Gå til innhold

Spådom, tarot og virkelighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ærlig innrømme at jeg prøvde å bli spådd av flere på både magic og andre sider. Var egentlig litt for moro, men ble overrasket over hvordan flere av de traff meg som person, konflikter i livet og bekymringer. Faktisk en del personlige ting.

4stk har faktisk spådd helt likt om noe som skjer i min fremtid, er dette virkelig sant?

Noen som har opplevd å få en spådom i "oppfyllelse?"

Anonymous poster hash: c601f...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri opplevd at det stemte, men jeg synes det er morsomt å se hva de kommer opp med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gir såpass generelle beskjeder at vi tilpasser det til vår egen livssituasjon. Det er bevist et utall ganger at det fungerer like bra når folk spår "på tull", altså bare slenger ut beskjeder de vet at folk vil tilpasse sin egen situasjon, og når folk som genuint tror at de har slike evner spår. Det hadde naturligvis vært morsomt om det fungerte, men det er ikke i nærheten av bevist at det er tilfelle, og bevisbyrden ligger definitivt på de som hevder å ha slike evner.

I motsatt fall kan de plukke opp en million dollar på et par minutter ved å bevise sine evner. Til nå er det kun fremmet anekdoter og liksombevis, og det bortforklares gjerne med at dette er noe vi ikke kan måle, det er mye mer avansert enn som så. Man appellerer til folks godtroenhet. Og det får folk til å tro på det, men det gjør det ikke reelt.



Anonymous poster hash: 1e5c3...2c7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbakemeldinger på at det jeg sa stemte. Både om barn og personers private problemer. Ting ble som jeg sa. Men du står fritt til å velge noe annet i livet og da gjelder ikke det jeg sier.



Anonymous poster hash: 25127...146
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du anbefale noen som traff hos deg?

Nikita fra magic traff veldig, hun traff også på min venninne. Det hun spådde til min venninne har skjedd, det som gjelder meg skulle skje i løpet av sommeren, så gjenstår å se :) Men hun ga meg noen råd som jeg fulgte og fikk akkurat de "reaksjonene" hun hadde spådd. Merkelige greier. Ts

Anonymous poster hash: c601f...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gir såpass generelle beskjeder at vi tilpasser det til vår egen livssituasjon. Det er bevist et utall ganger at det fungerer like bra når folk spår "på tull", altså bare slenger ut beskjeder de vet at folk vil tilpasse sin egen situasjon, og når folk som genuint tror at de har slike evner spår. Det hadde naturligvis vært morsomt om det fungerte, men det er ikke i nærheten av bevist at det er tilfelle, og bevisbyrden ligger definitivt på de som hevder å ha slike evner.

I motsatt fall kan de plukke opp en million dollar på et par minutter ved å bevise sine evner. Til nå er det kun fremmet anekdoter og liksombevis, og det bortforklares gjerne med at dette er noe vi ikke kan måle, det er mye mer avansert enn som så. Man appellerer til folks godtroenhet. Og det får folk til å tro på det, men det gjør det ikke reelt.

Anonymous poster hash: 1e5c3...2c7

Enig mye av det du sier. Men når det er en person som forklarer deg akkurat hva som har skjedd, hvorfor og samtidig beskriver mine følelser og tanker, er det vel lov å lure litt. Fikk et råd angående en vanskelig person, hun sa ordrett hva jeg burde si og hvordan reaksjonen ville bli. Det fikk hun helt rett i

Anonymous poster hash: c601f...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spådommene er så generelle at de passer til absolutt alle. Men de som spår henviser seg til deg, og tilpasser det etter hva du spør om, så derfor tror man på det. Kjent triks!

Anonymous poster hash: 5c0f3...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ildergreier

Mange har mye rett i spådommene sine, men du finner dem ikke på spåtjenestetelefoner.

Endret av Ildergreier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...