Gå til innhold

Til dere som er i Jehovas vitner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

drit i å åpn døra, så vanskelig er det.

Noen ganger vet man jo ikke hvem som står utenfor og så titter man ut.

Det er ikke verre enn å si at man ikke er intressert.

Hvis de kommer tilbake igjen, anbefaler jeg det bildet.

Da har de jo vært der før, og du kan si du er glad for at de kom tilbake fordi du har lyst til å fortelle dem om din gud, hvis de har tid.

Kjenner en som gjorde det i februar. De så helt skrekkslagen ut og gikk sin vei veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger vet man jo ikke hvem som står utenfor og så titter man ut.

Det er ikke verre enn å si at man ikke er intressert.

Hvis de kommer tilbake igjen, anbefaler jeg det bildet.

Da har de jo vært der før, og du kan si du er glad for at de kom tilbake fordi du har lyst til å fortelle dem om din gud, hvis de har tid.

Kjenner en som gjorde det i februar. De så helt skrekkslagen ut og gikk sin vei veldig fort.

Hvis man ikke vil ha kontakt uansett,så tar de kanskje hintet om du ser dem fra et vindu uten å åpne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Jeg våknet en gang av dørklokka en søndags morgen etter å ha vært på konsert kvelden og natten før. Sortkledd, tidenes pulesveis, sort sminke under øynene og to digre opp-nedkors, en på hver side av halsen. Åpner døra og der står to eldre damer. De nistirrer inn i øynene på meg og stotrer at de vil invitere meg med på vekkelsesmøte og rekker meg et ark. Med et tomt blikk og skarp, monoton stemme snerret jeg: "Dere har allerede vekket meg og jeg ville satt pris på om dere kom dere til helvette vekk fra trappa mi."

Litt før påsketider kom de igjen og ville invitere meg med på å feire Jesus død og oppstandelse. "Nei, takk. Jeg stoler ikke på folk som feirer at andre dør."

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang svarer du: Beklager, jeg har ikke tid, jeg feirer bursdag



Anonymous poster hash: 39555...b02
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan man gjøre akkurat det samme som dem og forsøke å gi dem et flygeblad man har printet ut i tilfelle de kommer tilbake.

Jeg mener, hvis de er så ivrige at de ikke gir seg så kan man jo bli like ivrig, tilbake.

Her er et fint eksempel på flygeblad.

Jo mer seriøs du virker i misjoneringen, jo mindre sannsynlig er det at de kommer tilbake.

post-64832-0-38518200-1402694022_thumb.p

http://www.keepcalm-o-matic.co.uk/p/keep-calm-and-worship-satan-24/

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke vil ha kontakt uansett,så tar de kanskje hintet om du ser dem fra et vindu uten å åpne:)

Du kan ikke hinte til Jehovas vitner. Du må si -Neitakk i klartekst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funnet ut et triks som funker veldig godt her. Hver gang det kommer folk på døren her (alltid kun selgere eller relgiøse gærninger) tar jeg med kjøteren når jeg åpner døren. Dette har jeg gjort siden jeg var liten, og har også trent opp bikkjene til å se gærne ut når jeg holder dem på en spesiell måte i båndet. INGEN prøver å overbevise meg om noe eller selge noe når det står en 50 kg kjøter å bjeffer en halv meter unna. Miniatyrer fungerer også godt til dette, de erflinke til å overdøve JV med skrikende bjeffing. :) får aldri mer enn 1 besøk pr adresse av dem.

Anonymous poster hash: 8ba0b...175

Hjernevaska tullinga alle som er religiøse... SLUTT OG PRAKK PÅ OSS NORMALE FOLK dritt! Pussa bikkja på forrige tulling som kom, slutta heldigvis da

Anonymous poster hash: 0cf82...38d

Håper dere blir truet med rabiate hunder selv, i nærmeste framtid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang svarer du: Beklager, jeg har ikke tid, jeg feirer bursdag

Anonymous poster hash: 39555...b02

Haha! God idé. Inviter dem inn til bursdag i tillegg da, så løper de nok fort skal jeg si deg! :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! God idé. Inviter dem inn til bursdag i tillegg da, så løper de nok fort skal jeg si deg! :fnise:

"Kom inn og få litt kake!"

:laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er måten de gjør det på som gjør det irriterende.

Anonymous poster hash: 447c0...5d0

Hvilken måte er det? Ringe på døra og gi deg blader? Kanskje slå av en prat som får deg til å tenke litt, men ikke mer?

Livet er for kort til å irritere seg over velmenende mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet en gang av dørklokka en søndags morgen etter å ha vært på konsert kvelden og natten før. Sortkledd, tidenes pulesveis, sort sminke under øynene og to digre opp-nedkors, en på hver side av halsen. Åpner døra og der står to eldre damer. De nistirrer inn i øynene på meg og stotrer at de vil invitere meg med på vekkelsesmøte og rekker meg et ark. Med et tomt blikk og skarp, monoton stemme snerret jeg: "Dere har allerede vekket meg og jeg ville satt pris på om dere kom dere til helvette vekk fra trappa mi."

Litt før påsketider kom de igjen og ville invitere meg med på å feire Jesus død og oppstandelse. "Nei, takk. Jeg stoler ikke på folk som feirer at andre dør."

Du er jammen skummel og tøff... Og veldig uvitende. Hvis det var damer som inviterte deg til vekkelsesmøte og påskefest, så var det ikke Jehovas vitner. De har ikke den slags.

Dette var helt alminnelige, kristne damer. De har nok levd lenge og sett og opplevd både eget og andres ungdomsopprør. Du er gammelt nytt med stilen din for dem. Men det er vel ikke viktig for deg uansett. Du trekker ned fordoms-rullegardina og trekker alle over en kam, godt fornøyd i troen på at du virker skummel og tøff, når damene nok i virkeligheten ikke så annet enn en sliten jente de syns synd på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Du er jammen skummel og tøff... Og veldig uvitende. Hvis det var damer som inviterte deg til vekkelsesmøte og påskefest, så var det ikke Jehovas vitner. De har ikke den slags.

Dette var helt alminnelige, kristne damer. De har nok levd lenge og sett og opplevd både eget og andres ungdomsopprør. Du er gammelt nytt med stilen din for dem. Men det er vel ikke viktig for deg uansett. Du trekker ned fordoms-rullegardina og trekker alle over en kam, godt fornøyd i troen på at du virker skummel og tøff, når damene nok i virkeligheten ikke så annet enn en sliten jente de syns synd på.

Uff, ja. Tenk å være så skummel og tøff (ha indre problemer og alt jeg egentlig trenger er en lysende guide som ingen andre kan se, i livet mitt?) at jeg trenger å bli synes synd på. Det viser i det minste at de fortsatt har litt menneskelige instinkter og empati i behold etter hjernekrympinga. Sånn sett burde det ha vært en større seier for dem enn om jeg skulle blitt med og ødelagt hele stemninga.

De gikk rundt med bladet deres som heter Våkn opp! Med mindre noen kristne med overmot har begynt å stjele i mangel på egen lektyre er jeg ganske sikker på at det var Jehovas vitne.

Når det gjelder påskefeiring så er jeg særs lite interessert i hvem som feirer hva eller ikke. De kan være hva de vil for meg, men kommer noen på døra for å prøve å prakke på meg noe jeg ikke vil ha, eller har uttrykt noe interesse for å motta, så burde de selv vite at folk er forskjellig og reagerer deretter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken måte er det? Ringe på døra og gi deg blader? Kanskje slå av en prat som får deg til å tenke litt, men ikke mer?

Livet er for kort til å irritere seg over velmenende mennesker!

Les litt lenger opp om mine opplevelser med jehovas. En som prater om dyr i fare og sniker med et blad i jehovas vitner og en som kommer og prater i 20 minutter til meg når jeg sitter i kassa på jobb og har andre kunder?

Ikke bare irriterende, men frekt.

Hadde første bare vært ærlig med hva hun hadde blader om å gitt meg det hadde det vært en helt annen sak.

De har ofte en holdning om at de har rett og alle andre må høre hva de har å si, det syns jeg er feil.

Anonymous poster hash: 447c0...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les litt lenger opp om mine opplevelser med jehovas. En som prater om dyr i fare og sniker med et blad i jehovas vitner og en som kommer og prater i 20 minutter til meg når jeg sitter i kassa på jobb og har andre kunder?

Ikke bare irriterende, men frekt.

Hadde første bare vært ærlig med hva hun hadde blader om å gitt meg det hadde det vært en helt annen sak.

De har ofte en holdning om at de har rett og alle andre må høre hva de har å si, det syns jeg er feil.

Anonymous poster hash: 447c0...5d0

Hva så? De er genuint opptatt av dyr i fare som alle andre mennesker kan være det. Tror du religion bare handler om luftig spiritualitet uten å henge sammen med den verden vi lever i?

Frekkhetens nådegave har alle mennesker, religiøs eller ei. Det er bare å overse noen som forstyrrer deg på jobb, sammen hvem de er og hva de gjør.

Begriper ikke hvorfor "Jehovas" liksom skal være så mye verre enn andre mennesker. De er jo som alle andre. De liker å ha rett like mye som deg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja. Tenk å være så skummel og tøff (ha indre problemer og alt jeg egentlig trenger er en lysende guide som ingen andre kan se, i livet mitt?) at jeg trenger å bli synes synd på. Det viser i det minste at de fortsatt har litt menneskelige instinkter og empati i behold etter hjernekrympinga. Sånn sett burde det ha vært en større seier for dem enn om jeg skulle blitt med og ødelagt hele stemninga.

De gikk rundt med bladet deres som heter Våkn opp! Med mindre noen kristne med overmot har begynt å stjele i mangel på egen lektyre er jeg ganske sikker på at det var Jehovas vitne.

Når det gjelder påskefeiring så er jeg særs lite interessert i hvem som feirer hva eller ikke. De kan være hva de vil for meg, men kommer noen på døra for å prøve å prakke på meg noe jeg ikke vil ha, eller har uttrykt noe interesse for å motta, så burde de selv vite at folk er forskjellig og reagerer deretter.

Du er i din fulle rett til å si nei takk og ikke lytte, men du har et ansvar for å være ærlig med deg selv. Hvordan kan du avvise noe uten å ha den fjerneste anelse om hva det er? Det er latskap. Men du har rett til å være lat.

BTW, Jehovas vitner anser fiendtlighet og uforskammethet som et tegn på at de har rett. Vil du virkelig gjøre dem storøyde og forundret, kan vennlighet og godhet utrette mer - for det forventer de virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Jaja hadde alle som er så tøffe på nett vært like tøffe i virkeligheten så hadde man neppe blitt rent ned av Jehovas Vitne eller andre religiøse idoter som noen så fint sier.

Seriøst!!!! Jeg har blitt stoppa flere ganger på gata, men har pent ristet på hodet sagt nei takk og gått videre. No problem. Har hatt noen på døra også og bare sagt nei og takk på en bestemt, men høflig måte. Ser ingen grunn til å være vemmelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Lindiana

Du er i din fulle rett til å si nei takk og ikke lytte, men du har et ansvar for å være ærlig med deg selv. Hvordan kan du avvise noe uten å ha den fjerneste anelse om hva det er? Det er latskap. Men du har rett til å være lat.

BTW, Jehovas vitner anser fiendtlighet og uforskammethet som et tegn på at de har rett. Vil du virkelig gjøre dem storøyde og forundret, kan vennlighet og godhet utrette mer - for det forventer de virkelig ikke.

Latskap er kunsten å slappe av før man blir utslitt. Jeg stresser ikke med å finne meningen med livet eller bekymrer meg over alle de andre sjeleløse som vandrer rundt meg. Jeg er ærlig med meg selv og har innsett for lenge siden at jeg har det best når jeg får leve uten å bli diktert av andre. Med en fri vilje, akkurat slik som vi syndefulle mennesker ble skapt med.

Nok et argument for å være spydig mot dem da, det gjør jo hele dagen deres å stadig få bekreftet at de tror de har rett! :danse:

Endret av Lindiana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Jeg vet ikke om dette stemmer, for jeg har selv aldri vært plaget med jehovas vitner her jeg bor, så har ikke fått testet det ut.

Men, jeg har hørt en gang at folkene i jehovas vitner føler at de går opp i "rang" dersom de blir avvist, og at dette med avvisningen er en stor del av opplevelsen. Derfor skal visst den beste måten å bli kvitt de på (til neste gang de er ute) være å invitere dem inn på kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Jeg vet ikke om dette stemmer, for jeg har selv aldri vært plaget med jehovas vitner her jeg bor, så har ikke fått testet det ut.

Men, jeg har hørt en gang at folkene i jehovas vitner føler at de går opp i "rang" dersom de blir avvist, og at dette med avvisningen er en stor del av opplevelsen. Derfor skal visst den beste måten å bli kvitt de på (til neste gang de er ute) være å invitere dem inn på kaffe.

Vinn-vinn det da. Jeg kan si hva jeg mener og de stiger i gradene. Så hyggelig å vite at jeg har bidratt til å gi noen en bedre dag! Det skal jeg jommen fortsette med i fremtiden med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Vinn-vinn det da. Jeg kan si hva jeg mener og de stiger i gradene. Så hyggelig å vite at jeg har bidratt til å gi noen en bedre dag! Det skal jeg jommen fortsette med i fremtiden med god samvittighet.

Jepp, så lenge du ikke har noe i mot å ha de rennende på døra så :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...