Gå til innhold

Er Gud tiltaksløs eller ond?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slike som Martha som har en posisjon i samfunnet som har ledet mennesker inn i dummskapen!



Anonymous poster hash: d7c0c...45b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

For en flott tale å holde til et barn som er blitt voldtatt...

Anonymous poster hash: 9f412...3bd

eller noen som har fått vite at de har uhelbredelig kreft..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Mennesket er ondt

Der har du svaret

vi er både gode og onde. Om vi er skapt i guds bilde må gud og være både god og ond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morsomt når troende skal backe opp sine egne tanker med religiøse tekster. Bibelen er et like godt bevis for Guds eksistens, og Koranen et like godt bevis for Allahs eksistens, som Harry Potter-bøkene er bevis for magi eller bøker om Spiderman bevis for Spidermans eksistens.

Det finnes titusenvis av guder som tilbes rundt omkring i verden. Tusenvis av religioner. Dere som bekjenner dere til en religion avviser alle unntatt en religion. Jeg avviser alle. Tenk selv på hvorfor du som protestant ikke er jøde, hindu, mormoner eller har noen afrikansk stammereligion. Da skjønner du kanskje at jeg ikke tror på din heller.

Så for å svare på TS' spørsmål: Han er oppspinn. Men jeg skjønner, og er enig i, poenget ditt. En allmektig gud som lar så mye dritt skje er selvsagt ikke god i utgangspunktet. Fri vilje-argumentet gir ingen mening som helst.



Anonymous poster hash: 9682c...7f0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...