt den utenfor butikken, og ikke forhåndsdøm alle dere ser bare fordi de ikke er norske eller sitter i en hvit varebil.

Folk går helt av skaftet og maner nesten til krig når det faktisk er rimelig enkelt å unngå det ved å bare bruke hodet og utvise sunn fornuft.

Selvsagt må man ha tilsyn med hunden, der er vi enige. Hvem snakker om å forhåndsdømme alle som ikke er norske? Det finnes da nok av nordmenn som stjeler hunder også. Men hvis det er rett at det kjører rundt noen som nærmest røsker hunden ut av hendene på en, så reagerer man. Det er ikke snakk om en enkelthistorie men flere uavhengige observasjoner.

Men du svarte ikke på hvor alle disse gratis blandingsvalpene du mener gis bort er, for på finn selges de for flere tusen, ofte mer enn rasehunder.

Anonymous poster hash: d26ef...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri hunden min bundet utenfor butikken (hovedsakelig fordi det er wå immari mye unger her og hunden min er sånn typisk "søt bamsehund"). Jeg har heller aldri hunden alene i hagen, men det er fordi hunden ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...